Koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jada, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Heb hier pas wat gevraagt over koemelkallergie.Maar wil nu even kwijt,ook handig voor andere moeders die denken dat hun kindje koemelkallergie heeft dat het AMC/Emmakinderziekenhuis bezig is met een onderzoek naar koemelkallergie.Dit is voor baby's van 0 tot 6 maanden die geen bijvoeding krijgen.Ikzelf ben er vanmorgen mee gestart.Ik gaf eerst nutrilon pepti,maar heb nu Neocate gekregen en dan moet ik over een paar weken 2 keer terugkomen en dan wordt onderzocht of die het ook echt heeft.Ik heb al zolang getwijfelt of die het wel of niet heeft en het ziekenhuis hier doet er zo laconiek over terwijl het cb het ook denkt dat die het heeft.De reden dat ik toch meedoe is dat ik dan van die onzekerheid af ben en alles wordt gecontroleerd.Wie heeft er ook evaring met zo'n onderzoek of de voeding Neocate? Mijn zoontje huilt namelijk ook heel veel,ben wel benieuwd of dat ook minder wordt.

Groetjes Kim

2. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    hoe oud is je kindje? Ik ben van de week bij een homeopaat geweest en het blijkt dat mijn dochtertje een bacterie in haar lijfje heeft wat reageert op melk. Het is bij dus niet zo dat ze allergisch is. Ik gebruik nu ook nutrilon pepti. Reageerde jou kindje daar meteen op? En die andere voeding heb je op aanraden van het ziekenhuis gekregen?
    Mijn dochtertje huilt ook veel maar je ziet dat ze echt pijn/last heeft. Wordt er moedeloos van, en snel geiriteerd. Huil zo met haar mee omdat ik niet weet wat ik moet doen.

gr Charlotte

3. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Hoi Charlotte,

Mijn zoontje is nu 13 weken.Hij had ook exzeem,dit was wel binnen 3 dagen weg.Het huilen bleef wel helaas.Maar hij heeft ook het syndroom van kiss.(wat o.a. ook inhoudt veel huilen)Mijn zoontje had ook heel erg last van zijn darmen,dit is wel een stuk minder.Maar ik gebruik sinds een poosje ook abc dophilus,dit helpt ook bij darmkrampen.
    Die andere voeding hoort bij het onderzoek,alle kindjes krijgen dan hetzelfde.Hierin zijn de eiwitten nog meer gesplitst.1 op de 5 kinderen met een koemelkallergie reageert nog op pepti.Dat moedeloze ken ik en het geiriteerde ook,ik heb namelijk ook nog een dochter die bijna niet meer slaapt en ook weinig slaap nodig heeft en dan nog een kleintje erbij die ook al niet slaapt.Gelukkig gaat het nu s nachts beter,dus met mijzelf ook.
    Heeft je kindje ook een voorkeurshouding?

Groetjes Kim

4. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Ons dochtertje heeft wel enigzins een voorkeurshouding;op haar rug met haar hoofdje naar rechts en dan het liefst schuin in bed tegen de kant van de wieg aan.
    Kun je die neocate-voeding bij een drogist halen? of hebben ze die echt alleen in het z-huis?
    Moet morgen weer even bellen met de homeopaat dus ben benieuwd.

gr Charlotte

5. anita26

anita26 Actief lid

1 okt 2006
    118
    0
    0
    pedagogisch medwerker
    delft
    Wij zij helemaal klaar met het ziekenhuis! Vorige week had de kleine helemaal baluwe handjes en voetjes, dikke wangen en zat verder onder de uitslag! Wij naar de huisartsenpost, schrok zich rot, dus naar de EHBO. Daar VIER UUR moeten wachten op een dokter die meteen al zei "ben er maar even, want moet weer weg".... Duidelijk een voedselallergie. Andere voeding nemen. Moesten naar de friso tegen allergieen. Tja, daar bleken er dus drie voor te zijn... wisten wij veel.

Wij CB gebeld, moesten van preventief alergeen naar alergy care. Nou dat at de kleine dus echt niet! 20 cc in anderhalf uur en in twee minuten kwam het er weer uit, na veel huilen.. Dus ziekenhuis gebeld. Die zouden overleggen met de arts en terugbellen. Nu vijf dagen later zitten we nog op een belletje te wachten. We zijn dus zelf weer teruggegaan naar preventief allergeen van friso en dat gaat prima! Kleine blaakt van gezondheid. Morgen een afspraak met het CB, dus dan vragen we daar wel verder. Ziekenhuis heeft ons echt teleurstellend slecht geholpen!

Wat we ervan geleerd hebben is dat we toch echt het beste op ons eigen gevoel af moeten gaan! Als ouder weet je het het best!

6. wizard

wizard Actief lid

19 apr 2006
    338
    0
    0
    Ik lees even verder met jullie mee. CharlotteM: mijn dochtertje van zes weken heeft dat ook, ligt schuin in bed met haar hoofdje tegen de wieg aan.

7. charlotteM

charlotteM Actief lid

22 apr 2006
    117
    0
    0
    secretaresse
    Noord-Holland
    Jeetje Anita, wat een verhaal. Wat zullen jullie in de stress hebben gezeten. Ik moet zeggen dat Suus het goed doet de afgelopen dagen zelfs savonds! Misschien dat de druppeltjes en de voeding aanslaan!
    Hopelijk vanavond een rustig avondje!
    tot snel en suk6

gr Charlotte

8. jada

jada Actief lid

30 jan 2006
    131
    0
    0
    hilversum
    Was even een weekje weg vandaar dit late antwoord. Maar ik weet niet waar je neocate kan halen,vast wel bij de apotheek.Maar het is wel 70 euro per bus en je det er maar 3 dagen mee.Maar je moet anders even op de site kiss-kinderen kijken daar staan o.a. foto's van baby's en de voorkeurshoudingen.Ik ben vandaag weer met mijn zoontje naar de therapeut geweest.Maar wat was er uitgekomen bj de homeopaat?En welke voeding geef je nu?

Wat erg zeg voor je dat ze zo in het ziekenhuis met jullie omgingen.Welk ziekenhuis was dit eigenlijk?

Groetjes Kim

Deel Deze Pagina