Koemelkallergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ladycake, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    :$
    Eet ons niet op zeg;)

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Gedverdemme zeg eigenlijk...

Je komt hier om hulp vragen, we denken met je mee en dan zoon reactie

BleggH

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Relax tex. Als jij vind dat ze honger heeft en niet te veel krijgt, hoog je de flessen toch op of geef je er toch nog lekker een fles bij? Jouw kind heel simpel.
    Je komt hier zelf om advies vragen, en dan niet moelijk gaan doen als er een meningen worden gegeven die niet in jouw straatje passen.

4. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Ben blij met alle adviezen maar krijg hier sterk het gevoel dat ik een slechte moeder ben die haar kind overvoed. Ik kan er ook niks aan doen dat ze met minder niet tevreden is en 's nachts nog niet doorslaapt. En sorry maar als je al doodonzeker benBen blij met alle adviezen maar krijg hier sterk het gevoel dat ik een slechte moeder ben die haar kind overvoed. Ik kan er ook niks aan doen dat ze met minder niet tevreden is en 's nachts nog niet doorslaapt. En sorry maar als je al doodonzeker bent komen deze reacties dat gevoel niet ten goede.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Op deze leeftijd kun je ook nog niet verwachten dat ze doorslapen. Zou een leuke bijkomstigheid zijn, maar 9 van de 10 baby's komen nog voor een voeding. Waarom? Gewoon omdat ze het nodig hebben. Dit bouwen ze zelf een keer af.

Mijn zoontje komt ook voor 1 nachtvoeding, en als ik pech heb ook nog voor 1 hele vroege voeding.

Het grote probleem is, dat als je op een jonge leeftijd al veel gaat geven, je niks meer over hebt. Ze mogen maar 1 liter per dag hebben, en hiermee "moet" je het tot 4 maanden uitzingen (tuurlijk zijn er mensen bij die eerder met bijvoeding beginnen, alleen je hebt er nog niet veel aan. Vaak kunnen de darmen er nog helemaal niks mee, dus leuk om te geven, maar heeft verder geen toegevoegde waarde om flessen te vervangen, want dit mag nog niet op zo'n jonge leeftijd. Het gaat alleen maar om de smaak).

Het probleem is vaak met kinderen die eerst BV hebben gehad, en overstappen op KV, is dat (zoals Dirksmama ook al een keer heeft uitgelegt als ik me niet vergis) je vaak een doordrink effect hebt.
    Bij BV geven de borsten op een gegeven moment aan dat ze leeg aan het raken zijn. Bij een fles niet. Dat is "gewoon" leeg. Tja........ leg een baby maar eens uit (die gewend is onbeperkt te kunnen drinken en waarvan borsten zeggen dat ze leeg raken) dat het mooi is geweest en dat het op is.
    9 van de 10 keer lijkt het erop alsof ze honger hebben, maar in werkelijkheid hebben ze geen verzadigd gevoel. Je gaat meer geven, krijgen krampjes (lijkt ook vaak weer op honger), gaan meer terug geven (omdat het maagje vol is) en het maagje word onnodig opgerekt, waardoor er een steeds grotere hoeveelheid nodig is.
    Je komt in een cirkel terecht die heel lastig is te doorbreken.

Hier heb ik zelf met mijn zoontje ook heel veel last van gehad (eerste tijd met overstappen van BV naar KV). Erg vervelend en erg lastig, en ja ook mij maakte dit onzeker ondanks dat ik al een dochter heb.

Stel dat ze KMA heeft, en je hebt een hongerige baby, dan heb je echt een groot probleem, doordat voeding voor KMA ligt verteerbaar is.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

NIemand noemt of vindt je hier een slechte moeder. Maar het lijkt er wel verrekt veel op dat je je kind overvoert. Het is echt beter om er NU iets aan te doen. Bel met de infolijn die op je pak kunstvoeding staat, en leg het voor. Daar weten ze echt heel veel en komen ze vaak met goede tips. En overleg met je CB, opnieuw, neem eventueel je man, moeder of vriendin mee, want twee horen meer dan één en kunnen ook meer vragen. Het lijkt er sterk op dat er in de communicatie met je CB iets mis zit (als ik ook denk aan hoe je met bv gestopt bent).

Ik moet eerlijk zijn, ik denk dat je in je onzekerheid tijdens het borstvoeden regeldagen niet herkend hebt, en ik denk dat veel van de problemen die jullie nu hebben daar uit zijn voortgekomen. Dat is echt wel weer recht te breien, maar dan moet je wel echt NU aanvangen met een andere aanpak, anders ligt je kindje straks als een michelinvrouwtje in het ziekenhuis en ben je nog verder van huis.

Overleg ook met je huisarts. Over je dochter (is er al eens gekeken naar reflux?) en over je eigen onzekerheid.

