Ik ben mijn zoontje (18 mnd) vanaf maandag aan het provoceren. Maandagavond kreeg hij 1 hapje gewone yoghurt (huidtest was al goed). Dinsdagochtend kreeg hij 2 hapjes danoontje Dinsdagavond kreeg hij 3 hapjes danoontje. Zijn ontlasting bleef 'normaal'. Deze dag heeft oma opgepast en ZL is nogal eenkennig dus toen ik na mijn werk bij hem ging kijken voordat ikzelf ging slapen werd hij wakker en hield hij niet op met huilen tot hij op mij lag (dit was lang geleden). Dit had hij de vorige keer tijdens het provoceren ook, alleen toen was ook zijn ontlasting dunner en woelde hij ook bij ons in bed en slaakte af en toe huiltjes. Was duidelijk onrustig toen. Nu was zijn ontlasting normaal en ik heb niet gemerkt dat hij onrustig zou zijn. ML zei wel dat hij vaak zijn hoofd leek te stoten aan het kopstuk van ons bed en daardoor had mijn man vooral slecht geslapen. Eerlijk gezegd dacht ik dat het kwam doordat oma opgepast had. Niet dat ze het fout doet maar zl kan dan heel aanhankelijk zijn met name naar mij toe. Woensdagochtend kreeg hij 4 hapjes danoontje. Zijn ontlasting bleef goed. Woensdagavond kreeg hij 5 hapjes danoontje. Afgelopen nacht was weer een erg onrustige nacht. Man en ik hebben beide geen oog dicht gedaan. ZL lag vanaf 1:00 tussen ons in. Woelen, huilerig, draaien. Ook bij mama op de buik was het niet goed en bleef hij onrustig. Zijn ontlasting blijft ondertussen gewoon normaal. Hij heeft verder geen klachten, behalve de nachtelijke onrust. Nu weet ik dus even niet waar ik goed aan doe. Toch proberen nog verder te provoceren of ermee stoppen en over een poosje nog eens proberen? Wie weet raad?
Staat je zoontje onder controle van een kinderarts? En nee, niet de cb-arts maar een 'echte' kinderarts dus Als hij er last van heeft, zou ik persoonlijk nog even wachten. Of je kan precies bijhouden wat hij eet, op welk tijdstip en wanneer hij dus huilt. Dan kan je misschien stap voor stap kijken waar het aan ligt.
Ja hij staat onder controle van de kinderarts (sowieso want hij was prematuur). Daar hoeven we pas in mei weer terug te komen. Ik heb gisteren niks meer gegeven en hij heeft geslapen als een roosje (en wij ook).
Stoppen dus! Waarschijnlijk buikpijn! Ik zou persoonlijk alleen provoceren met pure producten als biologische yoghurt, anders weet je niet waar je kind op reageert: de koemelk of alle troep als conserveringsmiddelen en smaakstoffen in danoontje...