Spugen na eerste hapjes bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door Karel1978, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hallo!

Mijn meiden zijn nu 5 maand oud en we wilden eens kijken hoe het gaat met de bijvoeding. Gisteren hebben we ze wat groente aangeboden en dat ging eigenlijk best aardig. Niet dat ze het hele potje opaten, maar er ging wel wat in :)

Vandaag weer proberen, maar na enkele hapjes begon mijn dohter Sofia heel erg te spugen..Ik moest het echt opvangen met het bordje...
    Mijn andere dochter Romy heeft later haar hele bed ondergespuugd en later nog de hle fles :(

Herkent iemand dit? Kan het een reactie zijn op de bijvoeding? Of zullen ze er gewoon nog niet klaar voor zijn...
    Of kan ik misschien beter eerst met fruit beginnen....

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi.
    Hoe dicht op de flessen of borstvoeding geef je je kids een hapje?
    Misschien zitten ze te vol nog?
    beginnen met groente of fruit moet niet uitmaken, hun maagje moet hier nog aan wennen.
    Zou beginnen of iig door gaan met een paar theelepeltjes voeding per dag en 2 a 3 dagen dezelfde smaak en dit zo opbouwen, zo kun je ook zien of ze ergens allergisch op reageren of wat darmkrampjes geeft.

Veel plezier met bijvoeden, is erg leuk :)

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoi Karel ;)!

Mij komt het eigenlijk wel een beetje bekent voor. Alleen was het bij ons net ietsjes anders ;)! Maar Malou heeft dus de eerste 2 weken dat wij begonnen met de bijvoeding, erna alles eruit gespuugd.

We waren met ruim 6 maanden begonnen, omdat we dachten, bij 6 maanden 'moet' je beginnen maar vond het nog maar niks, dus met 6.5 maanden moesten we wel echt beginnen dachten we zo, en toen dus begonnen met de bijvoeding.

Eerst lekker aan de borst drinken, dan 2-3 hapjes bijvoeding en dan weer verder aan de borst drinken. Zo deden wij het bij zowel Malou als bij Ruben. Met Ruben totaal geen probleem. Maar Malou dus wel. Meteen erna of eventjes erna, kwam alles er weer uit, dus de melk maar ook de bijvoeding. Daarna gaven we haar weer de borst en dan bleef het weer gewoon binnen.

Omdat we dachten dat de bijvoeding met ruim 6mnd dus wel echt nodig was zijn we het ong 2 weken lang blijven doen, maar steeds hetzelfde verhaal. Zowel met groenten als met fruit hetzelfde. Toen dus toen ze 7mnd was gestopt met de bijvoeding en weer terug op volledige melkvoeding, en het 'spuugprobleem' was verdwenen.

Hebben toen een 'pauze' ingelast van ong 2 weken en dus toen ze 7.5 mnd was weer begonnen bij haar, dus weer aan de borst, weer 2-3 hapjes bijvoeding en weer aan de borst. En ... totaal geen probleem meer gehad en alles gaat sinds dien prima.

Kortom, denk dat ze er gewoon nog niet aan toe geweest is en we gewoon geduld moesten hebben (want inmiddels waren we dus een maand verder dan de eerste keer starten).

Als ik toen geweten had dat de bijvoeding ook met ruim 6 maanden echt nog niet zo belangrijk was, dan had ik echt geen 2 weken door gegaan met de bijvoeding en het spugen, en hadden we al eerder gestopt omdat dat spugen natuurlijk ook voor die kleine meid helemaal niet fijn was! Maarja, je weet soms ook niet alles zegmaar ;)! En doe je dus wel eens dingen waar je later spijt van krijgt :).

Als het dus bij Benthe nu weer zo gegaan was had ik meteen weer gestopt, maar ging eigenlijk vanaf het begin goed net zoals bij Ruben.

Nouja, wat jullie (willen) doen moet/mag je natuurlijk zelf weten. Maar dit is dus wat wij meegemaakt hebben en wat onze gedachtes erbij/erover zijn.

Succes!

Liefs, Hanneke!

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik zou ook nog even wachten en nog even helemaal terug gaan naar borst/flesvoeding.

Wat Hanneke zegt klopt. Met 6 maand hoeven ze nog niet aan de bijvoeding. Ik geloof zelfs dat het pas echt vanaf 9 maanden nodig is met bijvoeden te proberen.

succes!

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Wij hebben hetzelfde gehad.
    Wij zijn pas begonnen met 6 maanden.Een paar hapjes fruit en onze dochter was 2 dagen van slag.... ze bleef spugen, de hele dag door (zelfs zo dat we er mee naar de HAP zijn gegaan).

Weekje later weer geprobeerd en weer begon ze te spugen.... (toen gelukkig maar 1x)

Daarna af en toe weer geprobeerd en het ging steeds beter. Denk dat ze met 6,5-7 maand lekker d'r groente en/of fruitje at!

Denk zelf toch dat zo'n maagje het dan nog niet helemaal aan kan.
    Ik zou even een korte stop inlassen en het over een tijdje nog een keer proberen. Je moet het denk ik even de tijd geven. Spugers zit je ook niet op te wachten......

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat het een combi was...inderdaad te snel na de fles, en misschien nog niet er aantoe zijn.. Het waren weer papa en mama die ze een lekker kerstmaal aan wlden bieden ;)

Maar..... de dames zijn sinds het potje de hele dag aan het spugen! Sofia heeft gelukkig net de laatste fles binnengehouden, maar romy klots er echt alles uit! We hebben zelfs de huisartsenpost gebeld, die dacht aan een virusje en stelde ook voor om het potje even te laten staan... Nu moeten we Romy lauwe thee geven om de maag rustiger te maken...bah niet zo'n leuke 2de kerstdag dus want ik heb gewoon lekker lopen wassen en drogen ;)

Nou goed, bedankt voor de reacties, en we gaan voorlopig weer even lekker op de flesjes melk!

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En 't zou ook nog een buikgriepje kunnen zijn...

Deel Deze Pagina