Koemelkallergie?!

Discussie in 'Voeding' gestart door firefly, 29 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Lieve mama's,

Mijn zoontje is nu 6.5 week. En heeft sinds een week pukkeltjes op zn gezichtje. Laat al een tijdje behooijk veel scheetjes. En heeft na de voeding, niet elke voeding, vooral in de avond last van kramp en veel huilen. Soms tot tranen toe en ontroostbaar. Soms valt hij wel in slaap maar word vaal weer huilend wakker. Bij het poepen loopt hij soms ook behoorlijk rood aan en huilt er ook wel eens bij.
    Er zitten geen allergieen in de familie vandaar dat ik twijfel wat dit kan zijn?
    Geef nu kruidvat standaard. Kan ik uit eigen beweging overstappen op hypo-allergeen of is het toch verstandig om naar een arts te gaan. Of hoort het er toch allemaal bij!?

Graag hoor ik jullie ervaringen!

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Het zou kunnen, maar zonder naar de ka te gaan zal je het nooit zeker weten ;). Ik had bij onze meid ook al een tijdje een vermoeden van kma, maar twijfelde ook omdat ik en mijn man ook totaal geen allergieën hebben. Toch naar de ka gestapt omdat mijn gevoel toch niet verdween en ze teveel symptomen had naar mijn mening.

Volgens de ka kon het kma zijn, maar ook gewoon een verteringsstelsel dat nog niet helemaal volgroeid is. Hij heeft ons dus Nutramigen voorgeschreven om te zien hoe ze hierop reageerde, het was uiteindelijk al onze 4de pap.

Eerst NAN1 --> BEBA 1 --> NAN AR 1 --> Nutramigen
    En deze is eindelijk de goede pap! Ze is veel rustiger en een héél tevreden meisje nu.

Zij liet ook enorm stinkende scheetjes, boerde heel de dag door, had ook last van krampjes, de voeding kwam de hele dag door eruit, langer dan 15min. slapen zat er niet in want dan begon ze te brullen van de pijn, enz... Dus herken wel een aantal dingen! Zou gewoon even langsgaan bij de ka. Beter een keer teveel dan te weinig ;). Succes!

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je kan altijd zelf overstappen.
    Echter hypo allergeen (h.a.) is niet bedoelt bij (vermoeden van) koemelkallergie. H.a. is bedoelt voor voorkomen van koemelkallergie (dus als er kans is op kea). Eenmaal standaard gegeven heeft het geen nut meer.
    Wat wel een optie is bij vermoeden van kea is pepti (nutrilon) of pep (friso).

Echter pepti/pep is redelijk kostbaar en als je het via ha/ka doet en een recept krijgt krijg je na een proefperiode het vergoed van je verzekering.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Als je het vermoeden hebt, wat niet gek is zo te lezen, zou ik gewoon een bus pepti ophalen en het proberen. Wij hadden het vermoeden ook, en zijn het gewoon gaan geven. Het voelde zo onnatuurlijk om hem voeding te geven waar ik van overtuigd was dat hij er allergisch voor was. Baat het niet dan schaadt het niet (hooguit in je portemonnee) Na een dag konden we al verschil merken en na 1,5 week hadden we een heel ander kind. Geen uitslag meer, geen scheten, slapen overdag, niet meer huilen en bovenal kijkt hij gelukkig en niet meer 24/7 zielig. Overduidelijk kma.
    Heb de huisarts toen we begonnen verteld dat we het gingen proberen en haar gister gebeld met de bevindingen na ruim 1,5 week. Ze heeft een machtiging uitgeschreven en nu kunnen we het gewoon bij de apotheek ophalen.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    En haal dan inderdaad geen hypo allergene voeding, maar echt dieetvoeding. H.a. voeding doet het niet. Sterker nog, dat gaven we onze zoon (bij ons wel allergieën in de familie) en daar reageerde hij dus op.

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Rond die tijd had mijn zoontje ( die toen bv kreeg) ook heel veel krampjes,met name s avonds..
    Is ook wel enog sinds 'normaal', zo'n periode van krampjes

Deel Deze Pagina