Hey dames Echt ik maak er zo'n zooitje van, die kleine stukjes snijden, het plakt allemaal aan elkaar, ik zit helemaal onder..en dan moet het morgen ook nog voor het eerst mee in een broodtrommel naar het KDV, gesmeerd en gesneden! Dan word toch 1 grote bonk met plakkerige smeerkaas ben zeer benieuwd of jullie hier nog tips voor hebben of dat dit gewoon een gegeven is..
hmm.. ik vind raar dat het gesmeerd en gesneden moet zijn.. maar goed.. wie ben ik (stage gelopen op kdv en gewoon broodjes gesmeerd en gesneden) mijn tip is dicht klappen en dan sneden
ja ik vind het ook belachelijk hoor, nou gesmeerd oke, maar ze kunnen het toch wel even snijden?? Naja! Maar goed, dubbelklappen is een supertip!! Thanx!
Waarom moet je zelf meenemen? Krijgen ze daar niet? Anders misschien broodbeleg wat minder plakt zoals kaas, vleeswaren of anijspoeder?
ik geef alleen nog brood met roomboter en ja dat plakt ook wel een beetje maarja dat hoort erbij. ik vind het wel vreemd klinken dat je brood in stukjes mee moet geven maarja ik ben niet thuis in het kdv gebeuren. ik zou er gewoon een dubbelgevouwen boterham in doen denk ik. moeten ze zelf maar stukjes snijden. anders wordt het toch een zooitje als dat zo de halve dag in een doosje zit.
Ik smeer het brood meteen als het uit de vriezer komt, dan klap ik het duppel en kun je het makkelijk snijden! Bij ons krijgen de kindjes brood van het kdv, hoef niets mee te geven........
Ik zou het ook dubbel klappen. En ideetje gepikt van het KDV (waar ze dus gewoon zelf brood en beleg hebben en smeren) : knippen! Ik knip het brood van Danique, veel makkelijker en sneller dan stukjes snijden. Heb er een apart schaartje voor gekocht, ideaal.
voor thuis snij ik heb brood niet vooraf. Ik snij bij iedere hap een stukje af. Zat met hetzelfde probleem dat ik 1 grote klont brood en smeerkaas op het bord had liggen. Voor mee naar het kdv lijkt me dubbelgevouwen snijden de beste oplossing.
Gelukkig krijgen de kinderen op "ons kdv" ook gewoon daar brood, maar voor thuis knipte ik het in stukken. We hebben een schaar gevonden die helemaal uit elkaar kan en zo in de afwasmachine. Wel zo fris, dat er geen eten tussen kan blijven zitten.
Bedankt voor jullie reacties, ja ik ga toch morgen eens vragen waarom ze het niet gewoon daar smeren en snijden, is toch veel makkelijker en verser! Die tip van bevroren is wel een hele goede ja, ik denk dat ik het maar zo ga doen. @druif78, mag ze dan al kaas en vleeswaren? Ze is op een paar dagen na 7 maanden nu, ik dacht alleen smeerkaas, appelstroop,smeerworst? het is mijn eerste dus ben er nog niet zo in thuis....
Zoals een aantal meiden al zeiden: Brood knippen is ideaal !! Je bent zo klaar en word geen kliederboel en dat je dus dikke geplakte stukjes brood krijgt. Wat ik idd ook raar vind is waarom jij dit moet doen/meegeven??? Een KDV hoort zelf vers brood in huis te hebben en beleg en hun smeren en snijden t dan voor je kindje. Zit bij het bedrag in dat je betaald voor de dgn dat je kindje naar t KDV gaat...
Hier ook bevroren! En dan leg ik het op een snijplankje (waar ik het ook op smeer) en dan met een wat groter mes snij ik het heel makkelijk in stukjes! Erg handig met jam en andere plakkerige dingen!
Beter van niet; kaas en vleeswaar bevat veel te veel zout en vet. Ook smeerkaas en smeerworst bevat veel zout en verzadigd vet en andere stoffen die niet zo goed zijn voor een baby, beter nog even mee wachten. Hier gewoon een boterham met boter, appelstroop en ongezouten notenpasta of tahin, huttenkase, geprakte banaan. Hier kan je wat lezen over broodbeleg, misschien heb je er wat aan Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ's bijvoedingsforum - FAQ 20: Voorbeeldbrieven aan het KDV, K&G en het Consultatiebureau
Dat verschilt per kdv hoor! Net zoals dat luiers ed niet overal in zit. Maar ontopic: idd dubbelvouwen.
haha knipfan geweldig, hoe kom je er op! Nou ben ik het nog vergeten te vragen vandaag maar er zitten idd ook geen luiers bij in hoor, die moet ik ook zelf meenemen, eigenlijk krijgen ze daar alleen sap, en koekjes. Maar dingen zoals melk, luiers, brood, fruit etc, moet ik allemaal meegeven. Slabbetjes,lepels,billendoekjes dan weer niet. maar goed, vanmorgen heb ik de boterham dubbelgevouwen en toen gesneden, wat een uitkomst!!! Scheelt een hoop geklieder en gedoe, maar ik ga ook een keertje knippen, ben wel benieuwd, misschien wordt ik ook nog een knipfan!