koemelkallergieclubje, WIE PRAAT ER MEE

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brenda1976, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

wachttijden kunnen best wisselen. Ik zou even je zorgverzekeraar bellen, kunnen kijken voor je waar de wachttijd het korts is, of je ha moet er spoed achter zetten.

maar heftig hoor.

Ik heb zonder provoceren een machtiging gekregen. Gelukkig,geloof ook niet dat ik het nu al gedaan had.
    gr brenda

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poeh heftig zeg.. Hier hoeven we ook niet te provoceren, het is al bewezen toen ze na mijn bv overgingen op h.a. vd a.h. dit was niet goed genoeg en toen de dietiste ze zag heeft ze meteen een verwijsbrief voor nutramigen meegegeven. Straks als ze over moeten op nr 2 wil ze ze weer even zien (en ze hebben nog eczeem en drinken slecht) ik weet al dat ik een verwijsbrief/machtiging krijg.

Wij gaan morgenochtend beginnen met wat rijstebloem, hopelijk lukt dit wat. Denk dat we gaan beginnen met ieder 60 cc nutramigen en een halve lepel rijstebloem er in.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    De rijstebloem is goed gegaan.. morgen een schepje er bij.

4. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    #84 wennepen, 29 mei 2011
    Laatst bewerkt: 29 mei 2011
    Ik heb even een vraagje, hopelijk mag dat in dit topic: Mijn zoontje heeft niet echt een koemelkallergie, maar is er wel gevoelig voor. Hij kan wel producten met koemelk nuttigen, maar gewone melk is teveel voor hem. Dan krijgt hij gelijk uitslag in zijn gezicht.
    We gebruiken nu nog nutramigen als melk, maar willen kijken wat we nu kunnen geven. We hebben soja melk naturel geprobeerd, maar dit vind hij echt niet lekker. Wat zou ik als melkvervanger nog kunnen proberen?

5. brenda1976

Jasper kreeg van rijstebloem verstopping....
    fijn dat jou kindje er wel tegenkan.

