Zouden jullie per naam willen aangeven hoe je deze naam vindt klinken voor een meisje? Ik bedoel niet of je de naam wel of niet mooi vindt (mag je uiteraard ook uitspreken), maar puur welk woord er in je opkomt bij de klank van de naam, bijv.: stoer - lief - hard - zoetsappig - boers - ordinair - bekakt - sloom - kattig - eigenwijs enz... 1. Sula (SOE-la) 2. Rune (RUU-nuh) 3. Veda (VEE-da) 4. Imre (IM-ruh) 5. Mali (MAA-lie) 6. Hebe (HEE-buh) 7. Lima (LIE-ma) 8. Tavi (TAA-vie) 9. Luba (LOE-ba) 10. Kami (kaa-MIE) 11. Sune (SUU-nuh) 12. Skadi (SKAA-die) En kennen jullie meisjes of vrouwen met deze namen?
Maar dat is puur wat ik denk, het belangrijkste is dat jij/ jullie het een mooie naam vinden, de rest moet er maar aan wennen ( en dat doen ze echt wel)
Ik ken een Veda en een Imre, maar die Imre is een jongen en bij hem wordt het uitgesproken als IEM-re.
1. Soelaas/ troela. Ik hou van minder vaak voorkomende namen, maar dan moeten ze wel mooi zijn En dat vind ik niet van deze. 2. Runestenen. Blijf m mooi vinden. Al ben ik verder geen fan van unisexnamen. 3. Kind van Teen Mom Catelynn (Vaeda). Als Vaeda net iets mooier vind ik. 4. Jongensnaam. Wel prachtig. Imke voor een meisje 5. Prachtig. Staat ook op mijn lijst. Voor een jongen. 6. Vreselijk. Kan er niet aan wennen. Doet me daarnaast denken aan de hedera (klimop). 7. Hoofdstad Peru. Nahh geen fan van. Lijkt op een combinatie tussen Lina met een limoen 8 tot en met 12: vreselijk! (sorry) Tavi= Ravi met een T (en dus een geknutselde jongensnaam i.m.o.). Luba= een uitzendbureau. Daarnaast ken ik een pools jongetje genaamd Kuba -je zegt Koeba-, dus ook hier weer de associatie met een jongen. Kami= zou de klemtoon op KAA leggen. En het schrijven als Kamie. Ken een Amerikaanse Kamie en dan zeg je keh-mie. Sune= klinkt als kune kune. Iets met een spraakgebrek (sorry). Ik snap ook niet wat je hier mooi aan vindt als je een liefhebber van Rune bent. Skadi= Skoda maar dan anders Rune: heldhaftig. Veda: lief maar toch stoer. Imre: bijzonder in de goede zin van het woord en onafhankelijk. Mali: zangerig/ dansend. De rest:
1. Sula (SOE-la): niet zo mooi, beetje ouwelijk 2. Rune (RUU-nuh): mooi, vlot, beetje stoer 3. Veda (VEE-da): mooi, lief maar ook een beetje stoer 4. Imre (IM-ruh): mooi, beetje saai maar niet op een negatieve manier, rustig 5. Mali (MAA-lie): mooie klank maar ik denk wel gelijk aan het land en zie daardoor ook een donker kindje voor me. Vrolijk en eigenwijs 6. Hebe (HEE-buh): beetje kleurloos, saai 7. Lima (LIE-ma): stoer en elegant tegelijk 8. Tavi (TAA-vie): vrolijk en eigenwijs. Ik zou wel moeten wennen aan die naam 9. Luba (LOE-ba): ouwelijk, beetje sloom, ik moet denken aan Loebas 10. Kami (kaa-MIE): mooi qua klank, eigenwijs en elegant. Met deze schrijfwijze zou ik de klemtoon echter op de eerste lettergreep leggen, wat de naam gelijk een heel ander gevoel geeft, wat slomer 11. Sune (SUU-nuh): mooi, rustig, zorgzaam 12. Skadi (SKAA-die): niet zo mooi, eigenwijs/ondeugend, beetje gek als naam. Ik ken hiervan alleen een Imre (volwassen vrouw) en een Veda (tiener)
