Volgens mij zit onze meid in een nieuwe fase. Ze eet goed en veel dus dat is het probleem niet. Alleen sinds kort heeft ze uitgevonden dat ze met haar tong alles terug uit haar mondje kan duwen :x, vrij vervelend is dat. Of het nu een boterham is of avondeten, alles duwt ze terug, met als gevolg dat ze langer over haar eten doet en minder binnen krijgt dan normaal. Ze heeft er verder geen last van, maar kan dat geen kwaad dat ze nu even wat minder binnenkrijgt dan normaal? (ze heeft er overigens geen last van dat ze minder binnenkrijgt)
Onze pleegdochter van 9 maanden doet precies hetzelfde! Ook is ze dol op spetteren met haar eten. Ze spettert dan echt de hele boel onder. Met dat uitduwen sprak ik haar alleen een beetje streng toe en stopte het eten weer terug, maar dat spetteren werd een groter drama. Is dit misschien een tandjesfase? Heeft jouw kleintje het ook met voeding met grotere stukjes?
Ze krijgt alleen maar stukken (gewoon met de pot mee zeg maar), en niet geplet, want dat vind ze allang niet meer goed, ze wil kauwen (vanaf een maand of 8 ). Tandjesfase lijkt me niet want ze heeft al haar tandjes en hoektandjes al, en kiezen komen er nog niet aan (en is nog niets te zien of ze merken). Ze duwt haar eten terug en knijpt het fijn en zit dan echt gefocust ernaar te kijken, ze gaat er niet mee gooien oid.
Heel herkenbaar. Geen idee wat je ermee moet... Ik laat haar maar een beetje. Ze stopt het hier soms ook weer in haar mond dus ja. Gisteren had ze weer wat nieuws: ik moest gewoon het eten voor haar neerleggen en dan pakte ze het zelf met haar hand. Ik mocht haar onder geen beding voeren met een lepel... Nouja, als ze dan wat binnenkrijgt ook goed. Maar het is inderdaad wel meer gedoe en ze eet minder. Hier lijkt ze daar geen last van te hebben. Ze groeit prima en slaapt ook gewoon door dus ja...
Hier doet ons meisje dat ook hoor, Maar ze gaat het meestal pas doen als de ergste honger over is en dan heeft ze gelukkig al veel binnen. Ze geeft dus eigenlijk aan dat ze geen honger meer heeft. Ook kan ze dan met haar handje weg gaan duwen.
Ons meisje heeft dat ook gedaan. Het gaat eigenlijk vanzelf weer over. Niet te veel aandacht aan schenken. Ik denk dat het gewoon het ontdekken van de tong is.