We gebruiken al een paar weken de dental speen S van difrax. Omdat de kers S veel te snel ging. Mijn dochter doet met dental nu zo'n 35-40 minuten over de fles. Als het boeren op zich laat wachten dus een uur. Dit is volgens de huisarts en cb te lang en ook vond de voedingskundige van Nutricia dat. Met de M speen heeft ze de fles binnen 10 min leeg. En is het verslikken en spugen. Omdat we nu nutriton gebruiken ivm verborgen reflux op aanraden van de voedingskundige de 123 speen van difrax. Het leek goed te gaan en op stand 1 was na 20 min was de fles bijna leeg. Toen spuugde ze nog voor ik haar kom laten boeren er een enorme golf uit het leek wel de halve fles.. Daarna had ze nog honger dus hebben we bijgemaakt. De nutriton lijkt wel goed te werken gelukkig. Maar wat moeten nu..? Ze krijgt 150+5 met 2 schepjes nutriton. Straks maar 1 schepje en de dental S maar weer. Maar ben bang dat ze nu nog langrer over de fles zal doen. Oh ja nog even en de S-fles wordt te klein.. Hij zit nu al bijna vol. De grote fles is toch alleen voor kers spenen? Iemand een idee? Ik wil eigenlijk de difrax houden vanwege het ventiel.
Ik weet niet zeker of ik je vraag goed begrijp. Is het probleem dat ze met 123 speen en 2 scheppen nutriton toch nog een halve fles heeft uitgespuugd? Als dat maar 1 keer is gebeurd dan zou ik niet direct weer overstappen naar een andere speen. Misschien was het gewoon toeval en blijft het bij een keer. Als het verder naar wens was dan zou ik nog even houden bij 123 speen. Je hebt nu als ik het goed lees de juiste verhouding (nutriton gevonden). 20 minuten over de voeding doen is lang zat, dus ik ga er vanuit dat ze niet daardoor gespuugd heeft. Wat betreft je vraag of de fles. Je kunt de fles makkelijk met 210 cc+7 scheppen vullen hoor. Zelfs met 3 scheppen nutriton erbij. Geen probleem. Ik heb nooit grotere flessen dan 210 cc+ 7 gegeven, dus heb ook nooit brede hals fles nodig gehad.
Ja dat klopt.. Ik heb de 123 speen alleen op 1 gehad dat ging al snel genoeg. Is de 1 stand niet even groot als de S kers speen? Die 2 en 3 hoeven dan niet gebruikt. Ik vind het best eng om weer te proberen als ze zoveel spuugt maar de voedingskundige had ook gezegd dat we haar moeten laten wennen aan een groter gat. Ze kan niet aan de dental S blijven. Hoeveel mag ik dan accepteren als ze spuugt en wat kan de reden zijn? Zoveel als vanmiddag heeft ze nog nooit gespuugd nl..
Waarom zou ze niet aan de dental speen blijven? Naar wat ik begrijp is dat ze daar rustiger mee drinkt. Prima dan toch. Ik begrijp ook dat je nu het kleine flesje van Difrax gebruikt. Dan is het met 150-5 inderdaad echt bijna vol. De grotere flessen van Difrax kun je ook gewoon gebruiken met een dental speen hoor. Alleen de brede hals flessen, daar past het speentje niet op volgens mij. Hoe ging de fles vanavond? met een S speen en 1 schepje nutriton?
Ze heeft om 18.30 50cc laten staan en om 22.30 maar 90 gedronken. Maar ze drinkt laat op de avond eigenlijk nooit de fles leeg. Vannacht doorgeslapen en ze werd rond 7.00 wakker. Toen dronk ze in 15 min 100cc en viel in een diepe slaap zonder boer. Heb haar na 20 min maar in bed gelegd en na een uur werd ze wakker, liet een enorme wind en begon te huilen. Duidelijk nog honger en aangezien ze 60cc had laten staan kreeg ze die alsnog zonder nutriton en die had ze in no time op.. Straks weer eens zonder nutriton proberen kijken of met de pepti die we nu bijna 3 dagen gebruiken de verborgen reflux ook minder is. Ik maak me ook zorgen om de hoeveelheden die ze steeds laat staan. Zeker omdat ze de laatste fles zo slecht drinkt. Misschien hoor ik op het cb dat ik haar toch weer wakker moet maken voor een nachtvoeding. Ik hoop het niet want ze tukt nu zo goed door!
