altijd na voeding slapen? RRR? baby 4-5 md

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    Hoi,
    iedereen heeft het altijd over de 3 R-en...
    ´s avonds is het duidelijk. Om 20u laatste voeding, pyamazak aan en slapen maar... dat is heel duidelijk voor meneertje.
    Overdag is het niet zo dat hij na voeding meteen gaat slapen, soms is hij nl een half uur voor voeding pas wakker geworden..
    ik hou 1,5 uur wakker aan en breng hem dan naar bed dit gaat meestal probleemloos.
    maar hoe doen andere moeders dat? wel een heel duidelijk schema voor overdag? Ik heb het dan niet over dreumesjes maar over babies (van 4-5 mnd).

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Over het algemeen is het juist niet direct slapen na het drinken, maar; wakker, drinken, knuffelen/spelen (hier ca 1,5uur wakker) en bij de eerste slaapsignalen naar bed.

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ja dat probeer ik hier ook aan te houden: slapen - verschonen - drinken - knuffelen - zelf spelen - slapen. Het idee is dat ze dan uitgeslapen en gevoed voldoende energie hebben om er even tegenaan te kunnen, en als ze moe worden dat het buikje nog vol genoeg is om lekker in slaap te kunnen vallen.

Van voeden worden ze vaak lekker slaperig, dus ik heb ook heel lang voor het slapen gevoed, maar het nadeel daarvan is dat het meer een "dipje" is, waarna ze juist meer energie krijgen van de voeding en dus al snel weer wakker worden, bijv na 10 minuutjes ofzo.

Als je direct na het slapen wilt voeden, is het wel handig dat ze idd lang slapen en pas van de trek/honger weer wakker worden ;). Als je kindje maar heel kort slaapt gaat dit schema dus niet goed werken denk ik.

Hier is het ook wel eens lastig, heeft ze wel trek na het slapen maar niet genoeg + de afleiding, waardoor ze geen hele voeding drinkt. Ik moet dan wel vlak voor het slapen nog wat voeden, omdat ze anders niet slaapt.

4. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Hier al een paar maanden hetzelfde schema
    5:30 fles na bed tot 9 uur als ik vrij ben
    Half 11 fles, in de box
    tussen 11 en 12 naar bed
    Meestal rond 1 uur wakker, fruit of groente
    half 3 fles en om 17 uur weer na bed
    19:30 fles en 20:00 uur op bed tot 5:30 fles

5. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee want mijn ventje van 12wkn die slaapt overdag erg slecht. Hij wordt nu ook behandeld voor een beknelling dus ik hoop dat dat verbetering brengt. Hij doet overdag alleen maar hazeslaapjes, als hij ze al doet... Dus ik ga nu proberen om er weer meer ritme in te krijgen.

Ria Blom geeft aan dat de wakkere tijd 1,5 uur is voor een baby van 3-5 maanden. En wat vaak het beste werkt is zoals de anderen zeggen, voeden - samen spelen - zelf spelen in de box - slapen.

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja hier ook zoiets, vaak is het een half uur wakker van te voren, flesje dan even knuffelen of in box en dan bij eerste tekenen meteen bedje in maar vaak was het maximaal maar een uur erna, dus in totaal anderhalf uur zeg maar, en soms wat langer ivm badje ofzo

Deel Deze Pagina