6. Hier ook een dochtertje met ja waarschijlijke koemelkallergie als is het voor ons wel zeker ..

Amber is gezond en wel geboren 09-08-2010 eerste 2 weken ging echt perfect niks aan de hand geen rare dingen ..
    Super kraamhulp gehad ( Hilda we waren super blij jou als kraamhulp te hebben )
    tot opeens de kraamhulp was net een paar dagen weg Amber werdt erg benauwd zo erg ze liep blauw uit ..
    Eerste keer naar huisartsenpost geweest en ja alles was goed was niks raars te zien longentjes klonken goed hartje ook dus niks aan de hand en we konden weer naar huis ..
    Volgende dag ging ook goed tot op de avond weer zo,n aanval en zijn we gelijk door gegaan naar de eerste hulp van het ziekenhuis
    en ja ook toen was ze niet benauwd maar voor de zekerheid werdt ze wel opgenomen daar twee dagen gelukkig is er toen niks meer voorgevallen ( aan de andere kant baalde we ook want ja wat was nou de oorzaak we waren even het vertrouwen in ons meisje kwijt ..
    Dat heeft bij mij ook geduurt tot dat we na 2 keer afspraken te hebben gehad van de kinderarts en we echt niet meer terug hoefde te komen pas goed weg en kreeg ik weer vertrouwen in ons meisje ..
    Wel kregen we een zalfje mee cetamacrogol omdat ze een heel erg droog huidje had opeens ..
    Toen ging het een poosje goed ja wel nog wat benauwdheids aanvallen maar we leerde er mee leven al waren die keren nog steeds best enge..
    Daarna Amber werdt verkouden en ze werdt weer erger benauwd .
    We kregen een hoestdrankje voorgeschreven ( was een vervangende arts )
    Na een week ongeveer het werdt niet beter dus weer naar de huisarts nu hadden we onze eigen huisarts en die was goed kwaad op zijn vervanger want Amber had vorige week al ventolin moeten krijgen amber mocht totaal geen hoestdrankjes hebben blijkt helemaal niet goed te zijn bij hele kleintjes.. Dus ventolin mee gekregen en ging het wat beter .. Ook had Amber toen al wat uitslag achter op haar hoofdje we dachten eerst aan berg maar het werdt steeds erger met ook kreeg ze erg veel last van jeuk op haar hoofdje ze krapte alles open dus ja weer naar de huisarts wat er zat nu ook een plekje op haar gezicht ..
    En we kregen een zalfje mee ketaconazol dit op gesmeerd de volgende dag we schrokken ons kapot het was nog erger geworden en helemaal kapot gegaan ..
    Gebelt naar de huisarts dat het erger was geworden en hij schreef voor de eczeem een hormonenzalf voor dus wij richting de apotheek en opgehaald maar iets zei me dit is niet goed dus ging de gebruiksaanwijzing lezen en stond in mag niet open open wondjes mmm dit was toch echt een open wond geworden .. Dus maar gelijk langs de huisarts gelopen en toevallig liep hij net op de gang en Amber laten zien hij schrok zich kapot van hoe het er nu uitzag bij onze kleine meid ..
    En heeft toen iets voor geschreven want ze had nu een huidinfectie op gelopen die ook nog eens besmettelijk kon zijn en dat klopte wel ik had zelf ook overal van de nare plekken zitten .. Maar gelukkgi met het zalfje was ik en vooral Amber er snel weer vanaf en konden we beginnen met de hormonenzalf.. En het werdt iets minder ..
    Maar toen Amber kreeg steeds meer ergere rode wangen werdt steeds meer onrustiger steeds overstrekken enzo dus voor controle geweest bij de inloopspreekuur van het consultatie bureau alles uitgelegt van Amber,s symtomen en hun en wij ook al dachten aan koemelkaallergie ..
    Dus we kregen pepti voeding voorgeschreven altans dit moesten we zelf betalen 22 euro per pak en dat testen voor 4 weken mocht ze echt koemelkallergie hebben wordt het daarna vergoed..