1. Sula doet me meteen denken aan kinderserie Bing, daar heet dat olifantje zo haha 2. Rune met die uitspraak vind ik niet leuk. Ik denk juist aan de Engelse uitspraak, die vind ik dan weer stoer! 3. Veda vind ik apart, wel leuk 4. Ik ken een jongen genaamd Imre, voor een jongen dus een leuke naam 5. Mali ook wel leuk! 6. Hebe doet me denken aan dat meisje dat laatst is overleden in die auto… dat is hier dichtbij gebeurd. Die zou ik dus nooit kiezen. 7. Lima een erg leuke naam, vlot! 8. Bij Tavi denk ik meteen aan Ravi. En Ravi vind ik dan eigenlijk leuker. Ik vind Tavi een rare naam 9. Op die manier doet t me denken aan Loebas hahaha, een hond dus. 10. Bij Kami denk ik meteen aan bami 11. Sune vind ik ook leuk, vlot en apart 12. Skadi doet ook mij denken aan skoda.
Ik vind het een heel bijzonder rijtje namen, veda, imre, hebe, sune vind ik wel leuk en meisjesnamen. Skadi, kami, tavi en sula vind ik heel bijzonder, vind het namen voor hele hippe ouders, van die nare mensen die zichzelf geweldig vinden en al een boek schrijven als ze 3 dagen ouders zijn oF Een soort geitenwollen sokken types.
1. Sula (SOE-la) Lieve naam 2. Rune (RUU-nuh)Stoere naam voor meisjes, wat liever voor jongens 3. Veda (VEE-da)Supertoffe naam! 4. Imre (IM-ruh) Gewoon een neutrale naam 5. Mali (MAA-lie) Ik denk meteen aan het land, vind het geen naam 6. Hebe (HEE-buh) Heel mooi, klinkt als een slim meisje 7. Lima (LIE-ma) Hoofdstad van Peru 8. Tavi (TAA-vie)Geen mooie naam, meer een merknaam 9. Luba (LOE-ba) Uitzendbureau 10. Kami (kaa-MIE) Lieve naam 11. Sune (SUU-nuh) Neutraal 12. Skadi (SKAA-die) Studenten roeivereniging, maar ook Noorse Godin. Prima, beetje stoere naam
Ik volg je gedachten. Voor mij horen Sune en Hebe echter ook bij het rijtje Skadi, Kami, Tavi en Sula (en Luba). Klinken ook heel erg zelfverzonnen als ik heel eerlijk ben. Wat dat betreft begrijp ik je associatie van ouders die binnen no time een boek over hun kind schrijven ook wel: het komt nogal eens voor dat namen in een boek fictief zijn
Hebe, Imre en Rune vind ik leuk. Passen voor mij bij een fris, lief, eigenwijzig meisje. Veda en Sune gaan. Mali (is een land), Lima (is een stad), Skadi (is een roeivereniging), Sula, Tavi, Luba en Kami vind ik niets (de laatste vijf vind ik (ook) gewoon niet mooi). Bij bv. een Hindoestaans kindje vind ik de laatste vier overigens nog wel gaan.
1. Sula (SOE-la) - beetje ordinair 2. Rune (RUU-nuh) - stoer, wel unisex 3. Veda (VEE-da) - tenzij jezelf een aanhanger bent van het Hindoeïsme, echt raar om je kind te vernoemen hiernaar. Maar mocht je dit geloof wel volgen: stoer 4. Imre (IM-ruh) - eigenwijs op een positieve manier 5. Mali (MAA-lie) - land, gemaakt populair 6. Hebe (HEE-buh) - klassiek, mooi 7. Lima (LIE-ma) - stad, gemaakt populair 8. Tavi (TAA-vie) - medische afkorting 9. Luba (LOE-ba) - rijmt op labia 10. Kami (kaa-MIE) - serieus? Een Japans woord voor god? Heel pretentieus. Doet me ook denken aan kamikaze. 11. Sune (SUU-nuh) - stoer 12. Skadi (SKAA-die) - automerk, niet mijn favoriete automerk. Rune, Imre en Hebe vind ik persoonlijk wel leuk.
