Vervallen laatste fles->Hoe veranderd rest schema?

Discussion in 'Voeding' started by Lucia, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi dames!

Als Alyna zo ongeveer een jaar wordt wil ik de laatste fles proberen te laten vervallen.(of iets eerder als ze het zelf aangeeft)
    Maar ik ben wel benieuwd hoe de rest van ons schema dan veranderd.
    Ik was van plan om dan eventjes na het avondeten een toetje te geven, maar hoeveel/welk toetje dan?
    Ze slaapt nu nog 11.5 uur, maar met die laatste fles weg slapen ze denk ik wel minder lang?En ze gaan sowieso vroeger naar bed dan toch?
    En dan over op 1 slaapje overdag ofzo?

Sorry, veel vraagjes. :) De hamvraag: hoe is jullie schema verder veranderd toen jullie de laatste fles hebben laten vallen?

Dit is ons schema nu:

9 uur bordje pap
    10-12.45 (ong) slapen
    13 uur boterham-2 sneetjes+yoghurt+drinken
    15 uur fruit + drinken
    15.30-17.30 (ong) slapen
    17.30 groentehap
    19 uur koekje + drinken
    21 uur bordje pap

(ze krijgt 2 keer pap omdat ze geen fles meer wilt)

Alvast bedankt meiden!

2. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

Mar 12, 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Dit is het schema van Esmee:

7.00 uur Fles halfvolle melk + wat eten
    9.00 uur fruit + drinken
    10.00 - 12.00 slapen
    12.00 fles halfvolle melk + eten
    14.00 uur koekje oid + drinken
    14.30 - 15.30 slapen
    15.30 uur drinken + tussendoortje
    17.00 uur warme hap + danoontje
    18.00 uur bad
    18.45 uur slapen

Dit schema heeft ze al vanaf een maand of 10. Je kan na het eten gewoon een beetje vla of yoghurt geven of een danoontje. Gewoon kijken hoeveel jou ukkie wil.

3. mamavj2008

mamavj2008 Bekend lid

Aug 24, 2008
    553
    1
    18
    Mijn zoontje wilde met 9 maanden geen laatste fles meer. Zijn schema ziet er zo uit:

8:00 uur papfles
    10:00/10:30 uur fruit
    daarna slapen tot ong 12:30 uur
    12:30 2 boterhammen met water/sap
    15:00/15:30 fles
    daarna slapen tot ong 17:30
    17:30 avondeten met toetje
    rond 19:30 beetje water of sap drinken en naar bed

als toetje krijgt hij yoghurt met stukje geprakt banaan of restje van potje van overdag, hij krijgt wel een flinke bak, omdat hij anders te weinig zuivel krijgt voor zijn leeftijd

4. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Marijn zijn schema rond een jaar was:

07.00 uur 150 fles halfvolle melk+2 boterhammen.
    09.30 uur Fruit 2 stuks en drinken
    12.00 uur 2 boterhammen en 100 ml melk
    12.30 tot 15.30 slapen
    16.00 uur drinken + koekje,ontbijtkoek of fruit
    17.30 warm eten + yoghurt na
    19.00 uur naar bed en een slokje water bij het tandenpoetsen

5. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dank jullie wel! ;)

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Haha ben ik ook weer :) Nou het verhaal van Mason is je wel bekend ;)

maar zijn schema is nu als volgt:

7.30 wakker
    8.00 1 boterham + drinken
    9.30 tot 11.00 slaapje
    11.00 fruithapje + drinken
    12.15 1 a 2 boterhammen + drinken
    13.30 tot 15.00 slaapje
    15.30 liga ( of klein beetje vla) + drinken
    17.30 warm eten (ca 250 gr)
    19.00 schaaltje yoghurt.
    En dan naar bed :D

7. lolly

lolly Fanatiek lid

Sep 20, 2006
    3,475
    0
    0
    De rest van ons schema is niet veranderd sinds de laatste fles eraf is. F krijft nu nog wat sap voor hij naar bed gaat. Hij slaapt er trouwens even lang op. F gaat rond 20.00 naar bed en slaapt dan tot 08.30.

8. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dankjewel meiden! :D

Het valt me op om te zien dat heel veel kindjes dan toch nog bijna het klokje rond slapen, ik hoop dat dat hier ook zo is. :)

Gisteren wou ze maar een klein beetje pap, die ze dan ook nog uitspuugde,dus ze is eigenlijk zonder laatste voeding gaan slapen en ze heeft ook evenlang geslapen als normaal. :D

Vraag me af of ik nu al de laatste voeding moet laten vervallen...

@Mason010508; wat bedoel je met een schaaltje yoghurt?Gewoon een potje van 125 g of meer?

9. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik dacht rond 11 maanden, dat wordt de ramp van het jaar... Ze dronk toen nog 1 vol pakje pyamapap na het avondeten.
    Eerst maar een langzaam op gewone melk en van de een op andere dag wilde ze niet meer!
    En dat was net nadat ze een jaar was.

10. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    We zijn nu sinds 2 dagen van de laatste voeding af, ze krijgt nu avondeten iets later en dan daarna nog een toetje.Gaat prima, en ze slaapt nog altijd evenlang. :)

Heeft ze van mama ;)

11. wonderteam

@ Lucia, wat fijn dat de fles eraf is en ze lekker doorslaapt :D Ik geef 's avonds ongeveer 150 cc yoghurt.

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Mason; thx wij vinden het ook erg fijn! :D

Niet dat die laatste voeding er per se af moest, maar 't is wel fijn dat ze 'm niet echt meer nodig heeft. ;)

Wij hebben vitamine D druppel van Davitamon (ofzo), speciaal voor kids gekocht.Staat op dat ze 13 druppels moeten, vind ik wel veel. :(
    En nog duur ook, maar als ze het jaar gepasseerd is gaan we gewoon die van Etos halen. ;)

13. wonderteam

Is zeker lekker dat ze hem niet meer nodig heeft :D Hoe jammer ik het soms vind dat de flesperiode zo kort was bij Mason ,vind ik het toch ook wel erg fijn dat hij alels goed mee eet nu en uberhaupt geen flesvoeding meer neemt.

Wel veel druppels zeg. Heeft vast te maken met die nieuwe richtlijn van pas geleden. Ik geef 5 druppels en heb ( mag het haast niet zeggen als etos mederwerker) druppels van DA eigen merk. stukken goedkoper en net zo goed.

14. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja kvond 13 druppels ook erg veel, er wordt ook geen rekening gehouden met gewicht/leeftijd ofzo...staat gwn op van 0-2 jaar, 13 druppels.

Maarja zal wel goed zijn. ;)

Wij gaan altijd naar de Etos in Baarle Nassau, daar heb je denk ik geen DA...
    Maar die van de Etos, 3 euro nog wat valt iig al mee tegenover die we nu hebben.(6 euro!)

Vind het ook wel erg jammer dat de flesjes periode voorbij is...Vooral 's avonds het laatste flesje zo lekker knus bij mama, half in slaap vallend. :)

Maar ik hoef me in elk geval geen zorgen te maken, wat ik vroeger wel deed, dat ik haar niet van de flesjes af zou krijgen. :D

Moet wel zeggen dat ze tussendoor nog niet echt veel drinkt..Tuitbeker/rietjesbeker snapt ze niet.Ze drinkt een klein beetje uit een gewone beker, maar ze snapt niet dat ze haar hoofdje schuin moet houden dus op een gegeven moment komt het drinken niet meer aan haar mondje. :)
    Ben er over aant denken om zo'n oefenbeker van Difrax te kopen...

Hoe doet Mason het met drinken?

15. wonderteam

Mason drinkt ook nog steeds niet echt veel. Ik bied het wel de hele dag door aan. De ene dag drinkt hij 175 cc sap /rv op een dag en de andere dag is het maat 50 cc.
    Bij het Cb zeiden ze: gewoon regelmatig aanbieden en als ze dorst hebben drinken ze zeker weten. Nou dat doe ik en de plasluiers zijn verder ook gewoon prima.

16. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja ik bied het nu ook heel de dag door aan, in een oefenbeker.
    Ze drinkt maar hele kleine beetjes, een paar slokjes en dan heeft ze het wel weer gezien.

Maar ik neem idd aan dat ze wel meer zal drinken als ze echt dorst heeft en ook een kwestie van oefenen natuurlijk. :)

17. wonderteam

Hey Lucia,

Nog even over het echt dorst hebben en dan drinken, het klopt zeker :) Mason heeft afgelopen donderdag nacht in het ziekenhuis gelegen ( ivm zware buikgriep) hier kreeg hij drinken in een flesje aangeboden. Wat denk je hij dronk hem in 1 keer leeg en dat terwijl hij al vanaf 5 maand geen flesjes meer wou :confused: Vermoederlijk is er nu doordat hij zo'n dorst had een kwartje gevallen ,want hij drinkt nu werkelijk waar de hele dag door. Kan hem alles geven in het flesje en hij drinkt het :confused: Nu nog even hier meer doorgaan en dan langzaamaan een tuitbeker proberen. Maar ben reuze blij dat hij nou zo goed drinkt :)

Share This Page