ff mijn frustraties van mij afschrijven. mijn schoonouders willen graag dat mijn dochter komt logeren. ik heb nog geen behoefte om haar uit logeren te laten gaan. als ze wat groter is en dit zelf graag wil, vind ik dat natuurlijk prima. omdat mijn dochter nog bv krijgt, is logeren nu ook geen optie. vandaag weer een discussie: 'wanneer houd je nou eens op met die borstvoeding'. na een paar keer 'dat weet ik niet' en een paar keer opmerkingen als 'zolang zij blijft sabbelen blijft het wel produceren' en 'en als ze 5 is dan?' heb ik heel geirriteerd gezegd dat ik het niet weet en er geen verantwoording over af wil leggen. :x hebben jullie ook last van de 'wanneer houd je er nou eens mee op?'? wanneer begon dat? zijn jullie er open over dat je kind nog bv krijgt? groetjes, lauwie
Hoi lauwie, ik geef zelf geen bv maar ik wel even zeggen dat ik het belachelijk vind dat die mensen zich ermee bemoeien. Lekker doorgaan zolang je je er goed bij voelt toch. Succes hoor.
Hebben wij dezelfde schoonouders ? Ik kreeg 2 weken terug te horen: "ben je er nou nog niet klaar mee?". Mijn schoonmoeder is zelf bij iedere baby met 6 weken gestopt, en is dus ook van mening dat 6 weken genoeg is . Vooral mn schoonvader zegt ook regelmatig dat 6 weken zat is. Alle kinderen hebben een of meer van de volgende klachten: astma, (voedsel)allergieen, eczeem, hooikoorts. Dat zegt genoeg lijkt me . Maar het is wel hartstikke irritant. Het zou leuker zijn als ze iets zouden zeggen als: goed van je! Maar ik heb de hoop op zo'n opmerking maar laten varen. Ik ben er nog wel open over dat ze bv krijgt, maar ik geef ook pas 7,5 maand bv. Dat is nog aanzienlijk minder lang dan jij. Wel ontzettend knap van je dat je nog steeds bv geeft! Moet ik nog maar zien te halen.
Mijn schoonouders doen ook zo. Stiekum verdenk ik ze ervan dat ze het gewoon niet okee vinden dat ik zo'n hechte band met mijn kind heb. Die is namelijk bij hen ver te zoeken met hun zoons. Slecht ben ik he . Lekker doorgaan, heerlijk toch! En een mooie reden om haar niet uit logeren te sturen, heeft ze toch nog weinig aan op deze leeftijd! Slecht ben ik he
Hier nog niet direct de discussie, maar er werd door mijn schoonvader al wel genoemd dat een "groot" kind aan de borst toch echt geen gezicht is...... Gewoon lekker doorgaan zolang het goed voelt hoor. Borstvoeding is toch het beste wat je kindje krijgen kan.
Ik snap heel goed dat je die opmerkingen zat bent, maar ik snap niet zo goed dat je kindje niet kan gaan logeren 'omdat' je borstvoeding geeft? Mijn dochter krijgt ook borstvoeding, maar ze is al een paar keer wezen logeren bij mijn ouders en dat ging prima.
Waarom vind je schoonvader dat geen gezicht? Een kind aan de fles zou je dan eerder betitelen als 'geen gezicht' omdat dat niet is hoe het van nature zou 'moeten' gaan. Wat een bullshit zeg, van je schoonvader. Zou ik snel klaar mee zijn @Danabelle: hier gaat Thirza ook echt niet voor de lol van anderen uit logeren zolang ik nog BV geef. Geen zin om voor de lol van mijn schoonouders te gaan kolven en bovendien: een kind van anderhalf vindt het toch nog helemaal niet leuk om uit logeren te gaan vaak? Ik doe er Thirza in ieder geval helemaal geen lol mee... Nou is ze tot nog toe 2 keer een nachtje bij onze gastouder te slapen geweest, omdat wij een uitje hadden en het keihard nodig hebben om af en toe bij te tanken. Maar dan is het dus de dag erna de hele dag bij mij hangen. En dan kiezen we dus bewust voor de gastouder, omdat ze daar (bijna) twee dagen in de week is... (de opa's en oma's wonen hier te ver weg om ze wekelijks te zien). Hier denk ik dat ik tegen het jaar liep, dat mensen toch wel echt dingen begonnen te roepen als: wanneer ga je stoppen, is het nu niet genoeg, moet je nu niet aan jezelf gaan denken? Tja, het werkt hier dus ook gewoon niet om af te bouwen, door diverse gezondheidsklachten, maar verder zal het me worst wezen wat iedereen er van denkt. Mijn moeder zei laatst al dat ik op andere plekken misschien maar niet te hard meer moest roepen dat ze nog BV krijgt. Tja, ik ga het echt niet van de daken af lopen schreeuwen ofzo, maar als het ter sprake komt, dan zeg ik het echt wel. En wie daar een discussie over aan denkt te moeten gaan, heeft aan mij dan echt een verkeerde hoor! Opzouten!
