Hallo,Ons meisje is nu 6 weken oud. De eerste 5 weken heeft ze borstvoeding gehad. Inmiddels geven we Nutrilon forte voor hongerige baby's gemengd met nutriton omdat ze anders de flessen te snel leegdrinkt.Op dit moment drinkt ze 6x 150/5 met 2,5 schepje nutriton per fles.Zonder enige moeite drinkt ze haar flessen leeg.Echter nu zit ik te denken om 180/6 te gaan geven maar kan dit wel omdat ze nog maar 6 weken is? En wat als ze dan geen 5 uur tussen de flessen kan houden, dan krijgt ze teveel want 6 keer 180/6 kan niet. Dat betekent dat ze dan 1080 zou drinken dus dat is geen optie.Zijn er ook mensen die bijvoorbeeld 2 keer 180/6 en 4 keer 150/5 geven?Ik vind het nog een heel gepuzzel met de flessen. Krijg hetniet duidelijker op de foto.
Je kunt idd de flessen verdelen. Wat is je vraag over koemelkallergie dan? Is dat geen berg op het hoofdje van je kindje?
Oeps, had de verkeerde tekst gekopieerd en geplakt, excuses Hallo,Mijn dochter krijgt sinds 2 week fles ipv borstvoeding en heeft sindsdien last vanhuiduitslag. Ook heeft ze enorme krampen, vooral direct na de fles. De huiduitslag zijn allemaal hele kleine bultjes op voorhoofd, wangen, nek, hals, borst en zojuist ontdekte ik er een paar op haar schaambeen.Ze spuugt niet extreem veel, een mondje per fles geeft ze terug.Tijdens het drinken van de fles lijken de bultjes vuriger te worden.Kan dit koemelkallergie zijn? Het zusje van mijn partner heeft dit ook gehad.Volgens de huisarts zijn het gewoon babypukkeltjes maar ik twijfel togh erg.Vind het erg sneu want ons meisje is de laatste dagen erg uit har doen.
Op deze leeftijd kan het ook heel goed babyacne zijn, dat zijn gewoon jouw zwangerschapshormonen die nu naar buiten komen. Dat het bij het drinken feller wordt komt omdat drinken inspanning kost. Na een flinke huilbui is het ook vaak feller. Mocht je ng wat lekken, smeer dan wat druppels moedermelk op de vurige vlekken, de acne gaat dan sneller weg.
En kindjes hebben vaak wel een aantal weken nodig om aan de nieuwe voeding te wennen. Daardoor kan ze last hebben van krampjes etc.
Ik zou niet denken aan een KMA. Mondje terug geven na een voeding is normaal. Zelf zou ik er eerder aan denken dat ze nog even moet wennen aan de voeding. Van een licht verteerbare BV naar forte voeding kan heel goed krampjes veroorzaken. Maag/darmen hebben soms wel 2 weken de tijd nodig om te wennen aan andere melk.
Ik zou niet direct aan kma denken. Babyacne komt idd rond deze leeftijd voor. De krampjes kan komen door de overstap naar voeding. De darmpjes hebben even nodig om te wennen en daarnaast misschien de flessen iets te groot waardoor ze krampjes krijgt? Weet niet of ze met bv ook 150 cc per keer binnen krijgen.
Toch even reageren op je bovenstaande bericht: 6x180 is klaargemaakte voeding 1200 ml... en 6x150 is 990 ml. Je moet nl de klaargemaakte voeding berekenen en niet alleen water! Niet om nou betweterig over te komen maar meer even ter info! Ik rekende namelijk zelf eerst ook fout waardoor mijn zoontje te veel kreeg!
Te kort, dik 10 minuten maar daar hebben we ons inmiddels wel bij neergelegd. Weet dat dit niet goed is voor de verzadiging maar kan inmiddels wel een winkel beginnen in spenen en flessen, hebben alles al geprobeerd. Eerder deed ze er amper 5 minuten over dus we hebben al vooruitgang geboekt. Moet er wel bij zeggen dat het een fors meisje is dus qua gewicht mag ze dit wel hebben hoor. Ze is dan wel nog maar 7 weken maar 5,5 kilo
Je kunt ook nutriton in de flessen doen. Word het wat dikker en moet ze wat meer moeite doen om haar fles leeg te krijgen. Op die manier krijgt ze ook een meer verzadigd gevoel, zonder dat je meteen aan andere flessen of spenen hoeft te beginnen.
