geen vers fruit willen eten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door allstar, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allstar

allstar Actief lid

29 mei 2012
    344
    6
    18
    hallo iedereen, zijn er hier meer kinderen die geen vers fruit willen maar wel olvarit potjes? :(

hij vindt het echt vies... probeert het wel... maar niks! geen aardbei, zelfs niet met suiker, geen banaan, niks. lijkt wel of hij de structuur vies vindt ook... herkenbaar? hij is nu 15 maand...

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Komt misschien omdat je te lang potjes gaf?
    Niets mis mee maar ik zie/hoor het vaak dat kind lastig eet als hij potjes kreeg tot 1 jaar dagelijks. Weet niet of daar zeker verband ligt maar kan best wel.
    Hier vanaf 6 mnd fruit en ze eet zelfs rode bessen.

Je kan pureren vers fruit en steeds minder pureren zodat je uiteindelijk stukjes kan geven. Banaan met mango probeer eens.

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier ook tot jaar potjes maar ook vers.
    Ves fruit vond ze minder potjes vond ze prima.
    Inmiddels eet ze ook vers fruit, gewoon langzaam opbouwen, en anders gewoon potjegeveb eten ze tenminste fruit en daarnaast elke dag vers fruit aanbieden. ze moeten er even aan wennen. Zou niet teveel pureren eigenlijk gewoon stukjes geven en zelf laten eten en ontdekken dat fruit. Sommige smaken moeten verschillende keren geproefd hebben.
    Nu in de zomer vindt ik het makkelijk kwa fruit kersen, nectarine, perzik, aarbeien uit eigen tuin, blauwe bessen. Ik geef het allemaal gewoon zo maak pureer niks. Ik geef het haar zoals wij dat ook zouden eten zeg maar.
    Succes ermee doe wat goed voelt komt vast goed gewoon laten wennen.

4. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Hoe bied je het fruit aan? Meeste willen zelluf doen :p

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Rond de 15 maanden was hier ook een anti fruit fase en dat is bij meerderen rond die tijd.
    Toen ik hem 3 soorten fruit gaf wat ik heel mooi op zijn bord had gelegd proefde hij het wel weer maar ik mocht niet kijken naar hem. Als ik keek proefde hij niet, tokkelde ik op de gsm dan proefde hij sneaky. Terwijl hij ervoor wel fruit at.
    Sinds ik dat heb gedaan eet hij het weer.
    Ik heb die tip ook aan anderen gegeven en jammer genoeg werkte het bij anderen niet. Maar misschien bij u wel :)

En inderdaad. Plet anders eerst het gewone fruit? Dan lijkt het ip de potjes maar de smaken zijn toch anders. En afwisselen?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Of mengen. Dus een portie fruit pureren, en dan fruit uit een potje erbij. Dat de smaak niet direct helemaal van vers fruit is. En dan elke dag wat minder potje en meer vers.. Is wel een gedoetje, maar het kan wel helpen..

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ligt het aan de stukjes, of aan het fruit? Maw: eet hij verse groente wel gewoon in stukjes?

8. Dobbie

Dobbie Lid

22 jan 2014
    94
    1
    0
    NULL
    NULL
    Onze man is nu 1 en heeft ook nooit vers fruit willen eten. Groente gelukkig wel.
    Wij snijden vers fruit in kleine stukjes en mengen het met een schepje olvarit.
    Blijven hem stukken fruit aanbieden maar tot nog toe geen resultaat.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nope - hier gaat alles erin ... maar ik geef ook geen fruitpotjes. Hooguit eens een groentepotje als ik niets meer in de vriezer heb.

Ik zou de potjes eruit mikken persoonlijk. Ze zijn niet slecht hoor, maar qua smaak zit er natuurlijk niets aan. De smaak van vers fruit is totaal anders, wellicht dat dat het probleem ook is.

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier eet ze niet graag verse fruitpap maar geef datzelfde fruit gewoon in stukken gesneden en je hebt een heel blij meisje die met veel smaak haar fruit opeet. Olvarit potjes gaan er dan weer wel in toch de variant 4-6maand iets met stukjes al is het miniscuul en ze stopt met eten..

11. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    De smaak van fruit uit Olvarit potjes is vlak en veel zoeter.
    Sinds ik er achter ben gekomen dat er 4!! Klontjes suiker in zit, doe ik een beetje water bij d'r verse fruit en 2 schepjes (fijne) granen.
    (Pap komt er hier ook niet in bij haar)

12. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Hier hebben we stiekem ook behoorlijk gebruik gemaakt van potjes tot ruim 9 maanden en fruit tot 5/6 maanden, maar hebben helemaal geen moeite met de overstap. Hij eet alles.. echt alles. Wel laat ik hem het ook zelf doen maar zorg wel dat het gros in zijn mond terecht komt ipv die van de honden ;)

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Precies! Zo is het bij ons ook gelukt, maar dan heel snel. Na twee dagen mengen, lustte hij ook puur vers fruit. Is wel het proberen waard.

14. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Met 6 maanden overgestapt van potjes fruit naar vers.. Ging prima! Sterker nog, ze at vers beter dan de potjes.. Inderdaad zelf laten eten helpt ook een hele boel, wellicht werkt dat?
    De overstap van avondeten-potjes naar met de pot mee eten, zo rond 10/11 maanden, kostte hier meer moeite, al was dat met een week of 2 ook over en smult ze nu overal van mee :)

Succes!

15. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Hier ook een die weigert.. En hij is al twee! Banaantjes vindt 'ie lekker sinds hij Dora die zag eten. :D Verder gaat het in fases. De ene keer smult hij van aardbeien, perziken en mango's, maar even later moet hij er weer niets van weten. Wat hier werkt (is ook smokkelen, maar beter iets dan niets) zijn die knijpfruitjes. Die vindt ons spookje heerlijk en hij eet er altijd 2 achter elkaar. Ik blijf het aanbieden, maar de enige die vooral veel fruit eet ben ik dus. ;)

Deel Deze Pagina