ik snap het niet meer hoor, HELP!!

Discussion in 'Flesvoeding' started by wendy1985, Apr 6, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy1985

wendy1985 Lid

Jan 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 wendy1985, Apr 6, 2011
    Last edited: Apr 6, 2011
    me dochtertje is nu bijna 1 maandje oud, ze dronk met 2 1/2 week 120 cc 6 voedingen per dag helemaal op, dus ik dacht ik ga het verhogen naar 150 cc maar ze krijgt nog steeds 6 voedingen, ze drinkt het niet allemaal op, nu is het volgens mij weer teveel, ze drinkt 3 van de 6 flessen wel op, hoe moet ik het doen????? als ik het nu ga verlagen dan wilt ze bij die 3 flessen weer 30 cc bij. geboortegewicht was 3480 na een week 3660 en nu weet ik het nog niet, ik ben nog niet bij het cb geweest. oww ja en ze drinkt ook echt langzaam waardoor ze 45 min over de fles doet, heb ook al grotere spenen geprobeerd, maar komt waarschijnlijk omdat ze gewoon teveel krijgt. maar als ze komt heb ze wel echt honger.

2. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    2,035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Stel dat ze nu 4 kilo weegt, dan mag ze maximaal ongeveer 4x180 is 720cc per dag. Met 6 flessen van 150cc gaat ze daar dus te ruim overheen. Ook mag ze maar 1 liter per 24 uur en als je 6x150 geeft zit je daar al bijna aan, terwijl ze pas 1 maand is en je dus bijna geen speling meer hebt om te gaan verhogen totdat ze mag beginnen met vaste voeding.

Als ze tussen de voedingen door gewoon slaapt lijkt het me dat ze wel genoeg had aan 6x120cc en zou je pas kunnen gaan verhogen als er te weinig tijd tussen de voedingen gaat zitten en ze steeds eerder komt omdat ze wakker wordt van de honger, maar zolang dat niet het geval is kan je gewoon die 6x120cc blijven geven. Ze heeft het vanzelf wel aan :)

Wij lopen op dit moment in het ziekenhuis met ons ventje en daar is ons verteld dat 30 minuten de max is voor een flesje. Ook al stop je 200cc in die fles; zo'n kleintje blijft toch wel doordrinken, althans de meeste baby's. Alleen doen ze over die 200cc als ze zo klein zijn nog wel erg lang....

Misschien dat je anders kan overstappen op forte voeding voor hongerige baby's?
    Of andere flessen proberen?

Succes!

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt heel goed je dochter laten bepalen hoeveel ze drinkt hoor. De meeste babies weten wel wanneer ze genoeg hebben. Ik zou in dat geval wel de kleinste speen nemen (newborn) omdat ze nog vrij jong is. Maar het is echt niet erg als ze van de ene fles meer laat staan als van de andere fles. Babies weten vaak ook heel goed wanneer ze honger hebben. Je kunt kunstvoeding heel goed op verzoek geven, dus gewoon een fles aanbieden wanneer zij er om vraagt, en haar laten drinken tot ze niet meer wil.

4. wendy1985

wendy1985 Lid

Jan 28, 2011
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke bedankt voor de reactie's, ik ga het verlagen naar 6x120 cc

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou hte terugbrengen naar 120. Mocht je kindje toch steeds meer willen, kun je misschien ook om en om doen (120/150).
    En ik zou het rekensommetje als richtlijn gebruiken: 150xlichaamsgewicht in kilo's. Dat mogen ze per 24 uur hebben. Al zat mijn zoontje er ook altijd wat boven. (nu niet meer).
    Succes!

Share This Page