Niemand hier wil je aanvallen of een naar gevoel geven. Maar er zitten hier veel moeders met ervaring, die je willen helpen of willen behoeden voor fouten die we misschien zelf ooit gemaakt hebben.
    En echt eerlijk, ik vind dit zelf gewoon zo ontzettend zielig voor je dochtertje.

7. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.232
    1.876
    113
    Och meid onzeker zijn we allemaal.
    De een is vele malen anders als de ander.
    Maar ik heb haar dus ook flesjes aan geboden omdat ze dus honger leek te hebben.
    Maar dat is dus niet zo ze dronk om te kunnen poepen want ook vaak was ze heel onrustig.
    Tis een rondje drinken kramp huilen denken dat ze honger heeft en eten geven waardoor ze dus kramp krijgen.

Misschien ander eens van hongerige baby's proberen.
    We hebben ook gevochten hoor dus snap je heel goed.
    Alleen een verschil ze kreeg gelijk fles.

Zo is het bij ons gegaan zal even uitgebreider beschrijven hoe en wat.
    Misschien herken je er veel van.
    En kun je doen hoe wij het hebben gedaan maar denk wel dt je dan echt geluk moet hebben.

Na de geboorte heeft ze nutrilon standaard gehad.
    Na een tijdje werd ze heel onrustig en ontroostbaar.
    We dachten ook ze heeft honger en hebben haar dus ook te veel gegeven.
    En we merkte dat ze probeerde te poepen alles geprobeerd van helemaal in elkaar bij ons (beentjes in).
    Box macicosi kinderwagen etc,
    Maar mevrouwtje bleef huilen en we dachten dus echt ze is een huil baby.
    Maar door dat we zagen dat ze dus perste en 4 dagen of meer niet poepte en als ze dan eens poepte het gewoon dun was.
    Dat ze de voeding niet goed aan kon.
    Zijn we in overleg van de CB naar een andere gegaan.
    Dat werd Nutrilon H.A. (hypo alergeen).
    Die is licht verteerbaar.
    Maar ook toen was het huilen en nog eens huilen en persen.
    En die hebben we dus een week of4 geprobeerd.
    Toen zijn we naar friso comfort gegaan maar ook die leek niet te helpen.
    Was ook tegen krampjes maar ook die leek niet te helpen het werd erger.
    Er was al sprake van misschien een klysma.
    Op een dag heeft ze van 7 tot 7 gehuild om 6 uur hebben we de HAP gebeld om advies we kregen haar niet stil we mochten komen.
    Heel het verhaal verteld en ze luisterde naar haar hart en longen maar ze was dus helemaal buiten adem en ze wilde toch even een kinderarts laten kijken.,
    Die zij ja ik kan ook niets doen en toen ben ik lichtelijk in paniek geraakt omdat ze ons dus naar huis wilde sturen.
    Maar ze begreep ook dat het niet ging.
    Dus heeft ze Neocate voor geschreven is dus voor koemelk.
    Daardoet ze het beter op niet meer moeite met poepen en ja zelf der huidje werd gaaf en der neusje schoon.
    Nu dinsdag afwachten hoe en wat.
    We hebben nu 2 keer een blinde test gehad.

Zoek goed naar andere voeding luister naar je gevoel.
    Probeer eens HA misschien werkt het.
    En kijk hier eens na;) heel veel sterkte.
    Koemelkallergie

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tuurlijk ben je geen slechte moeder!!
    Je wilt het beste voor je kindje toch ;)

Wij proberen alleen met je mee te denken
    En ik denk dt ze misschien wat krampen heeft ofzo omdat het voor een kindje van 6 weken best een grote plens is...
    En zeker 180/6
    Dus dat je misschien iets anders er op kan verzinnen...

Als je bijvoorbeld 150/5 was het he?
    Voor de helft/3 kwart laat drinken even boeren tussendoor...
    Miss even 5/10 minuutjes stoppen met drinken en daarna weer verdergaan
    Doet ze soieso al langer over de fles en is ze dus
    Eer verzadigd :)

Probeer eerst eens zoiets ipv gelijk op te hogen

Want 6 weken is ng wel vroeg ondanks dat har gewicht het aan kan wil niet zeggen dat haar maag en darmen het ook aan kunnen ;)

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Maar wat heeft je HA gezegt?

10. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Je zou ook eens de kleinste speenmaat van de dr brown kunnen proberen. Dit is een heel klein maatje en misschien drinkt ze dan langzamer.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als ze in 10 minuten haar flesje al leeg heeft, is het heel lastig voor haar om verzadigt te raken, want dat duurt dus gewoon even. Daarom is af en toe pauzeren wel verstandig, dan geeft dat de voeding de tijd om haar een verzadigt gevoel te geven. Ze drinkt nu dus meer dan een liter, en dat is echt te veel, dat kun je niet ontkennen; meer dan een liter is echt een aanslag op haar nieren. Verder kan ze er ook echt kramp en buikpijn van krijgen.

