koemelkvrije traktatie als vervanging voor zoontje op peuterspeelzaal

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Miranti, 4 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Mijn zoontje heeft een koemelkallergie. Nu gaat hij sinds kort naar de peuterspeelzaal. En daar wordt natuurlijk zo nu en dan getrakteerd. Super leuk! Maar hij mag natuurlijk niet alles. Nu moet ik zelf wat voor hem op de peuterspeelzaal geven zodat ze hem wat anders aan kunnen bieden. Traktaties hebben ze het liefste gezond en ik denk dat de meeste leuk verpakt/versierd worden door de ouders. Hebben jullie tips wat ik aan houdbare trakties kan geven op de peuterspeelzaal en hoe ik dat nog beetje leuk kan verpakken? Vind t zo sneu als iedereen een 'leuke' traktatie krijgt en mijn zoontje alleen het eten. :)
    Hoe doen andere mama's dit met kindjes met een koemelkallergie?

2. tuc

tuc Niet meer actief

In het trommeltje van mijn zoontje zitten:

- km vrije wafels
    - lotus koffieleutjes
    - nijntje koekjes
    - krentjes
    - doosjes manna (jip en janneke)
    - kleine ontbijtkoekjes

Hij krijgt de traktatie om mee te nemen. Als het in een doosje oid zit of er zit iets opgeplakt dan plakken de juffen dat op iets uit zijn trommeltje wat het dichtst bij de traktatie komt.

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Eten ze de traktatie daar op of gaat het mee naar huis?
    Toen zoon op het kdv zat kregen ze de traktaties mee naar huis. Alleen gezonde traktatie, wat je niet kon bewaren, zoals fruit of een ijsje aten ze daar op.
    Als er dan een traktatie was wat hij niet mocht hebben benoemde ik naar zoon dat hij het niet mocht hebben en waarom. Ik gaf hem dan thuis wat anders.

Verder hadden we een lijst met wat hij wel mocht hebben. Ze gaven dan alleen iets wat op die lijst stond. Hier was naast de koemelk ook nog een ei en noten allergie. Als ze twijfelde over iets of het stond niet op de lijst, dan vroegen ze het eerst.
    Zo werd ik eens gebeld met de vraag of hij waterijs mocht, wat uitgedeeld werd.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.219
    113
    Brabant
    Onze dochter heeft een pinda-allergie.
    In haar bakje zit van alles. Bv doosje rozijntjes, zakje koekjes, kaptein koek.
    Ivm sporen etc mag zij niks van de traktaties.
    Denk ook alvast aan voorleesobtbijt, kerst en pasen. Ik ga altijd van te voren al in gesprek over hoe en wat.nu weet ik niet hoe ernstig de allergie van jouw zoontje is, maar ik zat de eerste keer met een ontbijtje echt in de stress...;)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    RoZijntjes of speculaas

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Wij hadden een trommeltje met lekkers op de psz. En als ze wat kregen kreeg zij iets uit het trommeltje. En ze kreeg de traktatie mee. Ze heeft namelijk meerdere allergieën

7. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wij moeten inderdaad een trommeltje vullen. Ze hebben nu 2x een traktatie gehad en niks mee naar huis genomen. Dus ze eten het daar op.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier rozijntjes en nijntje-koekjes gedaan. Maar vaak werd bv fruit getrakteerd, dus dan kreeg ze dat gewoon en niks uit haar trommeltje.

Deel Deze Pagina