    Dus twee pakken gehaald en zijn het netjes gaan geven alleen na een paar dagen Amber wou meer eten cb gebeld en mocht inplaats van 200 cc 240 geven en Amber werdt vrolijker , eczeem werdt stukken minder , hoefde ventolin niet eens meer te gebruiken , huidje van Amber werdt zachter , dus ging de goede kant op tot na twee weken Amber,s eczeem kwam weer terug werdt super onrustig , sliep slecht , overstrekken je zag gewoon en nog steeds ze heeft ergen,s pijn .. Dus weer gebelt naar Cb en alles verteld toen zei diegene van nou als alles weer terug komt dan zal ze wel geen koemelkallergie hebben want anders zou het niet terug komen maar daar was ik het totaal niet mee eens ..
    Want in nutrilon pepti zit nog steeds koemelkeiwitten alles veel fijner geknipt ..
    Maar Cb zal het doorgeven aan de huisarts want hun mochten geen andere voeding voorschrijven en ze hebben netjes donderdag naar de husiarts gebeld.
    Ook zei ze probeer eens wat flesvoeiding op haar huidje te smeren en heb ik gedaan eerst donderdag de pepti voeding er kwam uitslag allen duurde een poosje ..
    De volgende dag heb ik standaard nutrilon geprobeerd op haar huidje gesmeerd en daarna een fles pepti voeding geven wow schrol me rot op haar gezichtje werden de wangentjes vuurrood en en kwamen plekken met soort schilfers op plekken waar nooit uitslag had gezeten
    Ook op haar oortje er in was wat melk gekomen en dit had ik gelijk weg gehaald maar het was al in de huid getrokken blijkbaar want nog geen paar tellen later een heel erg rood oortje gevolg Amber weer alles open krabben ..
    (Het werdt nog erger dan op de foto,s hier boven batterijen waren leeg van camera )
    Dus toen gelijk weer de huisarts gebelt dat was afgelopen vrijdag 04-02-2011 en kreeg toen te horen dat cb dus netjes de dag ervoor had gebelt alleen dus de huisarts ons nog niet had terug gebelt . En hij was er vandaag dus niet grrrr zul je ent weer zien ..
    diegene zal het doorgeven aan de arts en zou mij dan aankomende maandag er over terug bellen ..
    Zoals ik hoorde wat het cb hun had verteld zal Amber nu doorgestuurd moeten worden naar de kinderarts nou ben beniewd wat we te horen krijgen ..
    Nou de huisarts heeft gebelt hij had alles doogenomen en dacht wel aan een kinderarts
    maar had nog een ander voorstel van dat we donderdag langs komen want hij heeft er 1 in opleiding voor huisarts en die is al jaren lang kinderarts geweest dus die moet het wel herkennen ..
    Nou ben benieuwd donderdag 10.20 uur hebben we een afspraak
    Donderdag zijn we dus naar de huisarts geweest en na na alles uitgelegd te hebben voor de zoveelste keer vroeg ze nog wat wilt u dat we nog voor je meisje gaan doen ..
    Nou dat is makkelijk hun zoals ze zeggen mogen niks verder doen geen andere voeding ofzo dus ja dan blijft er nog 1 ding over toch doorverwijzen naar de kinderarts en dat ging ze doen ze zal de verwijsbrief doorsturen naar de kinderarts hoelang dit gaat duren is afwachten ..
    Vrijdag hebben we toch zelf gebeld naar de kindergeneeskunde
    en hebben we via daar een afspraak gemaakt en nu kunnen we aankomende woensdag 16 februari daar heen
    we hebben om 15.45 uur de afspraak ..
    Woensdag 16-02-2011
    Nou we zijn weer terug hoor duurde een poosje in het ziekenhuis pfff daarna apotheek die had het niet weer naar zwolle zuid en vrijdag de rest halen ..
    Maar goed ze is helemaal na gekeken longentjes klonken goed wel kon ze merken dat ze wat verkouden was.. verder heeft ze gekeken naar huidje eczeem plekken ..
    Gewogen ze is nu 7340 gram
    We hebben nu andere voeding nutramigen gekregen gelijk op vergoeding ..
    Dit moeten we 4 weken testen daarna moet ze twee keer een halve dag naar het ziekenhuis dan gaan ze een soort test doen de ene keer voeding met koemelk en de andere keer voeding zonder koemelk erin end an gaan ze kijken hoe ze er op reageerd ..
    dus het duurt nog allemaal wel even voor we het zeker weten wat er met ons meisje is ..

