Koemelkeiwit allergie?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Joolz, Jul 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Het is sowieso een drama om actie te krijgen. Het is aankijken aaankijken en ja baby's hebben krampjes en reflux. Prima is ook zo maar als het extreem wordt en je ziet dat er wat aan de hand is wat niet normaal is pffff.
    Consultatiebureau heeft me goed ondersteund hierin, dat wel!

Kinderarts zegt op basis van alle info die hij heeft gehoord dat hij koemelkallergie vrijwel uitsluit en het een duidelijk verborgen reflux verhaal is wat piekt volgens hem rond de leeftijd van wat mijn zoontje nu is (9,5 week)
    Pepti moeten we wel mee doorgaan omdat dat flinke verbetering opleverde qua buikklachten.
    Ik had een vervangende huisarts die net zei dat ze me echt serieus neemt en ook zag dat hij wegslikte toen hij 2 minuten onderzocht moest worden.
    Ze wil graag dat we eind volgende week langskomen om te vertellen hoe het gaat.
    We hebben Zantac(Ranitadine) gekregen. Volgens kinderarts kan het zomaar zijn dat het over een paar weken een stuk minder is doordat hij ouder wordt en dat we daarom niet de Zantac maanden moeten gebruiken zonder tussendoor te kijken hoe het gaat.

Ik hoop echt dat we nog rustigere weken tegemoet gaan saampjes!

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Zantac werkt heel erg obv gewicht. Wij hadden dat ook, en moesten voortdurend ophogen omdat ze een hogere dosis moest krijgen omdat haar gewicht steeg. Dus je merkt met zantac snel genoeg wanneer het niet meer nodig is: als je kindje groeit en de onrust neemt niet toe, dan ben je in essentie aan het afbouwen. Stijgt de onrust gaandeweg weer, dan weet je dat de reflux nog niet over is en dat je met de arts moet overleggen voor een hogere dosis.

3. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Goed om te weten! Hij weegt zo 5 kilo denk ik. Krijgt 2x per dag 1 ml nu...

4. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Dat is al een vrij lage dosis. Dus weet dat daar nog veel marge op zit!

5. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Bedankt voor het meedenken en de info. Echt top! Soms raak je een beetje verdwaald in alle meningen en adviezen van consultatiebureau huisarts etc. Dan is het zooo fijn om met moeders hier op het forum erover te kunnen praten!

Ervaring met op buik laten slapen? Ik heb hem nu voor het eerst zo neergelegd en hij was zo vertrokken en ligt heerlijk te slapen.

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe

Ik heb 2 buikslapers, anders sliepen ze niet of heel slecht. Het word afgeraden, maar de keuze tussen wel slapen op de buik of niet slapen op de rug... tja dan dus wel slapen.

Ze waren echter beide sterk genoeg in de nek om hun hoofdje op te tillen en te draaien en wij hadden een aerosleep matras (voelde veiliger en spuug zakt weg zonder in het matras te komen).

7. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Vannacht nog op rug gelegd en meteen weer onrust schoppen en slaan en huilen. Op buik gelegd en binnen een halve minuut in rustige slaap.

Aerosleep had ik alleen in zn ledikantje. Ga t vandaaf ook aanschaffen voor in zijn wieg en dan mag hij op zijn buik. Slaap is ook belangrijk en idd keuze tussen wel en niet slapen... het leek gisteren een wondermiddel hier!

8. Domiej

Domiej Actief lid

Mar 15, 2013
    314
    20
    18
    NULL
    NULL
    Pfff die artsen he!
    Hier zeiden ze ookk; groeit goed geen huilbaby en heeft RS gehad dus alles is RS.
    Als zelfs t cb achter jr gaat staan en 3 ka niet DNA
    Breekt m'n klomp.
    Ik ging zelfs aan mezelf twijfelen.

Buikslapen; ik ben ook voorstander! Slapen is zooo belangrijk...

Sterkte!!!

Share This Page