Hallo, Ik leg mijn verhaal zowel bij jullie als bij de lactatiekundige neer, omdat ik niet goed weet bij wie ik moet wezen. Onze dochter is momenteel 8 wk + 3 dg en woog afgelopen dinsdag 3910 gram. Ze is dysmatuur geboren en heeft moeite (gehad) met het drinken aan de borst. Ik gebruik daarom nu een tepelhoedje. Omdat ze niet tevreden is met de borstvoeding (ze drinkt de borst niet soepel, hij blijft hard) zijn we ook flesvoeding bij gaan geven. We geven voeding op verzoek. Het schema was gisteren/vandaag: 7.15 bv 9.00 fles (?) 12.30 fles (?) 15.30 bv 19.30 fles (65 ml) 22.30 fles (95 ml) 23.15 bv 0.30 bv 1.30 fles (60 ml) 8.00 bv 9.00 fles (70 ml) 12.15 fles (70 ml) Ik weet niet goed wat ik hiermee moet, want ze valt steeds erg snel in slaap. Een groter speentje zou ik kunnen gebruiken, maar aangezien ze bij deze speen al mondjes terug geeft en soms zelfs een hele golf lijkt me dat ook niet helemaal slim. Ze heeft ook best veel last van krampjes zeker vanaf een uur of 16, maar omdat ze nu rond de krampjespiek zit kijken we het in overleg met het cb nog even aan. Mocht dit niet minder worden stappen we over op een andere flesvoeding. Wat is jullie mening hierover en hoe kan ik ervoor zorgen dat ze haar flessen wel goed leeg gaat drinken. Is het slimmer om de bv af te kolven en haar alleen maar flesvoeding te gaan geven? Alvast bedankt.
Hoi! Ik denk dat de lactatiekundige je beter kan helpen met je vragen over borstvoeding. Qua flesvoeding is het belangrijk dat je dochtertje niet te snel drinkt, anders kan ze sneller gaan spugen en wat meer last hebben van krampjes. Ongeveer 15-20 minuten over een flesje is prima. Aangezien ze snel in slaap valt tijdens het drinken en af en toe spuugt, kan je de voeding misschien het beste wat indikken (met johannesbroodpitmeel). Groetjes Linda
Bedankt voor je advies. Verkopen de winkels johannesbroodpitmeel onder die naam, of heet het dan anders? Welke speen heb ik dan nodig? Is een mt 2 dan genoeg? Ze doet nu een half uur over 60-95 ml terwijl we ze 135 aanbieden. Ze drinkt de fles dus nooit leeg. 135 ml zou ze mogen met haar gewicht, dus is max. 100 dan niet te weinig?
Hoi, Graag gedaan. Johannesbroodpitmeel is verkrijgbaar bij de drogist. Bv. Nutriton. Speen is heel even uitproberen. Zo te lezen doet ze er nu langer dan 15-20 minuten over. Een groter speentje is dan misschien wel fijn! Misschien dat ze dan ook wat meer drinkt. Groetjes Angelique