hier ook af en toe opmerkingen. Mijn schoonvader zegt ook dat 6 weken het belangrijkste zijn en dat ik binnenkort toch echt aan de flesjes moet. Dat zei hij heel snel al. Beetje raar dat mensen zich er zo mee bemoeien! Ik moet eerlijk zeggen dat ik, voordat ik zelf borstvoeding had gegeven, het ook een raar beeld vond een 'groot' kind aan de borst.. nu weet ik wel beter!
ik weet zeker dat mijn schoonmoeder dat ook zou kunnen doen.. ze bemoeit zich OVERAL mee! eerst als ze binnen kwam bij ons en onze hond zat op de bank (wat ze van ons mag!) stuurde mn schoonmoeder haar er af!!! ik kon me daar zo kwaad over maken.. tot mijn man gelijk daarna de hond weer terug op de bank stuurde..... (HIHI) zijn moeder stond met open mond te kijken.... en manlief zei er achter aan; dat zijn onze zaken, die hond mag hier op de bank ongeacht wat jij er van vind... sinsdien is het wat minder maar ze kan het nog wel goed... bemoeien dus dat zal straks wat worden als wij ooit een kindje krijgen... (nu mag de hond bij mijn schoonouders zelfs ook op de bank!)
Mijn dochter weigert flessen, dat is ook een van de redenen dat ze nog bv krijgt. Ze krijgt 2 a 3 keer per dag bv: 's avonds voor het slapen, 's ochtends zodra ze wakker is en af en toe als ze 's nachts wakker wordt. Als logeren betekent dat ik haar daar 's avonds nog voed en 's nachts/ 's ochtends weer aanwezig ben als ze wakker wordt, dan heeft het voor mij geen meerwaarde.
O, lekker, een vent die stelling neemt tegen z'n moeder/ouder... Dat vraag ik me ook nog af in het hele verhaal: als je schoonouders dit soort discussies beginnen: is het dan niet handig om je man daar een flink wat van te laten zeggen? (Dan zijn ze tenminste ook overtuigd dat het ook ZIJN keuze is, want daar heb ik hier nog wel flink last van gehad, dat m'n schoonouders maar bleven beweren dat ik hem in de tang had en hij maar deed wat ik wilde.... (Hoezo projectie?) Dat was wel over toen mijn vent, (dat dan wel op aandringen van mij ) stelling begon te nemen tegen z'n ouders ).
dank voor jullie reacties! ik weet ook dat ik me er niets van aan moet trekken en dat ik het doe zoals het voor ons goed voelt. hij blijft alleen 'zeuren' en daar word ik gek van. nu gaat de discussie over bv en niet over logeren, waar het hem eigenlijk om gaat. misschien moet ik gewoon een keer zeggen dat ze pas komt logeren als dat voor haar ook leuk is (en vertellen dat ze vaker 's nachts wel een keer wakker wordt, dan niet ). alleen denken mijn vriend en ik anders over logeren. hij zou wel graag een keer een weekendje zonder onze dochter weg willen terwijl ik daar geen behoefte aan heb. dat maakt het ook ingewikkelder. vanavond maar eens samen kletsen over hoe we meer quality time samen hebben zonder haar uit logeren te doen. overigens: ik heb geen mening over mensen die hun kinderen laten logeren bij anderen. ik heb alleen niet het idee dat ik mijn dochter er een plezier mee doe en heb zelf de behoefte niet.
ja dat is volgens mij het enige wat werkt hoor! (dat is wel mijn ervaring iig... ) van mij nemen ze niks aan en als mijn man het ook zegt dan kan het ineens wel kloppen.. en toch heb ik het idee dat ze me wel heel graag mogen.. dat weet mijn man ook heel zeker.
ik durf het niet eens meer te zeggen..... mensen reageren zo afkeurend en kijken gelijk naar me borsten. Dat vind ik ook vreemd. Jullie ook?