Onze dochter krijgt 150-5 en 2 schepjes nutriton waarvan ze +/- 130 drinkt, ook ivm veel spugen en gulzig drinken. Ik gebruik nu de grotere fles van Difrax met een M speen en dit gaat goed, ze doet ongeveer 15 a 20 minuutjes over de fles. Sinds de nutriton is ze van 7 naar 6 voedingen gegaan incl de nachtvoeding. Boeren is een drama bij haar. Ze drinkt de ene dag wat meer dan de andere maar groeit goed dus dat is geen probleem.
Gebruik jij de m kersspeen of ook de dental? Hier is de m dental met 2 schepjes nutriton dus ook geen succes dat gaat nog te snel. Maar de pepti schijnt dunner te zijn dan de standaard. De 60cc van vanmorgen die ze alsnog kreeg heeft mijn vriend gegeven zonder nutriton en dat ging razendsnel binnen 5 minuten opgedronken wel met een enorme boer..
Frannie: hoe oud is je dochter en hoeveel drinkt ze ongeveer per dag? Flessen niet helemaal opdrinken is echt niet erg hoor. Het ene kindje heeft gewoon iets meer nodig dan het ander. En de babies in het algemeen kunnen het met minder prima doen dan de richtlijnen aangeven. Ik zou me daar echt niet te druk over maken. Anders is het wel als de doorstroom van de voeding te langzaam gaat en ze daardoor moe wordt en de flessen niet leegdrinkt. Difrax heeft een kleine fles die tot 120 cc gaat en grote fles die tot 240 cc gaat. Daarnaast is er een brede hals fles die nog groter is. Ik denk dat jij die van 240 cc hebt? Dat moet wel voldoende zijn, toch? En begrijp ik dat je nu weer op de dental speen zit en dat toch niet helemaal naar wens gaat? De 123 ging op zich wel goed behalve dat spugen naderhand toch? Als ik het zo lees dan zou ik toch op de 123 speen blijven omdat je de doorstroom ermee kan beinvloeden tijdens het drinken. Gaat het te langzaam, dan kun je naar stand 2 of 3 draaien. Op die manier zal ze de flessen waarschijnlijk goed leegdrinken. Dat spugen na de fles kan echt iets eenmaligs zijn. Ze heeft er 20 minuten over gedaan, dus ik kan het me niet voorstellen dat ze daardoor heeft gespuugd. Babies spugen soms wel hele flessen uit, dat is echt niet abnormaal zolang dat niet regelmatig is. Verder zou ik toch echt op de nutriton blijven gezien het makkelijke spugen en reflux. Met pepti zal nog niet goed gesloten maagklepje (dat is reflux) echt niet verdwijnen.
Ze is woensdag 8 weken, nu heeft ze vanmiddag in 35 min de fles helemaal leeg met 1 schep nutriton en toch de M speen en 1 boer tussendoor en 1 er na. Ze krijgt 5 x 150+5. Oh ja vandaag hadden de cb vpk cursus! Er was wel een assistente die kon wegen en ze is wel goed aangekomen 340gram sinds 6 september. Dus het kan wel wat ze laat staan het is mijn eerste dus ik ben nog een groentje...!! Daarom zo blij met dit forum met ervaringsdeskundigen...!
De kers spenen van Etos hebben een kleiner gaatje dan die van Difrax, maar passen wel op de flessen. Dat was bij ons de uitkomst. Eerst hadden we ook de Dental van Difrax gebruikt, maar daar wilde ze na een tijd ook niet meer aan. Met de kers speen (small) van Difrax ging ze veel te snel, flesje leeg binnen 3 minuten. Nu krijgt ze sinds 1 week andere voeding, Friso comfort, vanwege krampjes. Die is wat dikker. Dus nu gebruiken we de 1,2,3 speen van de Etos.
Oke dat valt te proberen natuurlijk, ze zal ooit een keer op de kers speen over moeten gaan. Nu gaat het gelukkig nog steeds heel goed met de M dental en 1 schepje jbpm!