Ons zoontje heeft eigenlijk altijd goed gegeten. Vindt alles lekker en at flinke porties. Sinds een week of wat lijkt hij echter niet meer zo graag te willen eten. Hoofd wegdraaien, uitspugen of met zijn handjes uit zijn mond halen. Het maakt niet veel uit hoe we het aanbieden. Zelf eten, met vorkje, met zijn handen of van de lepel.. elke keer weer een verassing wat hij doet. Lekkere dingen; zoet op brood, fruit (alles behalve appel) of een koekje gaan erin als is het goud. Dus qua vitamines komt hij met zijn fruit liefhebberij niks te kort. Het irritantste is trouwens dat áls ik hem een potje geef hij het opeet alsof het het lekkerste op aarde is. En bedankt. Sta ik vers te koken. Iemand herkenning? Tips? Is het een -lange- fase? Ik dwing hem niet en hou het luchtig, maar zo langzamerhand begin ik me wel af te vragen hoe dit kan Thnx
Is heeeel normaal! Mijn tip zou zijn.. vooral niets veranderen, gewoon alles blijven doen zoals je dat nu doet. Geen strijd aangaan. Dit is het en anders niet. Dan heb je kans dat deze periode het kortst duurt. Je kindje wil ergens macht over hebbe.. Eten en slapen.. slapen is heeeel moeilijk. Eten wat makkelijker. En als papa en mama niet mee doen aan de machtstrijd gaat het het snelst over.
Herkenning, hij wil niks meer eten wat wij eten behalve koekjes en ijsjes. We moeten zijn warm eten weer prakken, fruit eet hij wel heel erg goed. Potjes voeding gaat erin alsof het goud is terwijl ik braakneigingen krijg van die geur alleen al Alles is goed behalve hetgeen wij eten
Hier het zelfde. Ik heb hem maar een beetje aan laten modderen, hij krijgt vanzelf honger. Probeerde zo min mogelijk lekkere dingen aan te bieden zodat hij zag, oke dit is mijn eten en daar moet ik het mee doen. En vandaag uit het niets heeft hij in een keer weer beter gegeten, boterhammen op, fruit op en avond eten mwa goed genoeg. Hopen dat het nu weer beter gaat. Hier ging het trouwens samen met slecht slapen en heel baldadig zijn, is dat bij jou ook?
Thnx meiden. Fijn te horen dat jullie dit herkennen. Dit gedrag past volgens de boekjes en het *zucht* *CB eerder bij 2 jaar. Zorgen maak ik me niet, maar ik erger me af en toe kapot Hij slaapt ook iets moeilijker, maar zijn prikkende oogjes winnen toch wel. Verder probeert hij werkelijk alles met me uit. Baldadigheid, uitsloven bij anderen en héél driftig als hij zijn zin niet krijgt. Adem in. Adem uit.. We houden vol...
Herkenbaar. En kan lang duren Onze oudste is/was net zo'n moeilijke eter als ik was. Veel niet lusten enzo, dus veel ook niet willen. Vooral niet teveel meebuigen, geen alternatieven aanbieden en doen wat je altijd deed, is mijn advies. Verder, om te voorkomen dat ze echt honger lijden, of dat jij je daar zorgen om gaat maken: dagen dat je iets eet wat ze echt niet lusten, afwisselen met iets waarvan je weet dat ze het zeker weten wel lusten. Thirza begon pas een klein beetje normaal te eten toen ze een jaar of 4 was. Caitlyn is wat makkelijker, maar had vanochtend nog een driftbui omdat ik het niet goed vond dat ze enkel de vlokken van haar brood opat en dus haar hele bord maar weghaalde, (om te voorkomen dat alle vlokken wel op gingen, maar de boterham bleef liggen).... (Ze heeft uiteindelijk 4 hapjes brood toen nog opgegeten, toen was het klaar. Vanmiddag koos ze pap, wat ze sinds kort lust, en daarvan heeft ze stevig gegeten ).
De CB vpk zei het van de week, en in 'oei ik groei' (jeuk) zeggen ze ook zo rond de 24 mnd. In combi met dat hij nu pas iets los loopt en te weinig verstaanbaar nl praat (zijn sanskriet is vloeiend ) moet ik over zes weken terug op het matje
Hihi, 2 jaar is rijkelijk laat idd Ik roep hier altijd dat er ergens bij de eerste verjaardag een knop omgaat
O, en de vraag: "Hoe eet ze?" beantwoord ik dus ook eigenlijk standaard met: "Als een peuterpuber..."
Haha.. zegt idd veel zo niet alles. Puber.. brr.. Maar peuter zijn ze pas rond twee. Misschien dat 'men' dat bedoeld en rijmt met eetgedrag? Iig dank allen voor jullie ervaringen. We houden de poot stijf
Dankje, Klopt. En behoorlijk ook. Verplicht op rust. En nu gaat het prima. Dus hier is het: de hele dag mama thuis? Dat is ook de hele dag mama uitproberen..
Bij de oudste begon het ook rond de 1,5 jaar. En uhmm.. Ondanks niets anders aanbieden, geen discussie aan gaan, gewoon negeren, gezellig aan tafel houden en zelf laten bepalen hoe en hoeveel hij at heeft het bijna 1 jaar geduurd. Wij aten zeker 1x per week pasta (met veel groente verstopt) en nog een paar van zulke gerechten. Zelf nu is het doorgaans geen makkelijke eter, maar met wat motivatie (eerst groente dan vlees/vis of gebakken aardappels) gaat het best goed. De jongste is nu een hele makkelijke eter, veel makkelijker dan de oudste. Toch verwacht ik over een paar maanden minstens net zoveel drama of erger
Hmm, officieel zijn ze idd nog geen peuter met 1 jaar, maar qua gedrag hier al heel snel wel hoor En dus met eten ook Heftig dan Mogelijk ook gewoon wat reactie op de situatie dan? Ongenoegen dat zich zo uit? Kun je niet zoveel mee, tenminste niet als je in oplossingen denkt, maar verklaart mogelijk wel een hoop Heb je een beetje ondersteuning van mensen die 'm even mee kunnen nemen naar buiten enzo?
RM Situatie heeft ie nog niet zo door. Hij is nu wel verhuisd naar andere kamer maar dat maakt voor eten en slapen eigenlijk geen verschil. Begin hem wel baby's te laten zien enzo, maar het duurt nog best lang, dat overziet hij sowieso niet, al zou hij het begrijpen. Niet veel hulp. Oppas is 1x pw bij hem. En dan is ie zó makkelijk en eet ie zó goed (de kleine directeur) Ik ben behoorlijk consequent. Manlief stuk minder. Grappige is dat hij evengoed veel meer aan mij hangt dan aan papa die geen nee zegt. Dus het gaat hem prima, hij lijdt geenszins onder mijn regiem, maar vermoeiend is het wel, haha Hoe is het met C? Gezondheid (eindelijk) stabiel?
Willen jullie kindjes vaak ook niet proeven en hoe los je dat op? Als het iets vloeibaars is kan ik het op zijn lippen smeren, dan proeft hij het en vind hij het vaak lekker maar hoe moet ik dat met andere dingen doen? Vlees enz?