Hoe kom je snel aan Daktarin

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door pregnantje, 21 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pregnantje

pregnantje Bekend lid

17 dec 2012
    788
    656
    93
    Mijn zoontje heeft weer spruw. Ik ben er erg gefrustreerd over. Was gisteren nog met hem in het ziekenhuis en zag het ineens waar de arts bij stond. Nee, dat was geen spruw, volgens de arts. Toen was het inderdaad nog maar een glanslaagje op zijn tong. Een uur later zag ik witte stipjes aan de binnen kant van zijn mond en wist ik het zeker. De zuster zou het nog eens navragen, maar nee, de arts zei dat het geen spruw was (zonder het gezien te hebben). Ik zou moeten bellen als het erger werd en ik het niet vertrouwde.

Natuurlijk zit sinds vanmorgen zijn hele tong onder de witte stipjes. Mijn zoon krijgt medicijnen die zijn weerstand tegenwerken, dus het gaat extra snel allemaal. Ik ben zo boos op mezelf dat ik niet meer door heb gezet gisteren, maar ik dacht nog Daktarin in huis te hebben van drie weken geleden, toen hij ook spruw had. Niet dus.

Ik wacht nu al 1,5 uur op een telefoontje van de kinderarts, die mij hopelijk Daktarin voorschrijft, maar ik weet hoe die dingen gaan en waarschijnlijk moet ik daar nog wel een aantal uren op wachten, terwijl ik dat spul nú wil hebben.

Moet je dat nu per se op recept halen? Of kun je het ook zelf kopen? De drogist had geen orale gel, wel poeder, crème en nog iets, maar ik wil niet zelf gaan prutsen natuurlijk.

Grrrr

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

17 jul 2012
    804
    0
    0
    Bij ons werkt het zo dat je dat soort medicatie (mits eenmaal voorgeschreven) gewoon kan herhalen.... misschien gewoon de apotheek bellen?

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    De orale gel is alleen via een apotheek voor zover ik weet..... Zou t probleem (met kind erbij) daar even voorleggen. Vaak zijn ze wel bereid iets te geven, zeker als het eerder voorgeschreven is. Succes!

Deel Deze Pagina