PostNL.. Are you fckng kidding me?

Discussion in 'De lounge' started by Shaddixxx, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Echt waar, ik ben zó boos! Ik vind PostNL al een tijden een vreselijk bedrijf, de service is echt waardeloos daar, maar wat ik nu meemaak slaat echt alles!

Ik heb eind vorige week iets gekocht op MP, dat is naar mij verzonden als pakketje, heb ook netjes een code gekregen van die mevrouw. Heb vandaag geprobeerd de code te traceren, als ik dat doe staat er dat de zending gisteren is afgeleverd. Ja, niet dus, ik heb gisteren geen postbode gezien, ook geen briefje door de deur gehad, en het pakketje níét ontvangen.

Net PostNL gebeld, eerst naar het gratis nummer wat bij 0900alternatieven is te vinden. Die mevrouw kon me eeeecht niet helpen, ik moest echt naar het 0900nummer bellen en 10 cent per minuut betalen ;). Gedaan, heel verhaal, honderdduizend keuze-menu's, EINDELIJK ben ik aangekomen bij de informatie over pakketten, zegt dat bandje doodleuk dat ik de informatie GRATIS EN VOOR NIETS op kan vragen via internet, en mocht ik dan nog andere vragen hebben, ik naar dit en dat 0900nummer moet bellen. Een ander nummer dus. ARGH!

Bel ik naar het andere nummer, het eerste wat ik hoor is 'Dit nummer kost 45 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon'. Whut? 45 in plaats van 10? Belachelijk!

Weer een heel verhaal, talloze keuze-menu's, ik kijg uiteindelijk toch een jongen aan de telefoon. Ik leg uit wat er aan de hand is, geef de T&Tcode, m'n postcode, e.d.. Hij zoekt het op, en zegt; 'Ik zie inderdaad dat hier staat aangegeven dat de zending gisteren is afgeleverd. Het probleem is dat deze zending met de pakketservice is verzonden en niet als aangetekend pakket. Ik kan hier dus geen onderzoek naar starten.'. Are you fckng kidding me? Dat betekent dus letterlijk dat een postbode een pakketje waar niet voor getekend hoeft te worden gewoon lekker mee naar huis kan nemen, want er wordt toch niets aan gedaan! :$ Ik vraag voor de zekerheid nog aan de jongen die ik aan de telefoon heb 'Dus kwijt is gewoon kwijt?'. 'Dat wil hij nu ook weer niet zeggen', maar dat is wel waar het op neer komt, ja. Hij kan er nog een registratie van maken en het navragen bij de postbode, maar als die aangeeft dat hij dat pakket echt gewoon heeft afgeleverd heb ik pech, en is het klaar.

Ik vind dit echt absurd. Wat is het nut van een T&Tcode als er toch niets mee is te achterhalen? Eigen schuld, dikke bult volgens PostNL, ik of de verzender had maar gewoon 1,30 meer moeten betalen voor een aangetekend pakket. The end.

2. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Belachelijk! Ik zou dit toch even uitzoeken. Kan toch niet?!

3. Ior

Ior Niet meer actief

Erg is dat he. Ik hoop voor je dat het pakket nog boven water komt, maar op maandag worden er toch geen pakketten afgeleverd? Dat vind ik zo raar. Ik Heb vrijdagavond iets besteld bij bol.com en daar werd direct aangegeven dat het dan op dinsdag aankomt, omdat er dus geen pakketten worden afgeleverd op maandag...

4. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Kutservice inderdaad, maar zou het vandaag en morgen nog ff afwachten. Heb het namelijk ook weleens gehad en dan kwam het alsnog gewoon.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Idioot, achterlijk en frustrerend inderdaad! Grrrr, kan mij voorstellen dat je flink p*ssed bent ja. Op die manier dwingen ze klanten dus ook om de volle mep te betalen en alles aangetekend te verzenden. Ik neem trouwens aan dat in hun systeem staat dat het ook echt op jouw huisnummer is afgegeven? Ik zou zelf ook nog even navraag doen bij de bewuste postbode, die zou toch meer moeten weten zou je denken. En heb je ook al aan je buren gevraagd of er iets is afgeleverd voor jou?

6. MHMW

MHMW Niet meer actief

Wat associaal! En daar kan je het dan mee doen. Jij bent je geld plus je pakket kwijt en hun doen er niks mee. Wat een klote bedrijf zeg.

7. Muisje1992

Muisje1992 Actief lid

Aug 15, 2011
    436
    0
    0
    Breien
    Zuid Holland
    Oja dat heb ik ook gehad met hun! te gek voor woorden :x

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd echt een kloteservice bij postNL. sindsdien verzend ik dus altijd voor 8,05 aangetekend tot 500 euro en niet meer ''gewoon'' voor 6,75 omdat dit dus echt heel vaak voorkomt dat iemand het of achterover drukt of het kwijt raakt of verkeerd bezorgd word :(

9. Precies ja! Nu is het hier volgens mij wel zo dat er pakketten worden bezorgd op maandag, maar dan door een werkgroep en niet door de 'echte' postbode. Door mensen die psygisch iets mankeren bijvoorbeeld. Ze mogen dan niet alleen rijden, maar werken dus in een werkgroep. Maar goed, ook die heb ik gisteren dus niet gezien hier. Ben echt heel erg boos. Dit kunnen ze toch gewoon niet maken? Een volgnummer is toch om te achterhalen waar een pakket is? Of ben ik nou gek? Pff :x

Ik was sowieso een voorstander van DHL, maar er zat er helaas geen bij die mevrouw in de buurt :(

10. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Ik heb dit al een paar keer gehad. Inclusief die belachelijke reactie bij de klanten'service' inderdaad.

