koemelkallergie

Discussie in 'Voeding' gestart door Nicole28, 8 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole28

Nicole28 Actief lid

2 okt 2006
    120
    0
    0
    Purmerend
    Wie heeft er ervaring met koemelkallergie? Welke symptomen zijn er en hoe is het gedrag van je kindje bij koemelkallergie?

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb er wel ervaring mee maar dat was omdat ik zelf als baby een koemelk allergie had dus hoe ik me gedroeg weet ik niet! ik ben er in iedergeval rond mijn pubbertijd over heen gegroeid gelukkig.
    Ik ga mijn kleintje in ieder geval daarom borstvoeding geven om te proberen dat het kleintje het ook niet krijgt.
    Hopelijk krijg je antwoorden waar je wel wat aan hebt succes!

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin is allergisch voor het koemelk suiker (lactose)

symptomen bij haar waren : erge krampen , zure groene slijmerige diaree

ze is toen op een dieetvoeding gezet allergie care van frisio

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik heb zelf koemelkeiwitallergie gehad en 2 van mijn dochters ook, wij hadden vaak buikpijn, krampjes dus en eczeem, veel eczeem.

5. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Lars heeft het ook gehad.
    Veel krampen, spartelen aan de fles omdat hij honger had maar ook krampen, zeer droge huid met eczeem plekken, veel spugen echt veel! Ook leek hij astmatisch te zijn. Hij wwas een "happy wheezer" dwz een piepende ademhaling en veel hoesten.

hij heeft even pepti gehad maar daar kon hij ook niet tegen en daarna via kinderarts Nutramigen en dat ging goed.

6. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Bij Quinn vermoeden we dat hij koemelkallergie heeft.
    Ik ben nu zelf op een koemelk vrij dieet om te testen of het daadwerkelijk zo is.
    De symptomen bij hem zijn uitslag/eczeem op zijn gezichtje, in zijn nek en op zijn buik.
    Erg onrustig. Tijdens het drinken een piepend geluid maken alsof hij het benauwd heeft. Veel darmkrampjes.
    Op http://www.babyallergie.nl/koemelkallergie.htm kun je meer vinden over koemlkallergie bij baby's.

succes

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb zelf een koemelk, eiwit en histamine allergie.

Bij mij is als ze ergens toch melk in hebben gedaan dan heb ik hele erge diarree, hoofdpijn en flinke buikkrampen.

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Mijn zusje en broertje hebben allebei koemelkallergie maar reageerden er anders op.

Mijn zusje had 10 maanden last van verstopping en daardoor hevige buikpijnen. Ze heeft al die tijd ook gehuild (t is de vierde dus je kunt je wel voorstellen dat mijn ouders bijna overspannen waren). toen ze aan koemelkallergie dachten en overstapten op soja was het binnen drie dagen overt...

Mijn broertje had juist last van diarree en viel zo enorm af dat hij bijna voor sondevoeding in aanmerking kwam. Ook aan de soja en dat ging ook na een paar dagen alweer goed.

Ze zijn er beiden een beetje overheen gegroeid maar moeten nog goed opletten, bij teveel melkproducten krijgen ze hun klachten weer...

Deel Deze Pagina