baby blijft maar huilen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mama van floria, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van floria

    26 feb 2011
    11
    0
    0
    momenteel werkloos
    overijssel
    ik zit met me handen in het haar.
    mijn zoontje van bijna 2 maanden oud krijgt op een dag 5 flessen van 180 ml.
    s'nachts slaapt hij gewoon door maar sindsdien is dit begonnen.
    hij schreeuwt als hij de fles heeft gehad de hele boel bij elkaar omdat hij meer wilt maar als we hem dan eens een keer wat meer geven schreeuwt hij nog harder de boel bij elkaar.
    na de fles is hij even tevreden maar zodra we hem in bed neerleggen begint het drama.
    hij wil dan niet meer slapen en blijft aan een stuk door huilen en wat we ook doen niks kan hem troosten.
    spenen spuugt hij meteen weer uit.
    hij is alleen stil als hij een fles met voeding in zn mond heeft.
    maar om m nu al een fles aan te bieden van ruim 200ml vind ik wel heel erg ver gaan vind 180 voor een baby van 2 maanden al erg veel.
    wat moet ik doen ik ben helemaal radeloos en aan het einde van me latijn
     
  2. Friso

    Friso Voedingsdeskundige

    1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo!
    Welke voeding krijgt hij? Krijgt hij bijvoorbeeld een hypo-allergene voeding of een standaard? Deze klachten horen wij ook vaak terug wanneer kindjes een zeer sterk ontwikkelde zuigkracht hebben. Deze kindjes drinken vaak de fles wat sneller leeg, wat zorgt voor krampjes en een blijvend hongerig gevoel. In dit geval wil het vaak helpen om de voeding dikker te maken met Nutriton (johannesbroodpitmeel), dit helpt rustiger drinken en een beter verzadigend gevoel te geven. Het liefste moeten kindjes minimaal 15-20 minuten over een flesje doen om de verzadiging goed in te laten treden. Mocht dit het niet zijn misschien kunnen we dan nog kijken in de richting van de variant flesvoeding?
    Succes
    groetjes Femke
     

Deel Deze Pagina