Ik denk dat zowel de huisarts als het cb ook zullen aanraden wat kleinere flessen te geven per keer, dan maar wat minder tijd tussen de voedingen, maar uiteindelijk heeft je dochter dan de kans om verzadigd te raken en de voeding ook te verwerken, nu krijgt ze telkens echt een enorme plens.

Ik zeg echt niet dat je een slechte moeder bent hoor, maar zet zelf ook niet je hakken in het zand wanneer je om advies komt vragen en een ander advies krijgt dan je had verwacht. En ja, misschien heeft ze wel kma, maar kma komt niet zo vaak voor en er zijn een boel dingen die de klachten die jij omschrijft ook kunnen veroorzaken (andere voeding, veel voeding).
    Dus waarom probeer je niet kleinere flessen te geven en pauzes tijdens de fles te houden? Ze komt echt niet tekort dan hoor...

12. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    Hallo meiden,

Allereerst mijn welgemeende excuses voor mijn reacties, ga er verder niet op in maar toch, sorry!

Besef me maar al te goed dat jullie mij allemaal proberen te helpen, bedankt hiervoor.

Dit alles heeft me wel aan het denken gezet want natuurlijk wil ik het beste voor mijn dochter en natuurlijk wil ik niet haar nieren verpesten (of erger)!
    Daarom heb ik besloten om vanaf nu te gaan kijken hoe ze het doet op flesjes van 120/4.
    Ze heeft er nu 3 gehad (00.15 uur/04.15 uur/08.15 uur) en ik geloof dat dat best goed gaat.
    Bij het flesje van 04.15 uur was ze eigenlijk nog niet uitgedronken en begon wat te huilen. Toch heb ik haar toen weer in haar bedje gelegd en heeft ze geslapen tot 06.30 uur.
    Dat ze toen wakker werd is niks bijzonders, 's ochtends is ze altijd erg wakker.
    Ik had wel het idee dat ze wat hongerig was maar met een badje, even spelen, een pink in de mond of fopspeentje hebben we het toch nog kunnen rekken zonder enorme strijd.

Bij het flesje van 8.15 uur heb ik 2 pauzes genomen, om te boeren en ff het eten te laten zakken. In totaal heeft ze 21 minuten over dit flesje gedaan.

De huisarts zei wat betreft de kma dat het waarschijnlijk geen allergie is maar gewoon babyacne. Inmiddels is de uitslag ook al een heel stuk minder dus zal dat het idd wel zijn. :)
    De krampjes...tsjah die zijn er nog wel, ene moment heftiger dan andere moment, maar besef me nu ook wel dat dit er gewoon bij hoort, hoe zielig ook.
    Had ook nog contact gehad met een voedingsdeskundige van Nutricia, zij zei dat de hoeveelheid (6 x 150/5) prima was maar dat ze gezien haar gewicht ook wel door mag slapen.
    Tsjah...vertel dat ons meisje maar. Tuurlijk mag dat qua gewicht maar ze is wel nog maar 7 weekjes.
    En moet zeggen...die gebroken nachten wennen ook wel :p

Nogmaals enorm bedankt voor jullie adviezen en excuses voor mijn onzeker en onredelijke reacties!

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou ben blij voor je dat het tot nu toe goed gaat!:)
    Hoop dat het zo blijft!

En wat goed dt het lukte om tussendoor even te stoppen!
    Aan de krampjes kan je idd niet heel veel doen..
    Je kan haar ook met haar buik op je arm leggen zeg maar... Kont bij je elleboog en hoofd bij je hand... Misschien buikje masseren?
    Weet niet of je dat al doet hoor :p

Je zou evt ook nog voeding tegen krampjes kunnen proberen?

Fijn dat je de reacties even heb laten bezinken en je inzie dat we het beste met jou en je meisje voor hebben!:)

Owja en als ze nou echt een x honger blijft houden is t ook niet erg om nog een klein beetje bij te maken hoor bijv 30+1

14. Ladycake

Ladycake Bekend lid

14 mei 2011
    531
    0
    0
    @Sam20, als ze inderdaad een keer heel erg honger blijft houden zal ik ook zeker nog ietje erbij geven.
    Voeding tegen krampjes ga ik niet doen, blijft niet wisselen ;) en bovendien krijgt ze nu forte dus kan ook eigenlijk niet.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Owja ze zat aan de forte haha sorry :p

16. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Fijn om te lezen dat het goed gaat!!

Krampjes zijn inderdaad niet leuk. Kan ze wel goed haar lucht kwijt?

Er zijn een paar middeltjes die je kunt gebruiken voor krampjes:
    * Infacol
    * Cinababy
    * Sab-Simplex
    * ABC Dophilus

fietsbewegingen maken wil ook nog wel eens helpen, of iets warms op het buikje. Je hebt bij de Blokker of Action "handwarmers", kosten tussen de 0,65 en 1,- per stuk en zijn vaker te gebruiken.

Deel Deze Pagina