hoihoi, ik zit op dagen dat mijn zoontje de ene keer over de 500ml komt en de andere dag onder de 400ml. wanneer moet je nou precies de vit d aanvullen?
Als je onder de 300cc komt. Met elke dag een poos in de open lucht (lekker wandelen) komt je kind ook aan een hoop vitamine D.
zodra je kindje tussen de 200 en 500 ml fv zit wordt 5 mcg geadviseerd vanaf 500 ml is het niet meer nodig om vit.d aan te vullen.... zo te lezen komt de kleine over het algemeen genomen wel op die 500 ml flesvoeding, en dan is het niet nodig ook nog eens extra vitamine d aan te vullen meid.... daarbij kan het zeer zeker geen kwaad om kinderen tot ze naar school gaan vitamine d te geven... zit de kleine vaker wel dan niet onder die 500 ml per dag zou ik het geadviseerde van 5 mcg aanhouden.... gr.smoekie
dank je smoekie, ik heb het deze week eens opgeschreven en als ik een keer tussendoor een flesje geef van 120ml dan lukt het wel. hij drinkt smorgens niet zo veel meer, dus ik verdeel het nu gewoon wat vaker over de dag, dan red ik het wel. ik haal voor de zekerheid wel vast die druppels weer in huis, voor als we straks overgaan op de nummer 3 voeding..