Hoi, Mijn zoontje is 4 weken en hij krijgt volledige borstvoeding. Nu heeft hij sinds een dag of 4/5 heel veel pukkeltjes (echt heel veel!!) . Ik denk dat het van de bv is maar ik kan me niet bedenken dat ik iets raars gegeten heb. Hij zit er echt helemaal onder en het is vurig, rond zijn neus en op zij kin gaan ze open door het drinken. Moet ik hier iets aan doen?? groetjes
Heel veel baby's krijgen babyacne, een periode waarin ze pukkeltjes krijgen, vaak rond deze leeftijd. Je hoeft er niets aan te doen, het gaat vanzelf weer weg. Het kan ook komen doordat je baby hormonen van jou binnenkrijgt, ook niet ernstig, gaat ook vanzelf weer weg.
mijn zoontje heeft het in het begin ook heel erg gehad, maar met een maand of 3 was hij weer helemaal pukkeltjes-vrij.
Is heel normaal, komt niet door jouw melk, maar door de zwangerschapshormonen die hij in je buik binnenkreeg. Als je er verse moedermelk op smeert drogen ze sneller weg
Eens met dirksmama. Onze dochter heeft er ook last van gehad, en toevallig het kindje van een collega van mij ook laatst. Ik weet nog dat ik toen als overbezorgde moeder meteen bij de huisarts stond. hahaha. Ach...
Hou het wel in de gaten, als het echt rood en agressief wordt denk ik eerder aan eczeem. Wij hebben ook maanden gedacht dat ons dochtertje (erge) babyacne had, maar het bleek eczeem door een koemelkallergie en soja-allergie te zijn.
Sluit me bij Cossy aan. Wij dachten hier ook dat het babyacne was maar was het ook eczeem door KMA en soja-allergie. Meestal komt dat rond 4 weken tot uiting.
hie rook lang die pukkeltjes gehad, op voorhoofd en naast zn oogjes en op zn neusje...soms ging het een btj weg, en toen kwam het soms were wat meer op...maar heir waren het wel alleen van die droge pukkeltjes niet rood