vanaf wanneer beginnen baby's een beetje te spelen? ik rammel vaak met speeltjes voor hem en dat vind hij leuk en hij lacht dan ook ik geef het hem ook in zijn handje, hij neemt het dan maar ik denk wel onbewust en hij kijkt er dan ook niet naar omdat dat onder zijn gezichtje is hij heeft de speeltjes graag bij zijn mondje, enkele dagen geleden had hij een speeltje in zijn mond (het gele gedeelte van de foto) en ik trok het bij hem weg, een paar cm van zn mondje af, hij nam het niet vast maar duwde het wel met zijn handjes naar zijn mondje, was echt leuk om te zien de babygym vind hij ook leuk, kijkt ernaar en duwt ertegen dus dat begint hij te begrijpen maar die wat ik net nieuw heb gekocht vind hij nog niet zo leuk die van mn ouders wel ppfft haha wanneer begint het spelen echt? dat hij bewust dingen vastneemt en ermee gaat rammelen en die dingen? lijkt me zo leuk om te zien de foto van het speeltje wat hij terug naar zijn mond duwde
Leuk he! Hier begon ze heel enthousiast tegen de babygymbeestjes te trappelen en te slaan met 4 maanden. Dat was ook de periode dat ze in de box heel ernstig elk speeltje vastnam en van onder tot boven observeerde na een paar minuten legde ze dat dan weg om het te herhalen met een ander speeltje. Voorlezen doe ik vanaf het begin en 'bladzijden omslaan' en op de bladzijden slaan deed ze met 5 maanden.
ik heb net een filmpje op youtube gezet voor de 1e keer en het is gelukt hier zie je hem bezig met de babygym voor de 1e keer, doet hij dat al goed voor zn leeftijd? dat is die vanmn ouders, bij die van mij is het huilen maar ik leg die altijd op de grond, straks eens in de box leggen misschien vind hij het dan wel leuk? D ontdekt de gym - YouTube
4 maanden? ooo dan heb ik nog tijd ik probeer hem zoveel mogelijk te stimuleren omdat hij een hersenbloedingkje heeft gehad maar ik was aan de fysio vergeten te vragen wanneer ze echt gaan spelen en ze komt weer pas over 2 weken
Ik kan helaas het filmpje niet bekijken, als ik erop klik geeft hij een foutmelding. Maar ik denk dat hij al vrij snel is als hij nu de babygym al interessant vindt. Heftig dat hij een hersenbloeding heeft gehad... nu gaat alles hopelijk helemaal goed met hem?
ALs ik jouw filmpje zo zie dan is dat wel te vergelijken met wat mijn zoontje deed. Hij ging steeds harder er tegen aan slaan. Toen hij voor het eerst ging pakken, deed hij dat ook zonder er naar te kijken. Nu begint het spelen steeds meer te komen. HIj kan op zijn buik nu een speeltje manipuleren. Hij kan iets aanpakken wat ik geef en er naar kijken en dan in zijn mond stoppen.
Snel hoor! Mijn dochter lacht wel tegen haar knuffeltje, verder niet. En inderdaad was mn oudste ook 4 maand ofzo toen ze wat pakte. bewust. Erg leuk was dat.
Hier ook met vier maanden pakte meneer de rammelaar aan en ging ermee los.... Ondertussen is alles speelgoed...
nu ligt ie al 3 kwartier onder de gym bij ons thuis zomder te huilen, heb dat ding in de box gelegd, hij kijkt er heel geinteresseert naar maar het enige wat ik op en af zie gaan is zijn speen, kijken doet ie wel goed en hij doet vanalles met zijn handjes en vingertjes, net mr burns van the simpsons haha die van mn ouders is dus toch leuker haha
Kijken is ontzettend intensief. Ons mannetje kon ook een hele tijd onder de mobile liggen en dan heel rustig kijken.
Wacht een paar weken, dan komt het vanzelf! Hier zie ik elke dag nu verschil in hoe hij met de speeltjes omgaat! En het is super leuk om te zien! Werkelijk alles stopt hij nu in zijn mond en rammeldingetjes zijn helemaal interessant!
Ik vind je zoontje al snel hoor! Leuk he! En hij kan zich al lang vermaken. Hier sinds een paar weken dat ze meer gaat spelen (lees: alles in haar mond doen haha) en zich langer kan vermaken.
ik weet niet wat (normaal) is, misschien dat ik er heel veel mee bezig ben vanwege zijn moeilijke start? hoewel er ook dagen zijn dat ik geen speeltjes uithaal, als we weg gaan bijvoorbeeld maar dan gaan we meestal naar oma wn opa die die babygym hebben ik heb denk ik het geluk dat hij snel tevreden is en daarmee heeft hij ook tijd om te spelen
Vanaf een maand of 3/4 ging ze hier ook dingen pakken, onderzoeken en tegen dingen slaan. Nu is ze 6,5 maand en begint ze echt zelf te spelen. Ze kan sinds een tijdje goed zitten en zit nu makkelijk 30 min tot wel een uur heerlijk op haar speelkleed te spelen met haar mandje speelgoed. Wat een verschil met een tijdje geleden. En zooooo lief, dan smelt ik!