Ik heb het zelf nog nooit gedaan, we deden dat ook al weinig. Maar ik zou iets meenemen in een bakje denk ik en opwarmen. Met uitleg erbij natuurlijk. Ik gok het er gewoon niet op.
Nou wij gaan heel rwgelmatig uit eten en als glutenvrij lukt dan moet koemelkvrij zeker lukken maar was meer benieuwd of het veel voorbereiding kost of dat je ter plekke met de kok kan overleggen. Wil dat mijn zoontje gewoon mee kan eten ipv met een eigen bakje. Frietjes is het punt niet...die worden toch in olie gebakken maar zit meer met wat erbij.
Ik weet niet waar onze zoon precies op reageert (welk onderdeel van de soja), dus was het advies alles vermijden. Ja het is dan best veel, maar ook nog haalbaar.
In melkchocolade etc zit sowieso melk. Pure chocolade vaker niet. Afhankelijk of je dus helemaal soja vrij moet of lectine wel kan, zit er ook verschil in wat kan. pure vlokken en hagelslag van jumbo eigen huismerk mag bij volledig kiemelk en soja vrij.
Als je pannenkoeken gaat eten dan kan dat prima koemelkvrij. Bij mijn oudste hebben ze toen appelsap ipv melk gebruikt bij het bakken. Thuis gebruikte ik rijstmelk en later geitenmelk toen bleek dat ze daar tegen kon.
De vlokken van choca mogen ook, heb familie die veganistisch eten en ze mogen die ook . Weet niet of daar iets van soja in zit trouwens.
Thuis bak ik pannenkoeken met een melkvervanger. Kokosmelk, amandelmelk, rijstemelk. En in plaats van ei gebruik ik een geprakte banaan Appelsap heb ik nog nooit gedaan.
En welke van degene die jij opnoemt scheelt het minst met smaak met gewone melk, dus komt er het dichtst bij in de buurt.