Hoi! Na een lange tijd van jeuk en eczeem kwamen we erachter dat ons meisje, toen drie maanden, een koemelk allergie heeft. Omdat ik borstvoeding geef, ben ik nou op dieet: geen producten met ei, melk of soja..het helpt erg goed, maar ik heb er wel moeilijk mee.... Nog meer mama's in deze situaties met tips of goede ervaringen?Ik heb echt even een steuntje in de rug nodig...ben al bijna en maand bezig en het begint me de keel uit te hangen...slecht he .... groetjes, Diana
Hoi Diana, Misschien kun je hier even kijken Of je vraag laten verplaatsen naar het voeding-borstvoeding stukje. Groetjes.
Beste Diana, Ook ik doe het hypoallergene dieet nu 3 weken en het is best wel zwaar inderdaad. Tsja tips, op de Albert Heijn producten staat allergenen informatie, dat is erg handig. Ik eet nu erg " basic", dus weinig kant en klare sauzen en soepen. En vaak maak ik zelf rundsoep met een mergpijpje en soepvlees en veel groenten, heel erg lekker en voedzaam. Rijstemelk kun je gebruiken als melkvervanger voor bijvoorbeeld pannekoeken. Dus ipv melk en eieren pannekoekenmeel aanmaken met rijstemelk en spa rood. Smaakt best goed. Ik eet wel brood, Flora Vitaal, en dan met jam en vleeswaren. (ook weer etiketten lezen) Ook zijn er diverse koekjes en snoepjes die mogen. (Digestive van Verkade en dropdonders van Autodrop) De toetjes mis ik nog het meest, ik neem vaak fruit of sorbet ijs bijvoorbeeld van AH, maar die smaakt wel zoet. Broccoli bevat veel calcium, is ook gezond. Jij nog tips voor mij? Groetjes, San
Ik ben niet op een dieet voor mijn kindje maar wil wel even kwijt dat ik enorm veel respect heb voor jullie . Super dat jullie dit doen voor jullie kindjes. Ik heb maar 1 tip voor jullie i.p.v. yochurt als toetje kun je ook bessola nemen.