Nachtvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Eli1984, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eli1984

Eli1984 Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.583
    0
    36
    Hoi Heidi,

Ik zit niet zozeer met een probleem, maar meer het feit dat ik gesloopt ben van de nachtvoedingen en nu graag wil weten of ik er iets aan kan doen.
    Mijn zoontje nu bijna 5 maanden geboren met 39+3. Verder helemaal gezond en de bv loopt vanaf het begin af aan al helemaal super. 1e dag wel via fingerfeeding, maar daarna gewoon goed aan de borst.

Nu heeft hij een paar x (zal een kleine 10x zijn en allemaal losse dagen dus niet achter elkaar) doorgeslapen van ongeveer 23u tot 6 of 7uur. Dat was echt heerlijk en ik kwam ook weer een beetje aan mijn rust toe.
    Maar helaas gebeurt dat niet meer. Hij komt nu vaak rond 22 a 23 u voor de laatste voeding en dan ligt hij om 2 soms 3u weer te huilen, niet stil te krijgen met een speentje, knuffel of aai over de bol. Alleen aan de borst wordt hij weer rustig. Wel drinkt hij dan redelijk krachtig voor denk 4 a 5 min aan 1 borst en valt dan weer in slaap. Dus het is echt dat hij die slokjes wel nodig heeft lijkt mij. Soms komt hij ook dan om 5 of 6u weer en drinkt dan hetzelfde als net beschreven. Nu vind ik dit op dagen dat ik vrij ben niet zo erg, want ik doe het met liefde, maar als ik aan het werk moet breekt dit mij zo erg op :(. Ik ben echt doodop hierdoor en ik merk gewoon dat ik wat kribbiger wordt en dat er echt iets moet veranderen anders ga ik eraan onderdoor qua vermoeidheid. Heb je tips voor mij? Of is het gewoon echt doorzetten.

Flesje geven werkt niet trouwens. Sinds hij ziek is geweest, keelpijn, luchtweginfectie, koorts vanaf half december weigert hij die ook. Hij eet echt alleen wat nodig is bij de oppas (zal 30 a 40 cc p voeding zijn) en de rest haalt hij s'avonds weer in bij mij.
    Heb je hier misschien ook tips voor? Ik heb ook al gekeken op bv.com en het cb gebeld. Die gaven tips als speen verwarmen, alu folie om flesje ed maar dat werkt ook niet. Ja blijven proberen, niets forceren en rustig blijven. Komt uiteindelijk wel goed zeggen ze, maar hij moet wel goed eten bij de oppas.

Dank je wel alvast. Groetjes Eli

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Wat vermoeiend voor jullie....:(
    Kun je winst halen uit het feit dat hij direct weer verder slaapt 's nachts? Neem hem bij jou op de kamer, laat hem liggen na de voeding? Zo slapen jullie samen verder. Neem hierbij wel de veiligheid in acht!

Als ik lees dat je kindje zo ziek is geweest en koorts heeft gehad vind ik het niet zo gek dat hij nog een voeding nodig heeft 's nachts. In dat opzicht zou ik voor hem willen pleiten en zeggen doorzetten. Kijk inderdaad naar wat voor jullie beiden werkt.

Wat je kindje doet door overdag minimaal te drinken heet reversed cycle nursing: minimaal drinken en bij mama inhalen. Op zich is dit niet erg, wel lastig wanneer je hier niet aan toe wil geven. Uiteindelijk zal je kindje het leren, maar wanneer is lastig te zeggen. Je kindje is bijna 5 maanden, dat wil zeggen dat je over een kleine 4 weken kunt starten met hapjes. Dit kan de periode bij oppas helpen overbruggen. Dat geeft op dat vlak mogelijk wat ademruimte.

Veel succes, je kindje heeft je (voeding) nog nodig, even volhouden, dan kom je in een ander ritme na 6 maanden!
    Top gedaan tot nu toe!
    Groetjes Heidi

Deel Deze Pagina