Vorige week zijn wij gestart met het geven van wat groente. Wij hebben geen allergieen in de familie en Daan drinkt ook niet super zijn flessen dus een beetje extra kan geen kwaad. De eerste keer vond hij het heel vies en spuugde hij de voeding uit. De dagen erna deed hij eigenlijk niets met het eten wat in zijn mond kwam. Hij trok een vies gezicht en liet het eten maar in zijn mondje zitten en slikte het bijna niet door. Als hij het wel doorslikte begin hij vaak te kokhalzen. Ik ben nu maar gestopt met het proberen. Al word hij wel heel druk en blij als hij de lepel met eten ziet Zal hij nog niet toe zijn aan bijvoeding ? En gingen jullie kindjes gelijk smakken en eten als ze een hapje in hun mond kregen ? Ik ben het allemaal een beetje vergeten hoe het bij mijn dochtertje ging.
Mijn zoontje kreeg vanaf 6 maanden bijvoeding. Hij hapte eigenlijk meteen goed. Wel heeft hij voorkeur voor potjes voeding, terwijl ik dit juist niet wilde. IK ga er maar voor, wanneer hij goed eet, hij wel vers eten wil...
hier ging het gelukkig in een keer goed! Ze heeft wel duidelijke voorkeur, aardappel met wortel en erwten of aardappel met broccoli en rijst vindt ze verukkelijk, maar fruit zoals appel en peer vindt ze duidelijk minder lekker. Misschien moet je wat varieren om te proberen of hij iets anders wel lekker vindt? Wij hebben niks van kokhalzen of iets dergelijks gehad... Succes!
Ik heb worteltjes en bruine bonen geprobeerd. De bruine bonen vond hij wel lekker maar echt smakken deed hij niet. Hij laat het grotendeels gewoon in zijn mond zitten. En dat zit ik maar voor hem smak geluidjes te maken haha.
Het hoeft niet meteen goed te gaan hoor. Het verschilt heel erg per kindje. Hier heb ik 3 werelden van verschil gezien: - Aldin: eerste hap snapte die niet precies wat er aan de hand was, keer een beetje raar. Derde hap had ie het trucje door en sindsdien eet ie alsof ie het al altijd heeft gedaan; - Melisa: wisselend, ze had wel een beetje moeite om te snappen hoe een lepel werkt. Ze slurpte het eten van de lepel naar binnen zeg maar. En de eerste twee weken leek ze het niet echt interessant te vinden. Na een paar hapjes was het ook genoeg; - Diyana: in een woord drama! Ze wilde er helemaal niks van weten. Hield de eerste week haar kaken steevast op slot toen de lepel eraan kwam. Ze heeft ook wekenlang over gedaan om te snappen hoe een lepel werkt. Ik begon me al zorgen te maken, maar eenmaal kreeg ze het trucje door en nu gaat het gewoon prima. Ik zou hem gewoon elke dag vast eten aanbieden en niet opdringen. Laat hem proeven en ontdekken, echt eten komt later wel. Kindjes mogen gemiddeld 8 weken over doen om te snappen hoe ze vast voedsel moeten happen en slikken, dus geen haast!
De oudste heeft eerst twee dagen zijn mond dichtgehouden. Toen ben ik maar even gestopt. Hij ging pas eten toen wij ontdekten dat hij goed at als hij stukken zelf mocht pakken en in de mond doen. Bij zijn zusje hebben we meteen voor die aanpak gekozen, en die at meteen wat ze kreeg. Denk dat jouw zoon er misschien net nog niet helemaal aan toe is. Ik zou hem wel lekker een lepel geven, leeg, om mee te spelen als je er bij zit , zodat hij aan het gevoel van de lepel went. En dan na een weekje of zo weer eens iets er op doen.
Ik zou het over een weekje weer proberen en het nu een weekje laten rusten. Als het dan weer niet goed gaat nog een weekje wachten. Hij is nog zo klein, dat het nog niet hoeft, dus dat is wel fijn. Je hebt de tijd om het rustig te proberen en op te bouwen. Dochter begon er mee met bijna 6 maanden en at meteen alsof ze nooit iets anders had gedaan. Hier verschillende resultaten bij de oppas kinderen. Hier eentje die nu met 7,5 maand lekker eet, maar met 6 maanden ook heel erg moest wennen. Eerst wilde hij er niets van weten, later at hij 3 a 4 hapjes (en trok dan vieze gezichten) en nu eet hij meestal wel alles op.
Bedankt meiden. Ik ga het gewoon rustig aan proberen. Van mij hoeft nog niets hoor. Ik heb hem vandaag eens wat fruit gegeven. En hij vond het lekker ! Hij heeft denk ik wel 1 eetlepel op. Morgen toch weer groente proberen. Ik wil eigenlijk dat hij dat eerst leert eten. Yolanthe het is idd handig dat hij nog niets hoeft. Nu hebben we alle tijd. Dirksmama ja die lepel die gaf ik hem ook om te wennen. Eerst kwauwde hij er even op maar toen werd hij wat drukker en kwam de lepel in zijn oog.