Hoeveel cc voor baby van 3 weken oud

Discussion in 'Flesvoeding' started by xNadine, Jul 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    Hoi dames :)
    Ik ben benieuwd hoeveel flessen en hoeveel cc jullie je baby van 3 weken geven/gaven. Mijn zoontje is nu 4140 gram en krijgt 5 flessen van 120/4, die gaan op tot de laatste druppel. Ik heb echter het idee dat hij er niet genoeg aan heeft - hij huilt heel hard zodra hij honger heeft, slurpt zijn fles heel snel leeg en kauwt dan nog heel lang na op zn handje, begint weer te huilen etc. Ik zat er over te denken om hem flessen van 150/5 aan te bieden, maar het cb zegt dat dat veels te veel is. Hebben jullie tips voor me? :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang doet hij over een fles? Dat moet minstens twintig minuten zijn, anders veel kans dat niet voldaan is aan zijn natuurlijke zuigbehoefte. En dan wilt hij dus verder zuigen, niet per se drinken.

3. Kleinmensje

Kleinmensje Niet meer actief

Hoelang doet hij over zijn fles?
    Hij drinkt voor zijn gewicht netjes, en het is inderdaad teveel als je nu al gaat ophogen! Misschien een idee om forte voeding te geven? Dat valt wat zwaarder.
    Welke fles gebruik je? Ik had in het begin ook een snelle drinker, toen de d'r Brown met prematuurspeen en hij deed netjes 20 min over zijn fles...

4. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Weet je zeker dat het honger is? Zit er niet nog een boertje dwars, waardoor hij gaat huilen?

5. xNadine

xNadine Actief lid

Jul 27, 2016
    383
    39
    28
    @Shakes hij doet er een kwartiertje over, en dan laat ik hem tussendoor ook nog even boeren. Ik denk dat je nog weleens gelijk kan hebben over de zuigbehoefte, die is bij hem zoiezo heel groot want hij zuigt heel veel op zijn handjes, we geven hem dan ook regelmatig een speentje.

@kleinmensje ivm extreme krampen geven we hem in overleg met het cb Nutrilon Omneo, en we mogen ivm zijn gevoelige buikje niet switchen qua voeding.. we hebben dr Brown in huis, maar de omneo voeding is te dik voor die speen. We moeten daar nog een speentje voor kopen waar de omneo doorheen past, misschien dat dat helpt. Bedankt voor de tip :) we gebruiken op het moment difrax.

@rijo ik ga er vanuit dat het geen boertje is, want ik neem altijd de tijd om hem te laten boeren zowel tussendoor de voeding als daarna.

6. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,742
    113
    Waarom maar 5 flessen? Ik vind hem nog wel erg jong om op 5 flessen te zitten. Hij kan ook nog 6 (of zelfs 7) flessen krijgen van 90cc (of 120cc). Dus kortere tijden tussen de voedingen, zodat hij eerder eet en daardoor minder honger heeft.

En 150 cc is wel heel veel voor dat kleine maagje. Dat rekt dan op en wordt alleen maar hongeriger.
    Mocht hij echt altijd honger hebben en tips van forum werken niet kan je altijd nog denken aan voeding voor hongerige baby's ipv te grote flessen.

7. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,271
    25,742
    113
    Oh lees net je berichtje dat je niet kan switchen van voeding :)

Difrax spenen passen overigens ook op dr browns flessen. Dus dat helpt misschien met de omneo toch uit een dr browns fles te kunnen drinken.

Zo heb ik een difrax 123 speen op een dr browns fles

8. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    1,257
    47
    48
    Mijn dochtertje huilde ook vaak na voedingen, zijn het geen krampjes. Hier hielp het om na de voeding op mijn pink te zuigen.
    Hier veel krampjes en reflux klachten gehad.
    Voeding kwam omhoog doordat zij krampen had.

Dochter drinkt nu met 9 weken 6x120/4 dus ik vind 5 flessen en al 120 al veel.

Op handjes zuigen na voeding hoeft geen honger te zijn, dat doen veel baby's na de voeding. (Moeheid en zuigbehoefte)

9. beebje2013

beebje2013 Actief lid

Aug 13, 2013
    360
    0
    16
    Wij wonen in Duitsland en hier is het advies om volledig naar behoefte te voeden, ook met flesvoeding. Ons beebje kreeg met 3 weken flessen van 120/4 en daarvan ongeveer 7. Deze dronk hij trouwens lang niet allemaal leeg. Kinderarts zegt hier dat er beter wat meer flesjes gegeven kunnen worden die kleiner zijn dan te snel te groot te geven. Baby's geven erg goed zelf aan wanneer het genoeg is.

Wij geven trouwens Hipp nr 1 uit Nederland. Op die verpakking staat ook dat het naar behoefte gegeven mag worden.

Wat ik doe is dat als hij stopt met drinken dan is het blijkbaar genoeg, bied ik ook niet meer aan. Ook niet als hij wel lijkt te zoeken. Meestal heeft hij dan last van een boertje. Hij krijgt een fles als het minimaal 2/3 uur later is dan de vorige voeding, eerder niet, dan laat ik hem op m'n pink zuigen.

10. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Met 3 weken zat mijn meisje nog op 7 flessen van 90+3. Ze was wel wat lichter qua gewicht. Met 4 weken is ze overgegaan op 120+4 en daar 6 flessen van. Nu is ze 8 weken en drinkt nog steeds 6x 120+4. Waarom niet 1 flesje extra per dag?

11. Joolz

Joolz Actief lid

Jul 1, 2015
    271
    18
    18
    Geen tip over het wel of niet meer voeden maar wel over de Brown fles icm omneo voeding.

Hoe maak je het klaar? Wij hadden dit probleem ook. Kreeg de tip hier om goed te mengen met net gekookt water. Daarna koud water aanvullen tot 135cc (bij 4 schepjes voeding). Ik doe 40 cc gekookt water en de 4 schepjes eerst even goed mengen. Hier lukte het daarna gewoon met de spenen van Brown.

Share This Page