Hallo! Ons zoontje heeft koemelkallergie. Naast de Nutramigen 2 krijgt hij niks aan melk/zuivel producten binnen. Dus ook niet alle voedingstoffen en vitamines. Wie heeft er tips (behalve soja) wat ik allemaal als vervanging kan geven? Ik wil wel dat hij alle juiste dingen binnen krijgt en aangezien hij steeds minder melk gaat drinken.. Alvast bedankt!
Als je nutramigen geeft, krijgt hij wel gewoon alles binnen wat hij nodig heeft hoor. Nutramigen is de perfecte, uitgebalanceerde zuivelvervanger. Gewoon zorgen dat hij dagelijks ongeveer 500ml binnenkrijgt. Lukt dat niet met melk alleen, dan kan je er ook mee 'koken'. Voor Neocate bestaan er recepten: Recepten met Neocate Ik neem aan dat je exact dezelfde dingen met nutramigen kan maken.
Hij drinkt dus geen 500ml melk meer. En het cb hier zei dat hij nog maar 300ml ongeveer aan melk nodig, qua fles dan. En verder dus alles wat hij nodig heeft uit andere dingen moet halen. Zoals toetje ofzo (ik noem maar ff wat hoor). Alleen hij mag daar dus bijna niks van. Dus ik ben op zoek naar alternatieven, behalve Soja. Bedankt voor de link! Ik ga eens ff kijken! =)
Je hebt sowieso speciale margarine met allerlei vitamines erin en uiteraard géén koemelk. Goed begin heet dat geloof ik. (Of goede start) Het is van de Albert Heijn. En wist je dat op de site van de Nutramigen een receptenboekje staat met o.a een recept voor vla op basis van Nutramigen?
In bijna alle supermarkten verkopen ze van die boter met Omega 3 enzo erin, Becel bijv, dat zijn vaak koemelkvrije boters =). Heel fijn! En dat van Nutramigen op de site wist ik niet. Bedankt! Ook nooit naar gekeken eigenlijk..
Ik ook niet hoor Maar bij het CB wisten ze me dat te vertellen, erg fijn! Overigens bevat die van becel wel soya en daar zijn veel kindjes met KMA ook allergisch voor schijnt het O, en mijn zusje vertelde trouwens dat weipoeder ook melk is
300 ml aan melk is alleen als ze ook savonds een zuiveltoetje eten. En aangezien je geen toetje geeft, zou ik het op 400-500 ml houden. Zo heeft mijn cb het toendertijd ook tegen mij gezegd omdat wij ook met KMA zaten en nog geen soja mochten geven.
Danoek: Ja precies. Daarom dat ik dus vervangers zocht. Maar wat jij zegt, gewoon meer melk blijven geven is ook net zo goed eigenlijk he? Ik bouw voorlopig gewoon geen fles af. Ik heb overigens wel vergissing gemaakt bedenk ik me. Hij krijgt 4 flessen van 180+6. Hij drinkt ze alleen niet allemaal helemaal leeg, maar al met al komt hij denk ik zeker wel op of over de 500 ml. Dat is goed dan toch? Kunnen ze op een gegeven moment eigenlijk ook teveel melk krijgen? Zit ik me zo ineens af te vragen. Soja raden ze nu al af he? Mijn kinderarts zei dat als we voor het eerste jaar als Soja geven dat ze daar ook een allergische reactie op kunnen ontwikkelen. En dat wil je voorkomen voor als ze niet over KMA heen groeien. Is dat jou ook verteld? Bolkje: Onze kinderarts heeft het nooit over andere dingen dan gewoon 'koemelkeiwit' gehad. Weipoeder wist ik wel. In de boter die wij nu hebben (bewust light en rijk aan omega 3 van AH eigen merk) zit geen soja trouwens. En in die andere die we hadden van Becel omega plus ofzo, ook niet dacht ik. Lactose is toch ook melkeiwit?
Lactose is melksuiker. Maar bij een melkvrij dieet moet je daar ook opletten omdat lactose en melkeiwitten moeilijk/niet van elkaar te scheiden zijn in een voedselproductieproces. Voor meer info over voedselallergiën: Stichting Voedselallergie
Alles idd wat melk kan bevatten uit zijn eten laten. Ik gaf hier toen margarine uit een natuurwinkel. Supermarkten verkopen alleen halvarines die koemelk/sojavrij zijn. Dl kon hier de vetten wel goed gebruiken. Zolang hij minimaal 400 ml drinkt, zou ik het gewoon alleen bij z'n flessen laten. Hier gaf ik vanaf 14 mnd kleine beetjes soja naast de bv (ze kon toen tegen een klein beetje soja). Vanaf bijna 3 jaar kan ze tegen koemelkproducten.
500 ml is volgens mij prima. Is natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat je verder bijvoed. Als de bijvoeding (brood,groenten, aardappelen etc) maar minimaal is, dan is 500 ml misschien wel aan de zuinige kant. Ja, voor 1 jaar geen soja ivm allergische reaktie. Een weekje voordat Stefan 1 werd zijn we begonnen met een klein beetje (paar lepeltjes) sojapudding als toetje en langzaamaan uitgebreid. Met bijna 13 maanden gedeeltelijk overgegaan van opvolgmelk naar Sojamelk. Eerst de middagfles bij het broodeten, na een week ook de rest.