@Siepie, hier zeiden ze dat het tot 4 weken kan duren.. Vandaar dat je minimaal 4 weken moet elimineren voor je gaat provoceren. Maar dit is verteld door het cb, een ka heeft er ongetwijfeld meer verstand van. Hier zijn de ogen van Vince nauwelijks nog opgezet. De uitslag blijft maar de ontlasting maak ik me zorgen om. Het is echt dikkig met dikke slijmstukken en onverteerd. Reflux medicijn komt er gewoon weer uitzetten. Sinds vandaag ook een harde en opgezette buik.. Eigenlijk wil ik hem geen neocate meer geven, maar ja.. bij de poli zeiden ze dat ik dat maar wel moest doen tot ik de KA gesproken had..
pfffffffffffffff heftig hoor, Tja ik ben met 6 maanden gestopt met borstvoeding, ik kwam er achter dat hij met ruim 6 mnd koemelkallergie had. ze zeiden je kan een dieet volgen, maar is heel streng en je gaat snel de mist in en je zoontje heeft er dan nog 2 weken last van. Daarom ben ik toch maar gestopt. grbrend@
Wat dat betreft ben ik 'blij' dat de bv bij mij helemaal niet op gang is gekomen! (al vind ik het eigenlijk wel heel jammer natuurlijk)
Ik had wel speciaal dieet gaan volgen als jasper jonger was geweest. maar naar maanden drama vonden we dit nu beter besluit. Maar komt omdat ik zelf een autoimmuumziekte heb, hierdoor vind ik borstvoeding erg belangrijk. gr brenda
@Brenda, jij gaf Biobim in de fles toch? Dat is echt zonder allergenen toch? Waar kan je dat kopen? Hier heeft Vince een darmonsteking waarschijnlijk van de Friso Allergy Care. De reacties kwamen waarschijnlijk omdat zijn lichaam 'schok' van de neocate. Dus het werdt eerst heftiger en daarna zakt het af. Zijn ogen zijn niet meer opgezet, op zijnn gezicht zit alleen nog eczeem, geen andere uitslag meer. Dus verder alleen nog de darmklachten. Dit duurt wat langer ivm de ontsteking. Verder moet ik de fles gaan indikken. Ik kan op zoek gaan naar taiocameel of iets anders zonder koemelkeiwitten. Johannesbroodpitmeel reageert hij allergisch op dus nu op zoek naar een alternatief.
@Vica, wat vervelend zeg!! Biobim kun je kopen in een natuurwinkel. Anders even via google zoeken op biobim, op de site kun je geloof ik verkoopadressen vinden. @brenda, als je een keer de mist in gaat met koemelkvrijdieet, reageren ze wel maar 2 weken klachten houden is wat overdreven hoor. Hier uit zich het vaak 's avonds/s nachts met scheetjes laten en uitslag in haar gezichtje maar na een dag trekt dat weer weg. Langer dan 2 dagen heeft het hier nooit geduurd en de onrust was vaak na een dag al weg. Ik vind het het belangrijkste dat ze borstvoeding krijgt dus heb er een hoop voor over. maar ze was hier 8 weken toen ik op dieet ging en kan nu praktisch alles weer eten. Helaas reageert zij nog wel op een heel klein beetje yoghurt.
@Red, dank je.. Ik heb een natuurwinkel gebeld en die hebben het inderdaad. Geen tapiocameel, maar ja.. Biobim is volledig koemelkeiwit vrij toch?
ja klopt. In elk geval de eerste paar soorten. Maar dan is het rijstebloem denk ik, zou dat goed gaan denk je? Ik weet niet of er nog meer opties zijn... zal ook 's ff googlen.
Ik weet niet of dat goed gaat. Een andere optie zou tapiocameel zijn. Die moet weer te koop zijn bij toko's geloof ik. Dit is meel van de cassave en wordt ook als bindingsmiddel gebruikt. Ik denk dat ik beide ga aanschaffen en dan de tapioca eerst ga proberen. De biobim kan je vast lang laten staan als de tapiocameel werkt toch?
Ik zou dan denk ik ook voor tapiocameel gaan. Zag idd ook op internet dat je dat bij een toko koopt. Heb je wat in de buurt zitten? Biobim is ongeopend vaak wel een tijd houdbaar.
Ik heb net een toko gebeld en die hebben het . Ga het zo dus halen. Hopelijk slaat dit aan. Verder bijvoeding wil ik het liefst echt mee wachten tot de 6 maanden omdat hij best heftig reageert steeds op vanalles.
Hopelijk werkt het en reageert hij er niet op! Zou idd ook wachten met de bijvoeding tot 6 maanden en dan heel rustig opbouwen. Sneu he als ze op van alles reageren en er zo'n last van hebben!
hoi mag ik me hier ook melden? onze Denny heeft ook koemelkallergie en is bijna 9 maanden. hij krijgt nog bv, dus mama zit op een streng dieet
Ik zou welkom zeggen maar klets hier eigenlijk nooit haha... kwam ook zo binnenvallen. Wanneer kwamen jullie erachter en ben je op dieet gegaan? Hier kon ik na haar 1e verjaardag al wat meer eten en ik laat nu alleen de zichtbare zuivel nog staan maar eet wel af en toe chocola of een ijsje ofzo.
ik kwam erachter toen hij 3 maanden oud was. hij kreeg vanuit het niets open wonden op zijn beentjes. ik moest alles van zuivel laten staan, want bij het minste krijgt hij weer open plekken. ik mot ook alles met noten laten staan, omdat er een vermoeden is van notenallergie. ach ja de eerste pizza zal me goddelijk smaken
ja, kan ik me voorstellen! hier maken we geregeld zelf pizza en dan doe ik 'm zonder kaas. wel minder lekker maar weer 's wat anders.
biobim heb ik via internet gekocht, maar is ook in de natuurvoedingswinkels te krijgen. over borstvoeding, het consultatie buro zei dat ze 2 weken last van kunnen hebben, Jasper had ruim 6 maanden borstvoeding gehad, bijna 7, dus we vinden het risico niet waard. Daarbij begon hij net als zijn broer me te bijten onder de borstvoeding. Dus ik heb het niet meer geprobeerd of het inderdaad 2 weken bij hem was. (mijn oudste heb ik ruim 9 mnd borstvoeding gegeven totdat hij me bloedenstoe beet, toen ben ik er mee gestopt.) gr brenda
Meiden, ik heb nu opvolgmelk nutramigen 2 binnen gekregen, moet ik dit nog mengen met de 1? of kan ik zo overstappen omdat t allebei gewoon nutramigen is?