Baby helpen met terug rollen naar rug

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anouk2005, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter draait al een poosje van rug naar buik.Nu wilt het terugdraaien niet zo goed lukken.Ze wilt het wel maar ze legt haar armpje wijd naast haar lijfje waardoor ze dus niet die draai kan maken.Ik vind het er ook eng uitzien moet ik zeggen.Nu help ik haar wel door haar armpje te buigen en voor haar te leggen maar ze snapt het niet helemaal en blijft boos worden.Haar verdere ontwikkeling is prima maar dit wilt niet lukken.Is het een kwestie van blijven oefenen en geduld hebben of is het idee om toch eens naar een kinderfysio te gaan??

Iemand een idee of tips?

Gr Ingrid.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gewoon blijven oefenen. Onze fysio deed hier voor dat je dat het beste doet door het elleboogje naar binnen onder het buikje te duwen, zodat ze haast vanzelf omvalt dan :)

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Wat Rozemarijke zegt: ik hielp mijn dochter steunen op haar armen en dan rolde ik ze terug. Heb 2 weken met haar geoefend toen kon ze het zelf.

4. Humava

Humava Niet meer actief

Hihi, hier op het moment hetzelfde. Tara rolt de hele dag elke 5 minuten op haar buik maar wordt dan helemaal gefrustreerd omdat ze nog niet terug kan op haar rug. Wij helpen haar na een tijdje door haar armpje langs haar lichaam te leggen en haar dan terug te rollen. Maar de tip om haar armpje onder haar buikje te doen ga ik morgen eens toepassen.en ik hoop dat ze het binnenkort onder de knie heeft.

5. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Hier ook een die boos word omdat het terug rollen naar de rug niet wil. En heel raar maar vanaf 4 maanden deed hij al terug rollen naar zijn rug als je hem op zijn buik legde. maar sinds hij zelf kan draaien naar zijn buik is hij het op de een of andere manier kwijt :(

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Oefenen, ze krijgt het vanzelf door.
    Mijn bank liep iets af, dat was ook handig.. ;)

Deel Deze Pagina