Lieve meiden, Ik maak me zorgen om mijn dochter, ben vorige week al bij de dokter geweest maar die deed alle klachten af als een simpele verkoudheid dus sta nou niet echt te springen om weer heen te gaan vind het heel moeilijk... Morgen is de 'lieve' dokter er dus dan maak ik sowieso een afspraak en donderdag moeten we naar de kinderarts, maar misschien kunnen jullie voor nu meelezen? Mijn dochter is net 3 weken 2 en slaapt sinds 2 maanden bar slecht... Eerst kwam het door nachtmerries maar na een bezoek aan de psycholoog zijn die gelukkig voorbij doordat we onze aanpak veranderd hebben... Nu heeft ze in de afgelopen 3 weken 2 x griep gehad, koorts, moe spierpijn hoesten etc. Opzich niets vreemds hoor het meer om me heen... Maar sinds anderhalve week heeft ze hoofdpijnaanvallen zo'n 3 a 4 op een dag en we vermoeden dat dat ook is waar ze nu 's nachts wakker van wordt... Het ene moment is ze rustig aan het spelen, eten, boekje lezen of wat dan ook en dan ineens gilt ze het uit en grijpt ze naar haar hoofd en verteld dat ze hoofdpijn heeft... Het zit een stuk boven haar rechteroor, altijd dezelfde plek en de aanval verloopt ook hetzelfde... Ze wordt bleek en krijgt naar mijn idee extreme hoofdpijn de langste aanval tot nu toe duurde 2 minuten de kortste was even een gil en een grijp naar haar hoofd en weer klaar... Daarna is ze moe en nog bleker met blauwe kringen onder haar ogen... Ze heeft al bijna een week geen koorts meer maar is nog wel verkouden en aan het hoesten ze zit helemaal vol... Zou het daarmee te maken kunnen hebben...? Ik schrik elke keer weer als het gebeurd en moet dan echt mijn best doen om niet meteen het ziekenhuis te bellen ofzo... Maar na de aanval is het weer oké... Herkent iemand dit?
Naar de dokter gaan. Ik ben altijd erg sceptisch als zulke jonge kinderen klagen over hoofdpijn (meestal praten ze namelijk een ouder na) maar jouw beschrijving van zo'n aanval is zo specifiek dat ik denk dat het verstandig is om hiermee naar een dokter te gaan. Ik zou de tip willen geven om de aanval te filmen (telefoon) en dan te laten zien. Wel even aankondigen bij dochterlief... De kans is trouwens het grootst dat ze last heeft van haar holtes maar het lijkt me de moeite waard om er echt naar te laten kijken. Misschien een keertje neusspray proberen.
probeer het idd vandaag op film te krijgen zodat je het de arts kan laten zien. Klinkt mij niet lekker in de oren. Holtes heb je volgens mij niet achter je oren
Neusspray idd nog niet aan gedacht bedankt voor de tip ga het zo gelijk even halen! En het filmen is ook een goed idee...