Mijn dochter van 16 maanden heeft heel vaak diarree. Ik denk maar steeds aan tandjes, dat had mijn zoon ook vaak. Gisteren had ze echter hele erge buikpijn en wel zo erg dat ik niets meer bij haar mocht doen. Ze heeft een half uur zoveel pijn gehad, kronkelde alle kanten op en stond op een gegeven moment met haar hoofd tegen mijn benen aan uit te puffen, toen ze uiteindelijk kon poepen. Morgen ga ik met haar naar mijn huisarts, want dit lijkt me niet normaal. Als baby hebben we gedacht dat ze koemelkalergie had, we liepen toen met haar bij de kinderarts en ze kreeg vanuit het ziekenhuis speciale voeding. Tussen de 6 maanden tot 14 maanden heeft ze nergens last van gehad, ze kon alles eten en drinken en had normale ontlasting. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn, ervaringen zijn welkom. Ik denk zelf aan evt. lactose ontollerantie, dat heeft de dochter van een vriendin ook en zij herkent de klachten.
@Hmm, iets te snel getypt zie ik. Maar inderdaad, dat zou ook kunnen natuurlijk. Heb je er ervaring mee?
Een klein beetje. Onze jongste heeft Down en daardoor een verhoogd risico op coeliakie. Hij is pas weer getest Gelukkig negatief. Heb wel even een vermoeden gehad en daardoor veel over gelezen. Diarree, stinken, vertraagde groei , slecht slapen , humeurig zijn wat verschijnselen.
Bedankt voor je reactie. aha, dan zal ik dat eens aandragen bij de huisarts. Ze groeit goed en is verder wel vrolijk weer. De klachten zijn inmiddels weg en de diarree is alweer wat minder. Maar toch, ik laat haar wel graag even zien en wellicht onderzoeken. Vooral omdat het nu al zo lang duurt. Wat was het uiteindelijk wel, of zijn ze er nog niet uit bij jullie?
Onze had niet al die verschijnselen maar hij sliep zo slecht en dacht dat hij buikpijnhad in de nacht. De oorzaak van het slechte slapen bleek een te hoge dosering thyrax ( schildklierhormoon ) te zijn . Sterkte met de kleine.
Is het niet gewoon peuterdiarree? Kijk eens of het beter gaat als je alle diksap en ander drinken dat appelsap bevat uit het menu haalt, en zorgt voor voldoende vet in het eten (dus volle zuivel, boter op brood en wat boter f olijfolie op de groente).