Ook ik gebruik, indien mogelijk, DHL (is nog goedkoper ook!).

11. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    hmm ja, hou maar op over Postnl.. alleen maar ellende ermee afgelopen tijd..

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Postbodes worden betaald per pakket wat ze afleveren. Ik vind het alleen wel raar dat als een postbode zegt het afgeleverd te hebben, dat zij geen controlemiddel hebben waarop ze kunnen nagaan of dit echt zo is! Anders vind ik het gewoon grove nalatigheid dat er zo met andermans betaalde spullen omgegaan wordt. Zo kunnen ze het achterover drukken of weet ik veel wat...

Ik zou nog een dag wachten en dan terug bellen. Ze zorgen maar dat jij je spullen krijgt!

Ik vertrouw ook niet meer op de post. Het zou me zelfs verbazen als al mijn kerstkaarten aankomen, want ik vrees zelfs daarvoor...

13. Nou, ik zal je nog wat vertellen, we waren vanmiddag even op het postkantoor om postzegels te halen, voor mij was een vrouw die hele schattige, kleine kaartjes wilde versturen (dus onder A5 formaat). Zeggen ze bij de kassa dat die 'toch niet bezorgd zullen worden omdat ze te klein zijn' :$ Ook nog noooooit van gehoord! Wat zijn ze toch raar bezig..

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Nou ik hoop dat dat niet waar is, want ik heb ook zulke kerstkaartjes vanmorgen net in de bus gegooid!!

15. bwoe

bwoe Actief lid

Jun 14, 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, aangetekend verzenden geeft ook geen garanties...

Ik heb dat eens laten doen met een voice-recorder die ik naar mijn vriendin zond. Vond ik een beetje gevaarlijk om dat niet aangetekend te verzenden. Ik betaalde nb. ruim 6,50 voor de verzending (ipv 2,50!) en wat denk je? mijn vriendin was er niet en er is door de postbode hoogstwaarschijnlijk gewoon een handtekening verzonnen en het pakket gewoon door de brievenbus gegooid. De handtekening was haar achternaam met een kringeltje erbij. Wij nagevraagd hoe of wat, kregen zelfs een afbeelding van de 'handtekening'. Wij vermeld dat dit niet haar handtekening was maar we kregen te horen dat ze daar niks mee konden. Ik kreeg in ieder geval niet mijn 4 euro verschil terug.

Echte service inderdaad....

16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Weet je wat ook gebeurd: toen ik bij Vodafone werkte kreeg ik vaak klachten dat toestel niet geleverd was. En waar ik toen achter kwam!! Weet je wat de bezorgers doen, die houden de pakketjes heel vaak letterlijk zelf of maken het open en verkopen het weer door!!! Hoe vaak dat niet gebeurd :$ Omdat ze weten dat er verder niets mee gedaan word!!

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

Jun 29, 2008
    5,767
    423
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Nou ja zeg!! Dat slaat toch nergens op! Je betaalt toch om je post bezorgd te hebben? Wat een stelletje..........

Maar wat degene hierboven mij ook al zegt met het aangetekende. Dat hadden wij met onze nieuwe mobiele telefoons. We hadden ze niet gehad terwijl op internet stond: afgeleverd met een digitale handtekening erachter die dus niet van mij of mijn vriend was!! :$ Uiteindelijk pissig gebeld en bleek een "foutje". De pakketjes waren teruggekomen en opnieuw gesorteerd en een 2 dagen later kregen we ze alsnog.. Maar volgens mij wordt er enorm gesjoemeld met pakketjes en post...

18. Ior

Ior Niet meer actief

Ja dat kan inderdaad. Minimumformaat is 14x9 cm. Maar dat is al jaaaaaaaren zo

19. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is inderdaad wel klote zeg! je kan je zending de volgende keer beter verzekerd laten verzenden... dan moet de postbode een krabbel hebben van degene waaran het pakket geadresseerd staat!

20. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    aangetekend is verzekerd.. tot 500 euro.. en ook dan verdwijnen pakketten... onderzoek instellen duurt maanden..
    ben een draagdoek kwijtgeraakt op die manier naar de US.. heb de koper geld teruggestort.. want vond het niet terecht dat die dus maanden op eventuele teruggave moest wachten

andere pakketten worden hier gewoon in mijn plastic brievenbus gepropt.. grappig omdat ik zelf altijd veel meer moet betalen omdat het niet door het brievenbusgleufje past... maar blijkbaar mag het als ze de deksel op kunnen tillen.. dure pakketten worden op die manier gedropt in mijn bus die gewoon aan de weg staat
    klagen: geen zin, moet codes overhandigen waar ik dus zelf weer achteraan moet omdat niet elk bedrijf die standaard doorgeeft..

Share This Page