Ondertussen zijn we dus 7 weken verder Amber is nu 9.5 maand
    afgelopen 2 weken de testen gehad de eerste testdag nergens reactie,s op dus ging perfect een week later 2e testdag en na dat ze de 50cc had gehad begon de uitslag weer in haar gezichtje te komen , ze begon op haar hoofdje te krabben en weer stinkende windjes te laten , na de 150cc werdt het steeds wat erger we moesten even in het ziekenhuis blijven en gelukkig zijn er daar toen geen gekke dingen bij gekomen , smiddags thuis was ze nog wel wat benauwd geworden en hebben we ook haar ventolin moeten geven ..

Morgen 31 mei hebben we het eindgesprek we zijn benieuwd

7. hier een foto van de 2e testdag in het ziekenhuis de rode plekken op haar gezichtje werden steeds roder

8. verder ben ik bezig een site met eerst koemelkllergie aan het maken waar mensen tip,s ervaringen en informatie van kunnen vinden
    als je de link wilt stuur me dan even een pbtje

9. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier ons verhaal ... Het wordt toch wel steeds duidelijker dat ons meisje er ook last van heeft ...

Ook hier ging het de eerste 2/3 weken goed, wel behoorlijke krampen (vrij vroeg ook, na 1 week) maar ach dat hoort er bij. Na een week of 3 kreeg ons meisje haar eerste loopoor/oorontsteking. Hier kregen we antibiotica voor en het leek beter te gaan. Helaas kreeg ze hiervan hardnekkige spruw wat niet wegging. Op een vrijdagmiddag nr de ha en kregen we uiteindelijk daktarin. Na 2 dagen was het totaal verdwenen.
    Helaas ging het drinken steeds slechter en slechter en dronk ze op een dag niet meer dan 200 cc. Contact met het CB en meerdere malen ha(p) gehad, maar ze zou eerst uitdrogingsverschijnselen moeten hebben, wilden ze er wat mee kunnen doen. Ze bleef niezen, hoesten, benauwd klinken en onrustig. Vervolgens kreeg ze haar 2e loopoor/oorontsteking waar ze druppels voor kreeg, dat was met een 5 dagen weg. Het slechte drinken bleef en het huilen werd ook steeds erger (gooide het dan maar een beetje op een huilbaby oid). Haar ontlasting bleek (later) ook niet goed te zijn (zurig, geel en vloeibaar) en ze ging ook slechter slapen. We kwamen in een neerwaartse spriaal.
    Uiteindelijk doorverwezen naar de ka en die wilde eerst verborgen reflux uitsluiten. We kregen zantac mee en dat hielp iets, ze dronk wel iets beter, maar alle dingen eromheen bleven aanhouden. Uiteindelijk weer contact met de ka na 2 weken en toch besloten over te gaan op de neocate voeding met verdikking tegen de reflux. Wat een opluchting, het ging beter!! Ze kreeg normale ontlasting (bleek hier dus pas dat ze al die tijd diaree heeft gehad, maar wisten wij veel, eerste kindje en vanaf het begin die ontlasting gehad), huilde niet meer (alleen nog het zogenaamde huiluurtje) en was vrolijk en tevreden! Wat heerlijk. We zitten nu inmiddels een week aan deze voeding en we hebben een heel ander kindje! Over 2 weken weer terug naar de ka en dan kijken hoe verder. Maar wat zijn we blij dat we het nu eindelijk na 10 weekjes hebben ontdekt! Nou hopen dat het zo goed blijft gaan ... We zien wel hoe en wat verder in de toekomst ...

10. meis sneu is dat he als je gewoon merkt dat er wat is maar je weet niet wat en dat je op ten duur er achter komt dat ze een allergie heeft hier duurde het zo erg lang allemaal

als je nagaat amber begon in de 2e weer ongeveer en nu is ze 9.5 maand en morgen hebben we de uitslag of ze echt kma heeft

11. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat ongelofelijk dat dat zo moet gaan he! Zeker in deze tijd! Ik ben blij dat ze er nu zo goed als achter zijn, want langer had het voor mn idee niet moeten duren ...
    Wat verschrikkelijk dat jullie er nu pas achter zijn, bah!! Succes morgen!

12. Ja het heeft allemaal veel te lang geduurd we hebben zoveel zalfjes pufjes , enzo gehad voor amber en nog bleef het ..

Maar verder ja wij weten het wel bijna zeker nu dat ze het heeft .
    laats had ze een ijsje gehad was toen zo warm dacht nou waterijs zit het niet in ..
    nou dus mooi wel gelijk rode vlekjes op haar gezicht ..

we hebben alleen nu het ook met ontbijtkoek viel me op alleen zover ik weet zit het daar niet in volgens de lijsten van de dietiste misschien dan toch nog een allergie maar wat ?? nog geen idee

13. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    In sommige ontbijtkoeken zit wel degelijk melk. Je kan via het voedingscentrum een lijst opvragen waarbij je zelf de allergenen kan doorgeven. Zie webshop. Let op: kindjes met melkallergie hebben vaak ook allergie voor ei en/of pinda. Wij mochten van de kinderarts pas vanaf 12 maanden ei en pinda introduceren. Helaas een heftige reactie op de pinda.