1. Sula (SOE-la) Eerste waar ik aan denk is de olifant van Bing, kan het dan ook niet echt als een serieuze naam zien. 2. Rune (RUU-nuh) Ken een lief, wat verlegen meisje, met deze naam. Dus denk ook meteen aan lief verlegen meisje. 3. Veda (VEE-da) Lieve naam 4. Imre (IM-ruh) Prima naam, niet echt een associatie bij 5. Mali (MAA-lie) Ik denk aan het land, zie er geen naam in. 6. Hebe (HEE-buh) Prima naam, niet echt een associatie bij 7. Lima (LIE-ma) Ik denk aan de stad, maar vind het ook wel een lieve naam. 8. Tavi (TAA-vie) Aparte klank, kan er niet echt aan wennen als naam. 9. Luba (LOE-ba) Aparte klank, kan er niet echt aan wennen als naam. 10. Kami (kaa-MIE) Ik denk aan Kamie van Catfish en dat vind ik een leuke meid. 11. Sune (SUU-nuh) Stoere naam 12. Skadi (SKAA-die) Automerk, en hoewel er ook mensen Mercedes heten, vind ik het niet echt geschikt als naam.
Is dit dan je favorietenlijstje? Ik vind t vooral opvallend dat er uit allerlei culturen namen bij zitten.. die zou ik zelf alleen kiezen als mijn gezin daar een link mee heeft. "Namen" met een algemene betekenis die geen naam is, zou ik sowieso nooit geven. Lima is de hoofdstad van Peru, Mali is gewoon een land. Hebe is de Griekse godin voor huis en haard. Rune(n) is een schrift. Conclusie is denk ik dat ik het allemaal geen mooie namen vind.
@Vidah: vergis ik me nu, of klopt het dat je al een kind hebt? Als je het leuk vindt wil ik best meedenken met een naam die daar goed bij aansluit (en als je dat belangrijk vindt, want er zijn er ook zat die dat niks uitmaakt)
1. Sula (SOE-la) - donker kindje? 2. Rune (RUU-nuh) - stoer - ietwat zweverig 3. Veda (VEE-da) -uniek - stoer maar meisjesachtig 4. Imre (IM-ruh) - jongen? 5. Mali (MAA-lie) - land 6. Hebe (HEE-buh) - zweverig - mooie plant - beetje zeurderig 7. Lima (LIE-ma) - stad 8. Tavi (TAA-vie) - jongen of meisje? 9. Luba (LOE-ba) - lubach? 10. Kami (kaa-MIE) - jongen? 11. Sune (SUU-nuh) - ? 12. Skadi (SKAA-die) - auto - ohnee, skoda ik vind veel namen dus blijkbaar wat jongensachtig. Veda vind ik prachtig, Rune vind ik ook mooi, maar ik houd niet zo van uniseks namen en rune zie ik ook als jongensnaam.. Neva past misschien ook nog in je rijtje.
1. Sula (SOE-la): lief, grappig 2. Rune (RUU-nuh): hard 3. Veda (VEE-da): sierlijk 4. Imre (IM-ruh): boerinachtig 5. Mali (MAA-lie): exotisch 6. Hebe (HEE-buh): lomp 7. Lima (LIE-ma): midden oosters, sierlijk 8. Tavi (TAA-vie): gekkig, hard 9. Luba (LOE-ba): cartoon 10. Kami (kaa-MIE): niet mooi 11. Sune (SUU-nuh): ook niet mooi 12. Skadi (SKAA-die): als een merknaam