Wilt u even naar het voedingschema 10mnd kijken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Zanetti, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

#1 Zanetti, 15 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 dec 2010
    Hallo,

Wat vind u van ons schema van 10 mnd. (ons zoontje is nu 10mnd) Volgens het cb hoort ons zoontje nu over te gaan op 2 flessen, en moeten we die van 15uur weg laten, vind u dat ook? Of mag ik dat nog geven en blijven doorgaan met dit schema tot aan zijn eerste verjaardag?

6uur; Friso 180/6
    9uur: hele/soms een halve boterham met wat drinken. (thee/water)
    12uur; boterham met paar slokjes drinken (thee/water)
    15uur; Friso 120/4
    16uur; Fruithap (dit stelt nog niets voor, hij lust het nog steeds niet) Krijgt dan soms een halve soepstengel of cracker, met wat drinken.
    18uur : warme hap + toetje (volle yoghurt 50/100ml)
    20;30uur ; Friso 180/6

En op het moment krijgt hij nog friso standaard 2 en lees ik overal dat ik dat kan blijven doen totdat hij 1 jaar word en hoeven we niet perse over te gaan op friso standaard 3. Wat is het verschil? Op de verpakking van beide dozen zie ik geen verschil namelijk.

Graag uw mening.

Alvast vriendelijk bedankt! Gr yach.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Tussen de 10-12 maanden is het advies om nog ongeveer 400-600 ml aan melk en melkproducten per dag te geven. Dit is inclusief een beetje yoghurt. Eventueel kan je de melk van 15.00 uur bij de broodmaaltijd tussen de middag geven en bijvoorbeeld 's ochtends/'s avonds wat minder. Dan krijgt je kindje niet te veel melk op een dag. Fruit is misschien nog even wennen. Kan je ook een keer door de melk mixen als fruitshake! Voedingsschema ziet er verder goed uit.
    De samenstelling en hoeveelheid eiwitten van Friso Standaard 2 en 3 zijn aangepast waardoor nu het advies is om vanaf 10 maanden Friso Standaard 3 te gaan geven.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina