hoe precies peer of appel als fruithap bereiden?

Discussie in 'Voeding' gestart door klaske, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    hoi

ik weet dat er meerdere vragen omtrent fruithap staat beschreven, maar kan niet precies vinden hoe je nu heel simpel dit bereid.

ik wil graag een peer bereiden, ik koop een rijpe zoete peer en kom thuis en wat ga ik dan doen
    de peer schillen en dan?
    in de blender? eerst even koken en dan de staafmixer?
    hoe kook ik dit dan? of kook je het juist niet?
    en dan met appel?? raspen of ook met de staafmixer?

ik kan dit niet allemaal precies vinden, wel recepten en dat je dit kan invriezen en best nog wel andere goede tips alleen het bereiden niet
    alvast bedankt voor de info

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Ik doe iig appel in blokjes snijden, in een schaaltje en dan even (2/2,5 min) in de magnetron (en voeg geen extra water toe). Daarna pureer ik met de staafmixer, en voeg dan soms nog wat water extra toe. Peer doe ik hetzelfde mee inprincipe. Al kun je peer (zeker als hij goed rijp is) ook zo pureren of evt zelfs raspen.

Raspen met een appel heb ik nog nooit geprobeerd, maar meot ook wel kunnen denk ik. Jacob kan al best goed met stukjes overweg.

3. klaske

klaske Actief lid

3 apr 2009
    116
    0
    0
    akersloot
    dank je voor de heldere uitleg
    gr klaske

4. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    ik lees ook ff mee...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb de appel nooit gekookt (waarom moet dat?). Gewoon net als een (rijpe) peer door de staafmixer..

Appel raspen heb ik ook wel gedaan, maar dat werd toch al heel snel bruinig. En mijn jochie vond die langere sliertjes niks.

En banaan gaf ik met 6,5 maand uit het knuistje, dan raspte hij er zelf stukje af met zijn 2 halve tandjes ;)

6. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Ik doe een appel en peer gewoon raspen.
    Heb zo'n rasp met 3 verschillende groottes erop en ben begonnen met de kleinste.
    Nu doe ik af en toe de grootste en dat gaat ook wel.
    De appel wordt idd wel bruinig na een poosje, maar mijn mannetje smult er altijd van:D
    Banaan prak ik gewoon en soms geef ik 'm kleine stukjes.
    Moet me er nog eens toe zetten om hem stukjes in de hand te geven dat hij het zelf kan doen...

7. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb nu peer gegeven maar die was wat rijp dus die heb ik gewoon geschild, in stukjes gesneden en in de blender gedaan.

een appel zou ik denk ik eerst even in de magnetron met wat water warm laten worden zodat het zachter wordt en beter met de staafmixer te doen.

8. babysaluki

babysaluki Niet meer actief

Hier doe ik een appel gewoon in kleine stukjes met de staafmixer... met koken kook je alleen maar vitamines eruit... hoewel het denk ik wel mee valt als het maar heel kort is.

9. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    een beetje een harde appel lukt hier niet zo goed met de staafmixer. Ik maak er dus eigenlijk gewoon appelmoes van.

Deel Deze Pagina