Hallo, Wij zitten eraan te denken om ons meisje haar eerste verjaardag te vieren. Omdat onze familie vrij groot is en op afstand wonen hebben we besloten een feestje daar te geven. We dachten zelf met neefjes en nichtjes naar de binnen speelparadijs, zoals Monkeytown. Maar is dat leuk? En uiteraard hebben we hier ook vrienden in ons omgeving willen we ook best de weekend na haar verjaardag een feestje geven. Maar wat doe je dan? De meeste hebben zelf ook een kindje van 1 jaar zat te denken aan thuis maar waar moet ik allemaal rekening mee houden, ohja ik ben dan hoogzwanger ! Eind februari uitgerekend m'n meisje is de 24ste van januari jarig. Iemand ideeën voor een eerste verjaardag
Hier iemand in ongeveer dezelfde situatie. Onze dochter werd 12 dec 1 jaar en ik ben 11 febr uitgerekend. Wij hebben het gewoon 1 dag gevierd en hebben het bewust klein gehouden omdat een kind van 1 jaar nog niet zoveel prikkels en drukte kan verwerken. Juist niet iedereen uitgenodigd. Alleen de opa's en oma's, onze 3 broers met aanhang en kinderen (zijn er 2) en nog 1 goede kennis met kind en moeder. Dat hebben wij verdeeld. De eerste 8 mensen kwamen 's ochtends van 11 - 14 uur. De andere 8 kwamen van 15-17:30 uur. En onze dame is van 13:30 uur gaan slapen, maar was helaas om 15 uur alweer klaarwakker. Dus ze ging om 17 uur weer naar bed door moeheid. Wij hebben het als prettig ervaren. Ook ik kan niet meer zo goed tegen die drukte allemaal, dus dit was super! Ikzelf zou het dus niet groot vieren en ook niet naar een speeltuin gaan tenzij het maar voor 2 uurtjes is of zo. Ik vond het dagritme belangrijker en bleek achteraf dat wij de goede keuze gemaakt hadden.
Hier pas in mei, maar denk er idd nu al over na... We gaan het " klein" houden met opa's oma's knuffeloom/ tante en naaste vrienden, maar ja dan kom ik tussen 20-30 personen inclusief al hun kids en onszelf... Hopelijk mooi weer en naar buiten, zodat andere kids ook lekker kunnen spelen... Iedereen is welkom na zijn slaapje in de middag en zodra Siem moe wordt gaat ie gewoon weer naar bed...
wij hebben het thuis gevierd, wel met tent in de tuin maar dat was in september. hier ook alleen naaste familie en wat goede vrienden van ons die de kleine ook vaak zag. ik zou niet zo snel naar monkey town gaan, daar is jou kleine denk ik nog vrij klein voor en de andere kinderen zie je niet want die zijn de hele tijd aan het spelen. kan je niet bij een oom of tante in huis het vieren daar? of je nodigt ze ook thuis uit en maakt er een hele dag, bijv van 11 tot 6 ofzo, met eten erbij. je kleine gewoon in haar schema laten en lekker slapen als ze dat nodig heeft.
Hier de eerste verjaardag (en tweede ook inmiddels) gevierd met de familie en een paar beste vrienden/buurtjes, in totaal iets van 25 man...we hadden inloop van 11-17.30. Als lunch hadden we soep en mini saucijzen- en kaasbroodjes en verder gewoon chips, knakworsten, wraps met kipfilet en zalm... Op z'n eerste verjaardag sliep ie van 14.30-16 uur en op z'n tweede verjaardag heeft ie z'n middagslaapje overgeslagen. Ikzelf zou met een eerste verjaardag niet naar een speelparadijs gaan...
Wij staan ook voor de eerste verjaardag en zijn er net uit wat we gaan doen. We blijven thuis en hebben de dichtste familie uitgenodigd. Dat zijn er al 18 en dat vind ik meer dan genoeg. We willen hen de mogelijkheid geven om tussen één en vijf te komen. We zullen taart, thee, koffie, ed voorzien. Geen warme maaltijden ofzo. Ik hoop dat mensen, van zodra ze aanvoelen dat het wat druk wordt, zelf opstappen... Ik ben benieuwd hoe dit uitdraait. Zoals nog mensen hier zou ik ook niet naar een speeltuin gaan. Ik zie mijn zoontje zich daar nog niet echt amuseren. Hij is nog te klein.
Wij gaan het thuis, intiem, vieren met de mensen die hij vaak ziet. Dus opa/oma, oom/tantes en vrienden die hier vaak over vloer komen. Zullen op een man of 20-25 zitten. Heb een grote familie, maar die zien mijn zoon 4-6x per jaar, nja dan is het a) te druk en b) hij kent ze nu nog niet. Ik was laatst op een 1e verjaardag, echt 50 man en dat kindje was echt helemaal overprikkeld. Mama was volgens mij ook niet blij want die was en op kind aan t letten en aan het regelen... Nee was niet echt relaxed, we zijn ook weer na uurtje naar huis gegaan omdat zoonlief ook wel overprikkeld begon te raken (geschreeuw, tv, muziek, druk), ik werd er zelf ook beetje dol van.