Hond & baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mopsie78, 17 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mopsie78

Mopsie78 Lid

17 nov 2014
    9
    0
    0
    Eindhoven
    Sinds dat onze baby er is (ongeveer 9maanden) reageert onze hond (mopshond) heel erg jaloers. We hebben de hond meer aandacht gegeven en duidelijke regels gesteld.

Ik ben erg gehecht aan het hondje maar de situatie wordt zo onhoudbaar op den duur (blaffen, janken, onzindelijk).

Mensen tips voor ons asjeblieft? Ben er ook over aan het denken om een hondentrainer in te schakelen en in het ergste geval hebben mijn vader en moeder aangeboden de hond over te nemen.

Heb het er wel moeilijk mee...ben dol op dieren maar dit voelt als een grote teleurstelling en falen. Had me dit voor de zwangerschap anders voorgesteld allemaal...sow jammer dit :(

2. gewoon1meisje

gewoon1meisje Actief lid

5 nov 2013
    391
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb hier geen ervaring mee maar was er wel heel erg bang voor met onze honden.
    Wat wij hebben gedaan is van het begin af aan de honden erbij.

Nu is de kleine bijna 6 maanden en nog steeds gaat alles naar wens. Alleen wil de jongste hond die kleine heel de tijd aflikken en dat laten we de ene keer toe en de andere keer niet.

Misschien de hond er iets meer bij betrekken. Maar bij twijfel niet de hond erbij laten want hij voelt jouw angst aan en dan kan het alsnog fout gaan.

Ik wens je veel succes ermee en hoop dat het allemaal goed afloopt. Want ja hier zijn de honden wel gewoon honden maar ze horen helemaal bij het gezin!!

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik zou echt een hondentrainer inschakelen, hier ga je zelf niet zo makkelijk uitkomen denk ik. Je hebt vaak een buitenstaander nodig om te zien wat er beter anders kan, een professional kan met je meekijken en samen met jou de zaken weer op de rit krijgen. Anders blijf je voortdurend aan het tobben en durf je nooit je kind met de hond alleen te laten. Je moet het echt niet zien als falen hoor, het is altijd lastig met kinderen en honden samen.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    #4 Uuz, 17 jul 2015
    Laatst bewerkt: 17 jul 2015
    Onze hond was ook jaloers, en bovendien bang voor kinderen. Een honden trainer gaat je adviseren om de hond positieve associaties te geven bij de baby. Dwz als de baby slaapt negeer je zoveel mogelijk de hond. En als de baby wakker is, krijgt hij aandacht en een koekje. (Even heel simpel gesteld.)

Als de baby groot genoeg is, gaat die de hond ook vanzelf voeren ;)
    Onze hond ligt standaard onder de kinderstoel tijdens het eten, heel erg. Als hij te veel gaat staren en piepen dan stuurt dl hem nu weg hihihi. Hij eist wel dezelfde aandacht, dwz als we dl voorlezen voor het slapengaan dan wil hond ook erbij op de bank.

Zo'n 2x / week doen we even iets met hond zonder baby, dan leeft 'ie wel heel erg op. Voor de rest moet 'ie ook gewoon z'n plaats kennen, vind ik. Hij mag niet aan baby of speelgoed, heb ik hem heel duidelijk gemaakt. (het is een enorme knager).

Om een en ander te verzachten krijgt hij regelmatig een gedroogd vleesstaafje oid.

Oja, kind en hond moet je nooit alleen laten. (kind kan zomaar b.v. een vilstift in zn oog steken en dan kan hond altijd bijten).

5. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Hier een dwergteckel en blaft ook opeens veel (dochter is 10 maanden) wil continue aandacht en op de een of andere manier pakken wij het ook verkeerd aan. En kleine hondjes zijn daarin toch vaak anders dan grote honden (zijn gewoon vaak wat verwender, onze eigen schuld, ik weet het:))

Volgende week komt de hondentrainer, ook om handvatten te krijgen hoe we die twee met elkaar om kunnen laten gaan. Onze dochter kruipt als een malle en is op dezelfde hoogte als de teckel. Dus dat vind ik ook wel spannend.

Dus ik zou je ook adviseren om een hondentrainer in te schakelen.

6. Bailief

Bailief Niet meer actief

Onze hond accepteerde onze dochter ook een hele tijd niet, was ook jaloers. Ze maakte vooral dingen kapot, heel vervelend.

Uiteindelijk is dit gedrag minder geworden en dochter en hond zijn nu al wel een half jaar de beste vriendjes. Ze kan werkelijk alles bij onze hond doen. Wij hebben alles een beetje op zijn beloop gelaten. Hond er veel bij betrekken, leuke dingen doen met de hond erbij maar ook soms samen weg zonder hond. Gewoon het normale leven zeg maar ;).

7. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Ik heb ook twee honden, pekingezen, die zijn heel chill met ons kleintje,

8. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik heb een franse bull en ze is ook af en toe jaloers dat ze weinig aandacht krijgt. Op momenten dat ze gewoon lief en leuk doet krijgt ze aandacht. Het jaloerse gedrag negeer ik.
    Ons kindje is pas 3 maanden dus ben ook heel benieuwd als die straks rondkruipt

Deel Deze Pagina