weinig trek in bijvoeding / maar wel hongerig einde middag

Discussie in 'Voeding' gestart door petra2278, 23 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hoi hoi,
    onze dochter is bijna 7mnd en heeft erg weinig eetlust / weinig trek in bijvoeding....daarnaast weigert ze ook de fles.
    tandje nr 1 is 2 weken geleden doorgebroken, vandaag tandje nr 2...
    dat zal er dus zeker wel mee te maken hebben.

maar ze heeft wel honger einde middag...ik vind t altijd een lastig tijdstip. oefenen met bijvoeding maar dat nog niet goed genoeg eten, klein flesje toe...
    een tussendoortje lukt nog niet echt; broodkorstje stikt ze soms half in, gaat ze kokhalzen en spugen...

nu is ons ritme zo:
    07.30 fles 200 cc.
    09:30 fruit, daarna slapen
    12.00 1/4 boterham
    12.30 fles, 200 cc
    16.30 warme hap / wat ze dus niet wil; we geven dan een flesje van 120 cc.
    19.00 200 cc.

t is echt nog die warme hap er structureel in krijgen wat een flinke klus is...ik hoop dat nu t tandje door is het beter gaat.
    voor iemand herkenbaar?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Heb je geprobeerd het eten op een andere manier aan te bieden?
    Het zou zeker door haar tandjes kunnen komen. Ik zou proberen het los te laten. Het komt vanzelf wel. Blijven aanbieden en het geeft niet als het maar een paar hapjes zijn.

3. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Hier wou ze ook een tijd geen avond eten. Was blij als er 3 happen ingingen en bleven zitten.

Brood wil ze niet. Ze vind het echt smerig. Alsof ze iets zuurs krijgt aangeboden:D Ik laat t nu even rusten, probeer het met een week wel weer.

Fruit wil ze wel, dat word niet geweigerd:p

Ons schema is ongeveer zo;

7 uur papfles 180 cc
    9 uur fruit 200 gram
    11 uur fles 180/6
    15 uur fles 180/6
    18 uur groente 125 gram. Meer wil ze niet echt..
    20 uur fles 180/6

Denk dus dat t een fase is.. Duurde hier paar weekjes. Nu gaat haar mind wagenwijd los:D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij onze oudste heb ik dat gedaan en nu bij de jongste weer; starten met aanbieden van de groentehap, want groente is minder zoet en dus handiger om daarmee te starten, zodat ze al te veel direct al wennen aan hele zoete smaken.
    En dat aanbieden op een moment dat ze nog fit genoeg zijn om moeite te doen voor eten.
    Groentehap zijn wij juist gisteren weer mee begonnen en krijgt ze eerste helft van de middag.
    Bij onze oudste ging warm eten op een 'normaal' tijdstip, (na half 5) pas rond een maand of 10, 11 volgens mij...

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.723
    113
    Hier bijna 8 maanden maar ook vaak nog niet meer dan hapjes. Mevrouw deed vandaag zwaar beledigd tegen een papfles, ze is dat merk en type speen ook niet gewend en ik heb eigenlijk geen idee hoe dik t moet zijn, misschien dat ik toch iets te makkelijk had gedacht dat bv-pap toch niet dik wordt en wat te royaal was geweest met de granen, al kreeg ik t zelf nog wel makkelijk eruit. Zonde van de melk!

En verder inderdaad een paar hapjes brood, een paar hapjes fruit, wat spelen met de groenten, en ondertussen aanvallen op de borst als een beer, en bij de gastouder maar blijven vragen om melk...

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het hoort toch bij de leeftijd. En zeker in combinatie met haar doorkomende tandjes zou ik er niet gespannen over doen. Laar haar anders lekker rommelen met haar eten, dan gaat er misschien nog meer naar binnen.

Brood moeten ze even aan wennen, maar het kokken hoort erbij. Dit zorgt er juist voor dat ze niet stikt! Ik zou ook een broodkorstje uit het vuistje gewoon aan blijven bieden. En als ze honger heeft gewoon een flesje extra geven. Uit bijvoeding halen ze nu nog niet veel.

Deel Deze Pagina