Combinatie flesvoeding en borstvoeding bij 12 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Melissa122, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissa122

Melissa122 Actief lid

28 jun 2011
    247
    11
    18
    Gelderland
    Mijn kolfrecht op mijn werk is helaas voorbij, en dus moet ik gedeeltelijk over op fv.

Op dit moment krijgt mijn zoontje 's ochtends rond 7.00 bv. Omdat hij weinig brood eet krijgt hij rond 9.00 pap met 150 ml opvolgmelk.

Tussen de middag krijgt hij flesvoeding 150 cc + een boterham (daarvan eet hij maar de helft).

Voor het slapen gaan krijgt hij nog een keer bv.

Hij krijgt geen toetjes of andere zuivel.

Nu las ik dat kinderen van 12 maanden nog maar 300 ml zuivel mogen hebben. Met bv erbij krijgt hij dus meer. Nu weet ik dat je bv onbeperkt mag geven. Geldt dat ook als je fv bijgeeft? Of krijgt hij nu teveel melk binnen?

Omdat mijn zoontje brood zo slecht eet, zoek ik hiervoor alternatieven. Iemand tips?

2. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    Ik heb me nooit gehouden aan maar 300 zuivel als ze 1 jaar zijn.
    dit advies is er mijn inziens met name omdat kinderen die meer zuivel krijgen snel te zwaar worden. ook gaan kindjes die al vol zitten van de zuivel niet meer brood groenten en fruit eten wat wel de bedoeling is

Hie zoontje met ernstig eetprobleem die tot een jaar geleden 700-800 zuivel kreeg. Toen eettherapie.
    Nu krijgt hij 300 zuivel per dag maar soms nog een beker melk of chocomelk extra

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik zou gewoon de bv onbeperkt geven en de kv helemaal schrappen. Dat heeft geen meerwaarde. Pap kun je maken van gewone koemelk en voor de rest zou ik hem gewoon water naast de bv geven.

4. adi

adi Niet meer actief

1jarige hoeft niet meer fv als maaltijd te krijgen.

Ik zou hem ook bv geven als jij er bent, anders water/thee/koemelk.
    Als je graag pap wilt geven kan dat prima met koemelk.
    Voor de rest zijn flessen fv overdag echt niet meer nodig, vervang ze voor een fruitmaaltijd of tussendoortje.

Deel Deze Pagina