Voedings- en slaapschema 4 maanden oud

Discussie in 'Voeding' gestart door xxPetra, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

hoi allemaal,

willen jullie met me meedenken? Ik heb wat tips nodig over het voedings- en slaapschema van onze zoon van 4 maanden oud.

Vanaf vandaag zijn we naar 4 flessen gegaan en zoals het er nu naar uitziet zal hij 2x 210+7 krijgen en 2x180+6.
    Zijn schema is dan:
    07.30: 210+7
    12.00: 180+6
    16.00/16.30: 180+6
    20.30/21.00: 210+7 + eventueel rijstebloem

We zijn nog even aan het uitzoeken of hij tussen zijn een na laatste en laatste fles een hazeslaapje doet of dat hij dan slaapt tot zijn laatste fles. Maar tot nu toe slaapt hij 's morgens van ongeveer 09.30-10.30u en van 12.45 tot ongeveer 15.00u.
    (toen hij nog op 5 flessen zat sliep hij nog 45 minuten van 16.30-17.15u en na zijn fles om 18.00u sliep hij dan tot 21.30 en maakten we hem wakker voor zijn laatste fles.

Nu willen we binnen nu en 2 weken gaan starten met een fruithapje of een groentehapje.
    Volgens mij zou 10.30u een goed tijdstip zijn voor een fruithapje in dit schema maar wanneer is het nou handig om dat groentehapje te geven?

Zoals jullie vast lezen heb ik geen idee hoe het allemaal in zijn werk gaat, wat handige tijdstippen zijn en ....ja hoe je het nou het beste kunt aanpakken.
    Daarom ben ik erg benieuwd naar hoe jullie het doen of hebben gedaan!

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik zou, hij is pas 4 maanden eerst met groente beginnen wamt fruit is veel zoeter. Dan eerst wennen aan groenten. Ik zou het bij 1 hapje laten en dan wat jij wil rond 10.3/.

3. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Dat heb ik al vaker gehoord inderdaad dat je beter eerst met groente kan beginnen.
    Kan je groente niet beter 's middags geven en fruit 's morgens?

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat zijn wij gewend omdat wij groente als avondeten hebben maar dat maakt echt niet uit! Er zijn kindjes die allergisch zijn en die groente ipv fruit eten. Sommige kindjes vinden een koud groentehapje zelfs lekkerder...

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Daar zit wel wat in inderdaad!

Weet je ook vanaf wanneer een kindje rond 19.00u de laatste fles krijgt? In onze omgeving hoor ik regelmatig dat hun kindjes op een gegeven moment de fles kregen om 07.00-11.00-15.00-19.00u en dan rond 17.00u groente.
    Onze zoon slaapt om 19.00u wel maar wij maken hem nog wakker voor de laatste fles.
    Als we zijn tijden veranderen ben ik benieuwd of hij dan ook doorslaapt of dat hij 's avonds laat of 's nachts komt.
    Hoe ging dat bij jou/jullie?

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat verschilt per kindje die van mij maken we nog steeds wakker omdat ze te weinig drinkt. Wel zijn we met 5 maanden het laatste tijdstip gaan vervroegen naar 21.30 en daarna 20.30 en nu willen we naar 19.30. Je merkt straks vanzelf dat de behoefte anders wordt maar tot 6 maanden moet je nog niet teveel bij gaan geven per dag dan is de flesvoeding nog het belangrijkste.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Voor ons meisje is het nu allemaal erg veel en de tijdstippen dicht op elkaar dus wij klooien ook nog maar wat aan haha..! Je moet straks echt naar je zoontje kijken en met schema's van anderen kan je ideeen op doen maar kan soms voor jullie niet handig zijn.

8. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

daar heb je ook gelijk in, maar het is wel om te lezen hoe anderen het aanpakken. zeker bij een eerste :)
    Bedankt in ieder geval voor je reacties Frannie!

9. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Hier krijgt ze nog 5 flessen en haar fruithapje krijgt ze meestal rond 3/4 uur.. ligt er net aan hoe laat ze de fles krijgt. Doe het meestal een uur voor of na haar fles.
    Als ik op een ander tijdstip geef is ze niet te genieten 's avonds;):D

Deel Deze Pagina