Ervaringen slapen baby 6,5/7 maanden snachts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door volgoedemoed, 24 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoi mama's, weten jullie of er met 6,5/7 maand ook een slaapregressie is? Het ging even goed hier, ons meisje ging zo'n 7 uur aan een stuk slapen , kwam voor een tutje en sliep verder tot 6 uur 1e voeding. Maar nu sinds 1-2 weken is het weer waardeloos. Om de 2/2,5 uur wakker. Dit breekt zo op.
    Op internet lees k niet heel veel over deze periode.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Allicht koud? Groeipijn kan ook.

Bij ons reageerde de kleine man op de gasleiding, die loopt door zijn kamer. Elke keer ging t vat in de ketel bijwarmen (zit een klein resevoir in) was ik niet achter gekomen als ik er niet naast had gelegen in zijn kamer. Dus die hebben we uit laten zetten en meneer sliep weer (totdat de volgende onderbrekingsperiode kwam)

volgoedemoed vindt dit leuk.
  3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Tandjes misschien?
    groeispurt, misschien heeft ze meer voeding nodig?

4. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Tandjes zoiezo,, maar overdag gaat alles oke.
    Eten niet verwacht ik want ze drinkt haar fles van 06:00 ook niet leeg altijd.. dus heeft geen extreme honger..
    Ohhh het is telkens weer een raadsel he

mamameer vindt dit leuk.
  5. Madeliefje1234

Madeliefje1234 Actief lid

6 dec 2018
    227
    205
    43
    Vrouw
    En helpt extra deken en extra dikke pyjama niet? Dochter was hier weer onrustiger snachts,maar bleek het kouder te hebben. Met extra deken en dikke pyjama slaapt ze weer door.

6. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Ooh zo herkenbaar! Onze zoon is 6 maanden en 3 weken, en sinds een week of 2 ook aan het spoken 's nachts. Daarvoor kwam hij echt al een hele tijd maar 1 keer 's nachts, maar nu dus vaak 3 keer. Moet zeggen dat hij na een voeding (geef bv) wel meteen weer verder slaapt. Maar toch. 3 keer is wel veel, zo moe als nu ben ik nog niet geweest na de bevalling. Twijfel of hij misschien honger heeft, ben weer aan het werk, misschien dat bv terugloopt en hij het 's nachts inhaalt? Heb ook weleens voor de nacht nog wat poedermelk bijgegeven maar had geen effect. Of zou het geen honger zijn en gewoon een sprong en maar gewoon uitzitten? Nouja, herkenning dus, maar geen oplossing

7. Lousanne

Lousanne Niet meer actief

Oja, en hier gaan de slaapjes overdag ook echt prima. En is gewoon vrolijk. Nog geen tandjes te bekennen. En heeft het warm genoeg.

8. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Hier begon de regressie met 3,5 maand en hij is bijna 6 maanden en nog steeds 3x per nacht voeding.

Overdag slaapt hij perfect 2x. Mooi ritme ook, vaste dutjes tijdens maar o die nachten...

9. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    Ik zou eerst kou uitsluiten, dat is bij alle drie altijd een boosdoener geweest. Mijn baby slanu in de puckababy bag winterslaapzak + romper + truitje en dan ook nog dekens. Het babykamertje is bij ons ook koud hoor, maat dan nog...

En verder heeft onze baby maanden doorgeslapen en het is opeens over. Hij wil niet meer genoeg drinken slapen, dus komt hij 's nachts. Ik overweeg nu om een granenpapje in zijn fles van 19u te doen. Late fles wil hij niet.

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Vraagje, slaapt hij in het teddy/herfstdeel of heb je 'm al in de complete slaapzak?
    Hier een meisje van 6,5 maand die het ook snel koud heeft. In de puck had ze pas haar armen erin getrokken, dat vond ik een beetje eng dus een gewone winterslaapzak gepakt maar zelfs met pyjama, sokken en dubbele deken heeft ze nog koude benen. Nu een buikband besteld voor de puck, dan kan ze er snel weer in.
    Maar vind het wel lastig want de winter moet nog komen.

@TS hier dus ook meer onrust bij kou. Maar daarnaast komt ze gemiddeld ook nog 2x per nacht voor een flesje, krijgt dan 90/2 en slaapt vaak weer verder. Soms komt ze 1x en een enkele keer slaapt ze door. Paar weken terug een keer 3 nachten achter elkaar, maar was helaas snel weer over.
    Overdag hier sinds 2 weken in een fijn ritme met 2 vaste slaapjes, helaas maakt dat nog geen verschil in de nacht.

11. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.060
    4.314
    113
    In de complete slaapzak, dus zomerdeel + herfstweer. De mouwen heb ik helemaal opgerold, want hij had regelmatig zijn handen in de mouw en dan werd hij vreselijk boos. Hij heeft wat minder spekjes dan zijn broers, dus het zit wat los. Nu komen de mouwen tot zijn elleboog en gaat het goed.
    Bij zijn broers had ik dan op een gegeven moment nog een hele dikke pyjama er onder van de h&m.

Tijdens de winter van 2021 vroor het en hebben we een elektrisch kacheltje op de overloop gezet voor zijn slaapkamer en zijn deur op een kier, anders was het weer een hele nacht onrust.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Oh ja ook wel zo'n koukleum dus, vind het lastig inschatten, wil d'r ook niet te warm aankleden. Hier ligt ze ook aan de zijkant van het huis, bij de buitenmuur zeg maar dus ook op de koude kant.
    Heb bij de C&A van de week ook maar velours pyjama's voor dr besteld en ga ook nog maar wat rompers lange mouw bij halen. Bij die andere 2 nooit nodig gehad. :roflmao:

13. Puttertje

Puttertje Bekend lid

12 mei 2022
    595
    760
    93
    Vrouw
    Hier van 6 tot 7 maanden een maand gehad waarin onze dochter een paar keer per nacht wakker werd. Sindsdien slaapt ze weer door. Ik denk dat het te maken had met haar ontwikkeling, want er was geen andere verklaring voor te vinden. Uiteindelijk hebben we het wel doorbroken door haar twee nachten lang te troosten ipv direct de borst aan te bieden.

14. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Gaan we idd ook proberen nu om uit te sluiten ‍♀️‍♀️

15. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Jaa het is steeds gissen he.. honger is het hier zoiezo niet. Eet goed overdag en haar 1e flesje om 6 uur drinkt ze rustig en niet altijd volledig op. Ik denk hier gewoon super gevoelig voor al die sprongen etc. Pfff jullie ook sterkte van een vermoeide mama

16. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Nou hier idd prima ritme.
    Overdag en avond alles op orde , vaste tijden etc

Maar dan uit het niks die nachten weer.ga soms echt twijfelen wat we verkeerd doen.

17. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL

Jaa die kou gaan we nu idd ook aanpakken. Het is niet extreem koud op haar kamer..handjes en voetjes zijn wel koud, maar haar nekje voelt goed ??..moeilijk

18. volgoedemoed

volgoedemoed Bekend lid

26 mrt 2016
    522
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jaaa mss een fase dus rond deze maand?, het is zo lastig.. weet het soms niet meer.. ons zoontje sliep zo door..en nu mag ik niet vergelijken en ieder kindje is anders, is ook niet erg natuurlijk..maar zou graag de oorzaak achterhalen. Pfff

Deel Deze Pagina