Koemelkvrij brood? Welk brood eet jullie kindje (bij koemelkallergie)?

Discussie in 'Voeding' gestart door mamakarlien, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamakarlien

mamakarlien Actief lid

31 jul 2009
    280
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo medemama's!

Omdat ik nu twee schatten van kinderen heb waarvan 1 met een lactose-intolerantie en 1 met een koemelkallergie (vandaag getest en helaas weer raak) ben ik me nog meer gaan verdiepen in koemelkvrij dieet. Voornamelijk omdat mijn oudste nog steeds laxeermiddelen nodig heeft en we hier graag vanaf willen...
    Nu is mijn vraag:
    Op het meeste brood in de supermarkt staat geen melk bij de ingrediëntenlijst, hooguit 'kan sporen bevatten van'. Maar wanneer ik navraag doe bij de bakker of kijk in de lijsten van het voedingscentrum kan ik eigenlijk nauwelijks koemelkvrij brood vinden (alleen dat Oerbrood, weet iemand of dat nog wordt verkocht?). Ik heb dan ook weer gehoord dat er in 'broodverbetermiddel' TOCH koemelk kan zitten.
    Betekend dit dat ik niet uit kan gaan van de ingrediëntenlijst en dat er toch koemelk in kan zitten?
    Welk brood geven jullie aan je kindje (als die koemelkallergie heeft uiteraard...)?
    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!
    Alvast bedankt!

Mamakarlien

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Blue Band brood is koemelkvrij bij mijn weten, te koop bij de Albert Heijn

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben een spelt bakker in de buurt waar wij het brood halen. Soms als deze vakantie heeft en ik net te weinig brood ingeslagen heb, dan koop ik blueband van de AH of tarvobrood van de Jumbo.
    Je kan ook het brood halen bij een natuurwinkel.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier eet ze ook blue band van de AH.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Bij onze bakker is het tarwebrood koemelk en soja vrij dus gewoon een goede bakker? Broodverbetermiddel wordt volgens mijn bakker nauwelijks nog gebruikt. Deze bakker heeft een eigen grote bakkerij en 6 winkels.

6. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik haal na een tip van zogelukkig het brood voor mijn mannetje bij de bio-winkel...
    Dan weet ik zeker dat er geen toegevoegde rommel in zit, waaronder evt sporen van melk...
    Nu krijgt ons ventje alleen nog maar af en toe een korstje brood, en snoep ik de rest op, en moet zeggen dat ik het brood 10x lekkerder vind dan uit de supemarkt of gewone bakker, dus 2 vliegen in 1 klap... :D

7. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

oerbrood wordt bij ons bij de boni verkocht

8. Karoke

Karoke Niet meer actief

Bij Jumbo hebben ze Goudeerlijk brood, hebben ze veel verschillende "smaakjes" in en op het vezelrijke wit na is het volgens mij allemaal melkvrij.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik haalde altijd Flora bij de AH, bij de ene hadden ze het wel, bij de andere niet. (per halfje verpakt met blauwe verpakking).
    Bij de Jumbo verkopen ze ook Goudeerlijk is ook koemelk vrij.

Vaak kom je bij even vragen een eind.

De ene bakker gebruikt wel broodverbeteraar en de andere niet. Via voedingscentrum kan je trouwens ook een merkartikelenlijst bestellen.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Op het brood dat ik in de verschillende supermarkten die dan wel koemelkvrij zijn zie ik dan weer staan dat er soja-bloem in zit!

En dat mag er dan volgens mijn lijst van de dietiste weer niet in zitten dus ik ben maar naar een "echte" bakker gegaan.

Het brood van de natuurvoedingswinkel bij mij in de buurt vind ik erg zwaar vallen!

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    De AH heeft brood wat koemelkvrij is.

Zelf brood bakken?

Deel Deze Pagina