Bedankt, ook dat hebben we al geproberdmaar dat komt er bij ons niet meer in. Ons meisje kreeg hier enorm last van.
Zo jong en dan al zo heftig over het maximum, dat is echt foute boel hoor! Als ze te snel haar fles drinkt dan kun je beter de voeding verdelen over twee kleine flessen. Je geeft eerst de ene, dan ga je boeren laten etc, en pas daarna bied je de andere aan. Probeer het eerst eens met 1 fles van 90/3 gevolgd door 60/2. Verder: -speen nooit in de mond stoppen, maar net zoals je met een tepel doet, over de lippen aaien tot kind zelf toehapt -newbornspeen gebruiken -dop er stevig opdraaien -kind niet liggend houden, maar half zittend en de fles niet verticaal, maar horizontaal Daarnaast, heel goed naar je kind luisteren, niet alles wat op honger lijkt is ook honger. Het kan even goed mamahonger zijn, of het weg willen drinken van pijn (die door meer te drinken alleen maar erger wordt). probeer de taal van je kind te leren verstaan.
Ik zou inderdaad ook pure johannesbrood proberen. Mijn meisje dronk ook veel te vlug, maar hier gaat nutriton wel goed, op spuitluiers na. Ik wil dan ook na dit pakje de pure gaan proberen. Schijnt wel stuk beter te zijn. Overigens heb ik even gekeken op het pak van nutrilon en voor het gewicht zit ze nu prima in hoeveelheid toch? Daar zeggen ze 5x180/6 en dat is in principe natuurlijk precies hetzelfde als 6x150/5. Maar het zou inderdaad kunnen schelen als ze er langer over doet. Ik snap het dat je je erbij neer hebt gelegd, maar ik merk het hier direct. Zodra ze 10 minuten over de fles doet komt ze na 2,5 uur weer en wanneer ze er netjes 20 minuten over doet houd ze er 4 uur tussen. Ik vind het ook een heel gevogel hoor met de flesjes en ik geef ze al sinds ze een week is. Het is echt even zoeken naar wat het beste werkt. Overigens heeft mijn meisje net zulke uitslag en bij het cb zeiden ze inderdaad babyacne, gaat vanzelf over. Mijn moeder zei ook gelijk oh ja, dat had jij ook
Maar ze ispas 6 weken! Weet je hoeveel 180/6 ineens is dan! Dat is 200 ml dus bijna een kwart liter... In een kindje van 6 weken die ze ook nog eens binnen 10 minuten zou opdrinken... Doe jij dat maar eens.. Wedden dat je dan ook buikpijn krijgt Je kan ook even 3 kwart laten drinken en even stoppen tussendoor en dan weer verder gaan dan kom je ook aan de 15/20 min... Oja en wat heppie zei klopt je moet de klaargemaakte voeding rekenen... Dus 6x180/6=200 En 200x6= 1200 En geen 1060 of zoiets wat je zei, weet het niet meer precies sorry haha Max 30 schepjes per dag
Haii. Allereerst stop met te veel voeding want daardoor krijgen ze ook last van hun buikje en kramp. Hoelang doet ze over de voeding? En voor die bultjes heb ik denk ik ook een verklaring. Is het in de lijn van de traantjes en urine? En als je het niet vertrouwt kun je vragen aan de CB of je H.A van nurilon mag gebruiken die is licht verteerbaar en wat fijner. Ons meisje heeft misschien wel KA maar dat weten we pas zeker dinsdag. Haar symptomen was. 4 of meer dagen niet poepen waardoor ze veel kramp kreeg en daardoor ging ze meer huilen en dachten wij dus dt ze trek had. En ze bleef dus ook drinken om dat het verlichte. Maar daardoor kreeg ze juist weer hele erge kramp. En schrale scheentjes (ruw). Maar of ze nu koemelkalergie heeft weten we niet pas dinsdag. Of er zit iets in de voedsel waar ze heel moeilijk tegen kan.