De minst ongezonde afhaalmaaltijd

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 28 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Er komt weleens voor (zoals vandaag) dat zowel man als ik pas vrij laat klaar zijn met werk, en pas om 17.30 kinderen kunnen ophalen, en niet van te voren kunnen koken.
    Koken als we thuis komen is geen optie, want de kids hebben enorme honger, zijn moe en willen METEEN eten.

We hebben nu een paar keer onderweg ongezouten friet gehaald en gebraden kippenbouten bij onze ambachtelijke frietboer. Ik maak dan snel een verse salade erbij. Kinderen vinden het een feest.

Nu vraag ik me af of er ook andere opties zijn?
    Ik kan werkelijk niks anders bedenken wat ik snel zou kunnen halen en wat ook enigzins verantwoordelijk is voor peuters. Ideeën?

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je zou een dag van tevoren een maaltijdsalade kunnen maken ?

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Soep en brood?
    Of restjes van de dagen ervoor?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    of voor 2 dagen koken en opwarmen? Potje olvarit voor de kids?

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee als ze een keer per week ongezond eten, ik ben al blij als mn zoontje uberhaupt iets eet.
    Maar ik kan me voorstellen dat als het meerdere keren voorkomt je idd liever iets gezonders hebt.

5. adi

adi Niet meer actief

Het komt ong 1 keer in 2 weken voor. En als ik het van tevoren weet kook ik meestal vooruit.
    Maar soms loopt een vergadering van mijn man uit, of staat hij in de file en kan ie niet op tijd thuis zijn om te koken (wat wel gepland was)

Of zoals vandaag dat ik incidenteel weg moet voor mijn werk vanmiddag.

En soep uit een pakje vind ik niet beter dan friet met salade eigenlijk. Plus dat mijn peuters de laatste tijd ook geen soep willen.
    Potje willen ze hier echt niet meer, dat gaat er al ruim een jaar niet meer in.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Soep uit blik? En wij hebben vaak zelfgemaakte soep in het weekend. Dan vriezen we in, wat er teveel is.
    Maar als ze geen soep lusten is dat ook niet handig..

Misschien afwisselen met pizza? Of we hebben nog weleens spareribs met gepofte aardappel.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik eet zelf nooit afhaalspul. ik vind het zo smerig de omstandigheden waarin het vaak bereid of bewaard wordt. je hoeft maar de tv aan te zetten om te begrijpen wat ik bedoel.
    een uitzondering maak ik voor de mac daar kun je zelf zien dat alles schoon is en die hebben zo'n omzet dat het onmogelijk heel oud kan worden. maar dat is misschien 2 maal per jaar ofzo.

als hier de nood aan de man komt en we zijn laat thuis, dan krijgt hij een potje ( macaroni de enige die hij eet) helpen we hem op bed en eten daarna zelf een broodmaaltijd met soep ofzo, of iemand gaat snel koken terwijl de andere de kleine man doet en dan eten we als hij slaapt. ik zou hem zelfs nog liever een boterham geven ook nog als het echt zou moeten.

8. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    snel pasta maken?
    pasta koken , saus opwarmen en voor de groente kleine stukjes paprika erin??

9. fafje

fafje Niet meer actief

wij hebben Vapiano hier, super heelrijek pasta's...a la minute bereid voor je neus..en dna kan ej alles zonder zout of pepers vragen, wat je wilt...

ja ik doe voor de rest niet moeilijk, afhalen is altijd risico..maar bijv sushi doen wij ook...voor die kleine bijv sushi met ei, komkommer of/en avocado en dat soort dingen...

indisch afhalen doen wij ook wel es...dan voor die kleine de "zoete gerehcten" ....zoals sperzieboontjes met mais ed...

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    En een boterham versieren met kaas en gezichtje maken van komkommer en tomaat?

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op zulke dagen halen wij vaak pizza. Volgens mij net zo (on)gezond als friet. Wat is het nou helemaal, beetje deeg, tomaten en kaas. Kan nooit superongezond zijn. ;) Wel duur, wij zijn met z'n 4en 28 euro kwijt. 2 gewone pizza's en 1 kinderpizza, waarvan dan de helft een maragrita en de andere helft quatro formaggio.

O ja, ik zet vaak van te voren al wat komkommer, paprika en worteltjes op tafel. We moeten vaak even wachten op papa die de pizza meebrengt en na zo'n lange dag KDV hebben ze hier idd ook honger. En op die manier hebben ze toch wat groente binnen.

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Bij de Thai uitzoeken welke maaltijd niet pittig is en met veel verse groenten wordt gemaakt?

Een grote kant en klaar lasagna invriezen? Alleen ontdooien duurt dan vrij lang. Zelf verse bolognesesaus maken en invriezen in porties. Pasta is gekookt terwijl je de tafel dekt en iedereen aan tafel zet denk ik?

En altijd een zak diepvriesgroente in huis hebben, of spinazie? Is net zo snel klaar als een salade en kun je serveren met de friet.

13. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Het hangt er ook wel vanaf waar je woont hoor. :)

In boerenkoolstronkendeel heb je denk ik wat minder keus dan in amsterdam.

Hier is het in zulke gevallen ook meestal friet. Hadden we hier maar lekkere sushi in de buurt... zucht..

14. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    van tevoren chinees bellen en een bak nasi en 2 groentegerechten erbij?

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.072
    2.211
    113
    Brabant
    hier is de kleine verzot op poffertjes, van die pingping dingen.
    krijgt ze een bakje cherrytomaatje bij/voor en yoghurt met fruit toe

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wij doen vaak hutspot hachee en dan de hutspot in de pan met boter opwarmen voor wat extra smaak! gaat er in als zoete koek.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk zelf dat het echt niet zo slecht is hoor, friet met kip en salade. Gebakken aardappeltjes is tenslotte bijna hetzelfde als friet. Chinees oid is denk ik minder gezond met al die sausjes en ik vind 't altijd vet en vies.

Ik zou dan overwegen een magnetron maaltijd uit de supermarkt. Maarja, friet is echt niet zo slecht 1x per 2 weken...

18. tulip

tulip Niet meer actief

ik zou dan met brood iets maken, een stokbroodje uit de oven met komkommer, tomaat en salade. Of tosti's maken.

Ik heb altijd een bak verse soep in de diepvries zitten en in een pannetje is dat zo ontdooid. Met een boterham of stokbroodje erbij heb je ook heerlijk eten.

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    1 keer friet in de 2 weken is toch ramp?
    En anders zo een olvarit potje voor de kids?

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    @adi lekker die kippenbouten! Wij halen daar ook regelmatig ;)

Verder geen tips..

Deel Deze Pagina