14. Hier heb ik een lijst met koemelk vrije producten en daar staat dus ook de ontbijtkoek op die ze wel zou mogen maar toch reactie

we zijn ondertussen druk aan het doortestenb

15. Annanas

Annanas Actief lid

18 jul 2010
    129
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik meld me hier ook even! Heb de lijst van Voedingscentrum besteld en ben lichtelijk teleurgesteld, maar ja, het is tenminste íets. :)

16. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Weet iemand dit toevallig?

Mijn zoontje zit sinds gisteren op Neocate omdat Friso AC niet genoeg hielp. Echter is Neocate nog dunner dan Friso AC en hij krijgt er veel last van zijn reflux van.
    Voor de reflux krijgt hij medicijnen.

Nutriton is hij OOK allergisch voor dus indikken kan niet.

Ik neem aan dat het zeer onverstandig is om in te gaan dikken met rijstebloem met zijn allergieen?

17. brenda1976

hoihoi

Ik gebruik voor het indikken biobim (volgens mij schrijf je het zo) om het in te dikken, op advies van de dietiste.

ik weet niet of het wat voor jou kindje is, mijn kindje is wel behoorlijk allergisch.
    gr brenda

18. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi meiden,
    Kom hier ook maar even kijken.
    Schrijf al mee in het reflux topic.

Even in het kort:
    Kleine is avond na de geboorte opgenomen op de neo.
    Na 2 weken naar huis met reflux medicijnen motilium en zantac, ze kreeg toen nutrilon 1, bv kwam niet op gang.
    Week 2t/m 5 alleen maar krijsen krijsen, niet slapen op de dag en maar gillen en gillen.
    Toen over naar omneo maar het gillen bleef maar en ging maar door...
    KA deed niks, bleef maar zeggen van kijk maar aan.
    Uiteindelijk via de ha nutramigen voorgeschreven gekregen.
    Het krijsen werd al minder; van 4/5 keer per dag 1,5 uur per dag gingen we nu naar 3/4 keer per dag 45 min gillen per dag.

Uiteindelijk weer bij de ha beland, ka bleef maar zeggen dat we het aan moesten kijken.
    Toen een afspraak gekregen bij een andere ka en die nam ons wel serieus.
    Kleine werd opgenomen en we gingen motilium stoppen aan de monitor (kleine spuugt niet van reflux maar krijgt hartdalingen).
    Na paar dagen naar huis.

Sindsdien echt een heel ander kind!

Nou had ik vna de week weer een afspraak bij de ka en omdat we nu de motilium gestopt waren wilde zij eens kijken wat het zou doen als we gingen afbouwen met de nutramigen en over zouden gaan naar de hypo allergeen.
    Gister 1/4 gedaan; kleine erg onrustig, weinig slapen, veel huilen, veel windjes laten.
    Vandaag 2/3 gedaan; bijna niet slapen, krijsen krijsen, hele harden winden laten en daarvan nog meer huilen.
    Ze vertoonde eigenlijk gewoon weer haar oude gedrag :(
    Heb vandaag maar 2 van die 2/3 fflessen gegeven en toen weer naar de 5 nutramigen...

Wat vinden jullie? Heb ik het zo goed gedaan of had ik nog door moeten zetten???

19. brenda1976

hoihoi
    nou bij mij was het al snel duidelijk en was ik al veel eerder weer op nutrimigen gegaan.
    gr brenda

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier ook langer door gegaan dan nodig om er zeker van te zijn dat ik niet te vroeg zou stoppen. Achteraf spijt van gehad zeg! Ik vind dat je er goed aan gedaan hebt om te stoppen.

Hier was het vooral enorme harde winden en heeeeel veel, mega krampen, onrustig, spugen en misselijk zijn. Later op de dag uitslag en enorm dikke opgezwollen rode oogleden..

Deel Deze Pagina