Nee, ik heb meer dat mensen heel hard hun best doen om er niet naar te kijken Soms bijna blozend tegenover me staan Sinds ik BV geef, ben ik zoveel minder verlegen geworden op dit gebied, dus ik lag me rot @Lauwie: uit logeren 'doen' om zelf een weekend weg te gaan, vind ik nog wat anders dan uit logeren 'gaan' omdat je schoonouders dat zo graag willen... En dat onderscheid zou los moeten staan van de discussie met je vriend over samen een keer weg... (hoe lastig ook, omdat het wel erg in elkaar overloopt natuurlijk). Maar mijn mening is toch wel dat mijn kind alleen ergens anders slaapt, als ik/mijn man/wij beiden dat gewoon even nodig heb(ben) om bij te tanken, en NIET omdat iemand anders daar nou zo'n zin in heeft....
Bij mij kijken ze ook naar m'n borsten, heb er geen last van. Grappige was wel dat ik aan een zwanger vriendinnetje vroeg of ze borstvoeding ging geven en toen zij bevestigend antwoordde ik (per ongeluk) naar háár borsten keek . We moesten er allebei om lachen. Gaat gewoon onbewust, weet niet waarom. Logeren: Jens gaat wel bij mijn ouders logeren (heel af en toe als wij tot laat weg zijn, dan hoeven we hem niet over te tillen), maar niet bij mijn schoonouders. Mijn schoonouders wonen heel ver weg en die zien we 1x per maand. Jens is elke week een dag bij mijn moeder en daar dus veel meer 'thuis'. Mijn schoonouders willen ook dat Jens komt slapen en dat hebben we laatst gedaan, maar mijn vent ging mooi wel mee met hem en is ook blijven slapen. Vond het gewoon echt niet goed voelen om hem bij voor hem onbekenden achter te laten. Omdat het goed ging vinden ze nu dat hij kan komen logeren in zijn up, geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt, Jens zou daar niets aan hebben.
Nog even terugkomend op de combi bv/logeren. Als ze de fles weigert, begrijp ik wel dat je onder het jaar het logeren daarom tegenhoudt. Maar ze is al anderhalf... dan kan ze je bv toch vast wel uit een (tuit)beker drinken?
Net als appeltje vraag ik me af waarom je dochtertje niet uit een (tuit)bekertje drinkt, als ze de fles weigert? Of drinkt ze overdag wel dingen zoals sap, water en thee uit een (tuit)bekertje maar wil je de bv daar niet uit geven? Maargoed, als jij het niet ziet zitten om je dochtertje uit logeren 'te brengen' alleen omdat anderen dat graag willen, moet je het gewoon niet doen. Ongeacht of je (nog) borstvoeding geeft of niet. Mijn dochtertje gaat overigens dus af en toe uit logeren, tot nu toe was dat alle keren omdat manlief en ik een uitje hadden. En wij vinden het voor dochter prettiger om de hele nacht bij opa en oma te zijn dan dat ze laat op de avond wordt opgehaald door ons (en wakker gemaakt). Het scheelt misschien wel dat dochter opa en oma bijna dagelijks ziet.
appeltje, mijn dochter weigert de fles niet omdat ze er niet uit kan drinken. van een week of 6 tot een week of 12 heeft ze dit gedaan. toen ze 12 weken was zijn we verhuisd en daarna weigerde ze. met veel moeite heb ik haar weer aan de fles gekregen. 2 weken later ging ze voor het eerst naar het kdv. vanaf toen weigert ze weer en het is me niet meer gelukt om haar uit de fles te laten drinken. ik denk dat ze weigert omdat ze de behoefte heeft om de zekerheid te hebben dat ik in de buurt ben of dat ze op bepaalde tijden op me kan rekenen. dat zij er nog zoveel behoefte aan heeft, is ook de reden dat ik nog bv geef. overdag drinkt ze water, thee of gewone melk uit een beker of tuitbeker. maar daarnaast heeft ze dus nog heel veel behoefte aan mama. we proberen haar 's nachts wel eens een tuitbeker te geven als ze wakker wordt, maar meestal huilt ze dan tot ze bv krijgt. ik denk daarom dat ik haar ook geen plezier doe met logeren. ik vind het wel fijn als ze een band krijgt met de opa's en oma's en vindt het ook fijn als zij op willen passen overdag als wij een keer iets hebben waar zij niet mee naar toe kan. als we 's avonds weg gaan hebben we oppas aan huis en kan zij dus ook gewoon lekker in haar eigen bed blijven slapen.