Hallo, Mijn zoontje is 4 maanden. Ik ben begonnen met een paar hapjes fruit en groente. Tot hoelaat kan ik hem een groentehap geven want meestal wanneer ik het hem wil geven dan slaapt hij en als hij wakker wordt heeft hij erg honger en wilt meteen de fles. Bij het geven van groentehapjes wordt hij geïrriteerd en huilt hij alsmaar door. Tegens geef ik hem bij zijn laatste flesje rijstebloem in zijn pap maar hij slaapt minstens 4 uurtjes door en vanaf dat moment wilt hij om de 3 uurtjes drinken. Wat kan ik geven dat hij langer doorslaapt ? Groetjes
Beste Shweta, Hoeveel flesjes krijgt jouw zoontje? En hoe ziet jouw schema er nu uit? Waarschijnlijk heeft jouw zoontje als hij wakker wordt honger en heeft daarom geen geduld voor zijn groentehapje. Groet, Anne
Omdat hij in de nacht niet doorslaapt krijgt hij in de ochtend zijn eerste flesje alweer heel vroeg. 5.00u 160ml/5 met johannesbroodpitmeel 8.30u 160ml/5 met johannesbroodpitmeel 12.00 160ml5 met rijstebloem 1 schep 13.30 fruithapje 15.30 160 ml/5 met rijstebloem 1 schep 17.30 groentehapje 20.00 160 ml/5 rijstebloem 23.30 180 ml/6 met johannesbroodpitmeel Hij weegt ongeveer nu 7 kilo Volgens het CB mag hij nog steeds 150 ml drinken. Wat ik overigens heel weinig vind De tijden verschillen ook heel vaak en wanneer hij zijn groentehapje moet eten dan slaapt hij en als hij wakker wordt dan heeft hij idd heel erg honger en geen geduld voor groentehapje
Beste Shweta, Kies voor het geven van de hapjes een moment waarop je kindje lekker wakker is. Het gaat tenslotte maar om één of twee kleine hapjes en dit zal de flesvoedingschema verder niet overhoop gooien. Voor wat betreft het schema van de flesvoedingen: je kindje krijgt echt meer dan voldoende binnen om geen honger te hoeven te hebben door de toevoeging van johannesbroodpitmeel en rijstebloem. Misschien dat je van de fles van 08:30 een rijstebloemfles kunt maken om zo de dag goed te beginnen. En heeft je zoontje gewoon niet een wat grotere zuigbehoefte en kun je deze opvangen met een speen, als je dat al niet geprobeerd hebt? groet, Anne
Hi Shweta, Ik bedoel daarmee dat je misschien zou kunnen proberen om wat vaker een fopspeen te geven. Het zou namelijk zo kunnen zijn dat jouw kindje een wat grotere zuigbehoefte heeft en dat hij niet altijd huilt vanwege honger. groet, Anne