Waarschijnlijk ben ik mosterd met mijn reactie, maar vooruit. Ik maak ze altijd met water. Gewoon kant en klaar pak halen van Koopmans (want zo vaak eten wij ze niet) en dan melk vervangen door water. Ik proef geen verschil. Onlangs gasten gehad en die vonden ze heerlijk en merkten ook geen verschil. Ik doe er vaak wel een half zakje vanillesuiker door, maar dat is meer voor de zoetekauwen hier Sommige pakjes zijn met melk, daar moet je even goed op letten. Heb ze ook eens gemaakt met rijstemelk, maar dat vond ik zelf minder lekker.
Kan prima met water en 1 ei. Ik gebruik dan wel 1/2 zelfr. bakmeel en 1/4 roggemeel en 1/4 speltmeel. Ik doe ook standaard olie door het beslag.
Wij vervangen de melk dan door sojamelk. Ze smaken met sojamelk romiger dan met gewone melk. Sinds de kleine over is op gewone sojamelk eten we alleen nog op deze manier pannekoeken
Niet alles gelezen dus misschien kwam deze al voorbij; Kopje speltmeel Kopje kokosmelk of iets meer als je van dun beslag houdt Een ei Klutsen en klaar is je beslag ( eventueel nog wat kaneel erdoor)
Hier ook met geitenmelk. Kon onze dochter wel tegen terwijl ze op koemelk blref reageren. Inmiddels niet meer maar ik kan zelf niet tegen koemelk dus maken we ze nog steeds met geitenmelk en banaan ipv ei want ook daar kan mama niet tegen