Mijn dochter is 5 weken oud en weegt +/- 3,5 kg. Ze krijgt sinds gisteren om ongeveer 5 uur, 10 uur, 14 uur en om 17 uur 100 ml. Om 20 uur en om 23 uur krijgt ze 135 ml. Ze krijgt dus het maximale wat ze mag hebben. Van het consultatiebureau mag er 6 uur tussen de laatste en de eerste voeding zitten. Nu moet ik haar echter om 23 uur wakker maken voor de laatste fles, die drinkt ze zo goed als leeg. Vannacht meldde ze zich alweer om 3 uur; fopspeen neemt ze geen genoegen mee. Toch heb ik gewacht met de voeding t/m 5 uur, zodat ze aan deze nieuwe tijden went. Conclusie: ze slaapt 's avonds en 's ochtends erg lang i.p.v. 's nachts (ik moet haar 's ochtends ook wakker maken voor de voeding). Doe ik dit wel goed? Vraag me af of ik dit ook anders kan/moet doen? En als ze straks wat ouder is; hoe bouw ik dan de voeding van 23 uur af zodat ze de hele avond en nacht doorslaapt? Welke tijdstippen geef je dan meer voeding? Ben me ervan bewust dat ik met de avond en nacht doorslapen nog wel even moet wachten aangezien haar gewicht, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe ik dat over een poosje aan moet pakken. Een heel verhaal Alvast bedankt voor het meedenken!
Hallo, Je dochtertje krijgt per dag 670 ml voeding en dat komt zoals je al aangeeft goed overeen met het advies. Het kan even duren voordat je kindje een normaal dag/nachtritme heeft. Bij het ene kindje gaat het sneller dan bij het andere kindje. Dat is per kindje verschillend. Als je dochtertje 's nachts om voeding vraagt kun je haar de voeding het beste gewoon geven. Op het moment dat je dochtertje grotere hoeveelheden per keer gaat drinken worden de tussenpozen tussen de voedingen groter, dat heeft even tijd nodig. Veel succes. Groeten, Astrid