koemelkvrij, wie helpt??

Discussie in 'Voeding' gestart door tuc, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb het zelf nog nooit gedaan, we deden dat ook al weinig. Maar ik zou iets meenemen in een bakje denk ik en opwarmen. Met uitleg erbij natuurlijk. Ik gok het er gewoon niet op.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Nou wij gaan heel rwgelmatig uit eten en als glutenvrij lukt dan moet koemelkvrij zeker lukken maar was meer benieuwd of het veel voorbereiding kost of dat je ter plekke met de kok kan overleggen. Wil dat mijn zoontje gewoon mee kan eten ipv met een eigen bakje. Frietjes is het punt niet...die worden toch in olie gebakken maar zit meer met wat erbij.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik weet niet waar onze zoon precies op reageert (welk onderdeel van de soja), dus was het advies alles vermijden. Ja het is dan best veel, maar ook nog haalbaar.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    In melkchocolade etc zit sowieso melk. Pure chocolade vaker niet.

Afhankelijk of je dus helemaal soja vrij moet of lectine wel kan, zit er ook verschil in wat kan.
    pure vlokken en hagelslag van jumbo eigen huismerk mag bij volledig kiemelk en soja vrij.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je pannenkoeken gaat eten dan kan dat prima koemelkvrij.
    Bij mijn oudste hebben ze toen appelsap ipv melk gebruikt bij het bakken.
    Thuis gebruikte ik rijstmelk en later geitenmelk toen bleek dat ze daar tegen kon.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Pure chocoladepasta van jumbo en Albert Heijn kan en ook de pure hagelslag daar van

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    De vlokken van choca mogen ook, heb familie die veganistisch eten en ze mogen die ook ;). Weet niet of daar iets van soja in zit trouwens.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Met appelsap joh..wat een oplossing.

9. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Thuis bak ik pannenkoeken met een melkvervanger. Kokosmelk, amandelmelk, rijstemelk. En in plaats van ei gebruik ik een geprakte banaan ;)
    Appelsap heb ik nog nooit gedaan.

10. tuc

tuc Niet meer actief

En welke van degene die jij opnoemt scheelt het minst met smaak met gewone melk, dus komt er het dichtst bij in de buurt.

11. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik vind amandelmelk ;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Dank je!

13. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

3 sep 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    E481 en E482 zijn broodverbeteraars met koemelk erin, die zou ik ook mijden...

Deel Deze Pagina